Wilmer X

Diskutera musik i alla former i detta forum
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Wilmer X

Post by rockabillyhoodlums »

Jag måste erkänna att ja är lite svag för detta band. Kom igen det måste va nån mer på forumet som lyssnar på dom?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Wilmer X

Post by E-M »

Jag har faktiskta aldrig hört talas om dom, vad är det för genere?
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Wilmer X

Post by rockabillyhoodlums »

Wilmer X har inspirerats av pop, country, disco mm men rötterna har alltid funnits i 1950- och 60-talsrock, blues, rhythm and blues, samt i punkrocken. Gruppen bildades "punkåret" 1977.

De finns några låtar på deras hemsida

http://www.wilmerx.com/
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Wilmer X

Post by E-M »

Dom två låtarna (Blind mans bluff, kungen heter Bo) som man kan lyssna på, på ders hemsida tyckte jag inte var så bra.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Wilmer X

Post by rockabillyhoodlums »

Nej inte jag heller, dom har gjort bra mycket bättre låtar. Finns bättre i forumet men då måste du regga dig.
E-M wrote:Dom två låtarna (Blind mans bluff, kungen heter Bo) som man kan lyssna på, på ders hemsida tyckte jag inte var så bra.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Wilmer X

Post by 2meterhansson »

Dom är helt okej. Teknikens under, Mambo feber, Hon är ihop med en insekt, 1+1=2, Jag är bara lycklig när jag dricker, är ju stora hits
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Wilmer X

Post by uy »

grr wrote:Måste de skämma ut Skåne. Har nog inte hört nåt med dem och vill inte göra det heller...
Vadå fördomsfull? Image Image Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wilmer X

Post by overkill »

Helt OK band. och numera så lirar ju Janne Lindén från Lester C Garreth med dem. Även Thomas Holst som ju från början bildade/spelade i Kommissarie Roy är med, som han dock lade ner till förmån för Wilmer X.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Wilmer X

Post by uy »

Ja, Hellbergs "Snackbar Blues" tyckte jag var rätt bra.
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Wilmer X

Post by 2meterhansson »

Jo Hellbergs soloplatta gillar jag, "lyckliga gatan" har han fått till bra "en stad som aldrig vaknar" gillar jag oxå.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Wilmer X

Post by uy »

GM wrote:Japp, och den där han gjorde med Peps Persson... 2MS Collinda" tror jag den heter. De gjorde en hel skiva tillsammans tror jag, men den är den enda jag har hört från den plattan, tror jag.
Jag har den skivan på datorn, så jag skulle nog kunna skicka över den till dig vid något tillfälle. MS Collinda är helt klart min favorit på den skivan.
Skitarna ska va' lika långa i år
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

Wilmer X

Post by genitalia »

Undrar om dom slagit igenom lika bra om dom fått behålla sitt ursprungliga namn, Wilmer Pitt?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wilmer X

Post by overkill »

Säkerligen Image Image Image Image
Det var väl skivbolaget som satte P för dom planerna som jag förstått det. Såg ett repotage om dem på tv för några år sen och där nämndes detta.

Jag köpte nyligen Mambo Feber på dubbel-vinyl för 20 kr, har lyssnat på halva hitils och den är ju helt ok. har egentligen aldrig lyssnat aktivt på bandet, men har ju hört flera låtar på radion under årens lopp, utan att direkt ha tänkt på att det är dom...
Helt ok band som sagt. Har dock lite svårt för den där låten med Nisse solo som går på radion nu. Men även solen har väl sina fläckar.
Last edited by overkill on 31 Dec 2007, 14:42, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Wilmer X

Post by wiking »

Det jag har hört av Nisses solo låtar tycker jag är riktigt bra, funderar på att köpa skivan faktiskt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wilmer X

Post by overkill »

Jag köpte "Teknikens Under" från 1988 på LP för 10 bananer häromveckan. Inte lyssnat på den än men 10 kr är den nog värd. Nån som hört ?
Post Reply