DVD-brännare.

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

DVD-brännare.

Post by Jungbacka Erik »

Jag har till min förvåning lyckats installera en DVD-brännare, och kopierat en kopieringsskyddad skiva utan problem. Antingen har tekniken blivit bättre, eller så har man börjat lära sig använda den Image Bra, vilketsom Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

DVD-brännare.

Post by gammalhardrockare »

Ljungbacka-Erki:

Det är nog en kombination av båda. Har även upptäckt att allt blir förenklat, ibland är det så enkelt så att det blir svårt och man sitter som en jävla idiot och fattar ingenting bara för att man förväntar sig att det ska vara komplicerat eller också försöker man köra med den gamla proceduren.

För ett tag sedan skulle jag kopiera lite bilder från datorn till en Cd-skiva. Fattade absolut ingenting och fick ett ordentligt raseriutbrott som resulterade i en knäckt CD-skiva. Efter en stund så upptäckte jag att det bara var att markera bilderna och klicka på en knapp som var mitt framför ögonen på mig. Så enkelt var det.
Jag hade stirrat mig blind på det gamla sättet att kopiera bilder, när man var tvungen att gå igenom en jävla massa menyer på längden och tvären, bekräfta hit och kopiera till och från disc och katalog dittan, blabban, tuddeluttan osv osv i det oändliga.

För mig som har kunskaper som enbart är baserade på 3:11 och Windows 95 så är det här nya helvetessystemet för enkelt och användarvänligt för att jag ska begripa skiten, får börja om från början med alltihop vilket retar mig något enormt!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

DVD-brännare.

Post by rex »

Ok,Jungbacka Erik! Berätta,Vilken köpte du? Vilka format tar den,Ram? Vad skall man tänka på?.......Går i samma funderingar serru. Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

DVD-brännare.

Post by Jungbacka Erik »

Köpte en Lite-On SOHW-1633S. Ett förmånligare alternativ än LG:s motsvarande brännare. Tekniska data hittar du på: http://www.sweclockers.com/html/recensi ... php?page=5

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

DVD-brännare.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

VAD? Har du ingen brännare på din dator Image Köpte du din under åttiotalet eller vad?
Den sista datormodellen som inte var installerad med brännare var väl VIC-20 eller något ditåt. Image

En liten fråga: Har du band eller diskettstation? Image
Last edited by gammalhardrockare on 30 Dec 2004, 21:19, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

DVD-brännare.

Post by uy »

Vore häftigt med en bandstation till datorn. Var kan man köpa sånna?
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

DVD-brännare.

Post by rex »

Erik: Du blev nöjd? Själv funderar jag på MSI:s brännare i samma test,vi får väl se vad det blir........
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

DVD-brännare.

Post by Jungbacka Erik »

Är nog nöjd, än så länge. Tror man ska bränna en hel del innan man märker någon skillnad på fabrikat.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

DVD-brännare.

Post by rex »

Jo,antagligen är det så. Det viktigaste är nog att den har en bra"Mediakompatibilitet" som det så vackert heter Imageså att man kan köpa vilka skivor man vill.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

DVD-brännare.

Post by gammalhardrockare »

Men vänta nu lite! Går det inte att bränna DVD-skivor på alla CD-brännare? Måste det vara någon speciell sorts brännare?
HELVETE i så fall! Går det aldrig att få en "färdig" dator? Hur länge ska man behöva tvingas till att köpa nya prylar?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

DVD-brännare.

Post by rex »

Det heter ju CD och DVD,vad trodde du? Image Å sen är du stor i truten........
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

DVD-brännare.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jag vet väl för helvete skillnaden mellan CD och DVD! Men va fan, det är ju samma media och man bränner ju båda, eller hur? Varför måste det då vara en annan brännare? Idiotiskt! Varför inte lägga in båda funktionerna i en och samma brännare?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

DVD-brännare.

Post by rex »

Jo det är ju så om du har en DVD-brännare! Har du det?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

DVD-brännare.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Inte en aning, hur vet man det?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

DVD-brännare.

Post by uy »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Jag vet väl för helvete skillnaden mellan CD och DVD! Men va fan, det är ju samma media och man bränner ju båda, eller hur? Varför måste det då vara en annan brännare? Idiotiskt! Varför inte lägga in båda funktionerna i en och samma brännare?
En dator lär man nog aldrig få klar. När man har haft den ett tag så måste ju flera delar bytas ut, för att det kommer nya saker.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply