Sixten blixt, världens farligaste brottsling.

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sixten blixt, världens farligaste brottsling.

Post by overkill »

En helt ok sketch. Har dock ingen aning om ursprunget, dvs när/var den är inspelad.
Skulle vara kul att veta om denna sketchen är inspirerad från nån riktig person eller om det var rent påhitt. Men Eddie hittade ju ofta inspiration från riktiga personer till sina egna figurer (om än något överdrivna kanske) så jag skulle nästan gissa på det.

Undra just om vi får nån mer samling från Mariann nu. Var ju ett tag sen sist och nu när dom blev uppköpta av Warner så vetifan om det blir nått mer.


Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sixten blixt, världens farligaste brottsling.

Post by Evert Meduza »

Whonka wrote:Det verkar vara svårt att höra vad han sjunger på Hej Hitler, både Slao mej på mitt hode och Psychedelic!

Det går ju inte att höra vad han sjunger i den refrängen på Psychedelic! Jag har försökt tyda det länge nu, men har inte fått något lyckat resultat.
Jag kan nog luska ut vad han sjunger på "Slao mej po mitt hode", eftersom i den låten sjunger han på skånska o jag själv e skåning Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply