Fan också, jag förlorade !

Här kan du skriva utan att logga in
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by uy »

Dagens skratt! Jävligt barnslig tråd, men det var rätt så kul att läsa efter en lång dag.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by uy »

Faktum är att om man inte är medlem får man inte använda å, ä, ö och några andra tecken i namnet.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by uy »

Är man tkock är man glad. Då måste den som är sur vara smal. Jag är ganska smal, men jag är ganska glad ändå. Hur går det ihop?
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by ozzman »

Det här har verkligen utvecklats till en tråd som man gärna korkar upp en pilsner och en påse popcorn till. Att få sjunka ner i en skön kontorsstol och vänta på nästa jämförelse är helt i klass med en Champions league-final.

Äh, vad fan, jag bidrar med en egen.

Hellre enstaka stavelser än hela meningar
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by Jungbacka Erik »

Japp det är fantastiskt vad våra gäster bidragit med sedan klotterplanket öppnades.
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Fan också, jag förlorade !

Post by gurlf »

hellre råg i ryggen än säd i byxan
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Fan också, jag förlorade !

Post by E-M »

Hellre åka till Skåne än å tjafsa här!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by ozzman »

on 02/19/2007 at 23:39:44, GM wrote:Tillhör inte skåne Danmark... Image [/quote]

Man skulle önska det.
En intressant bisats är att historiskt sett så förekommer skånes tillhörighet i en av de största mörkläggningarna i Nordisk historia.
Egentligen handlade krigen mellan Danmark och Sverige på 1600-talet om vem som skulle slippa Skåne. Vid freden i Roskilde 1658 så skrevs därför i de officiella fredstraktaten att Sverige genom att de vann kriget skulle tillträda Skåne, medan i själva verket den hemliga och icke dokumenterade överenskommelsen var att Danmark skulle få slippa Skåne eftersom de var de som egentligen vann kriget.
Sverige gjorde ett nytt försök att slippa eländet 1676 men även då förlorade Sverige kriget i och med att karl XI förlorade slaget vid Lund.
Efter det slutade svenskarna med sina mer helhjärtade försök.
Karl XII gjorde ett sista försök att slippa skåne i början av 1700-talet men det var ganska halvhjärtat och redan då hade nog svensken vant sej med skrikiga snapphanar som sörplandes gåsblod sluddrade fram osammanhängande haranger om danskhet.
Allt sedan dess så har skåningen liksom mygg, fästingar och tvestjärtar accepterats som en måhända irriterande men ändå relativt naturlig del av Sverige.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by uy »

Ibland är livet kort. Då får man göra en skarv.

Det kanske kan bli ett nytt ordspråk? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by uy »

Nej, jag tänkte på hur man använder skarvsladdar. är en sladd för kort kopplar man in en skarvsladd för att den ska nå hela vägen fram.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by Jungbacka Erik »

Tanken har slagit mig. Man kan ju inte påstå att detta tillför forumet något. Kan bara inte förstå hur denna människa suttit och väntat på att forumet skulle öppna igen bara för att få komma tillbaka med samma sorts inläggImage
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Fan också, jag förlorade !

Post by E-M »

Uppenbarligen så har han inget bättre för sig. Vilket gör att jag tycker lite synd om honom.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fan också, jag förlorade !

Post by Jungbacka Erik »

Så kan man också se det. Vi kanske bidrar med någon form av terapi för honom?
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Fan också, jag förlorade !

Post by Eddie »

Jonbacken fixar detta enkelt med en IP-ban såvida användaren har en fast IP. Annars tycker jag detta är en bra del av forumet som borde behållas, tycker det är kul med medlemmar som säger att de är på semester och hälsar med en öl på väg mot stranden. Jag är beredd att rensa denna forumdel från skräp för att kunna behålla den.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Fan också, jag förlorade !

Post by E-M »

on 02/23/2007 at 20:58:39, grr wrote:Frågan är ifall det endast är en person som postar dessa meddelanden, vilket ni verkar antaga. Det är inte ovanligt att jag ser minst fyra gäster samtidigt smyga runt på vårt forum. Klart torde i alla fall vara att denne/dessa finner större glädje i spammandet ifall vi medlemmar uppmärksammar det än inte. Och som sagt, vad är då lönt med att ha kvar avdelningen? Hur ser "GOEBBELS" eller "gssssssssss" på det? [/quote]

Jungbacken kan ju se på IP-adressen om det är samma som postar alla inlägg. Vilket jag misstänker att det är, fast jag vet ju inte.
Post Reply