Vedervärdiga TV-personer

Filmer och Tv-program diskuteras här
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Vedervärdiga TV-personer

Post by lumberjack »

Det finns en hel del TV-personligheter jag retar mig på så in åt helvete att jag får mer eller mindre vansinnesutbrott när de dyker upp i rutan. Här har vi en tråd att spy galla över idioterna.

En av dessa styggelser är Malou von Siwerts. En fullständigt inkompetent klimakteriehagga som är fullständigt övertygad om sin egen storhet. Hon kan inget, vet inget, förstår inget, har ingen utstrålning, saknar timing och känsla. Ändå tror hon sig vara mänsklighetens största gåva till TV-mediet. Nu har hon även fått för sig att hon skulle vara någon svensk motsvarighet till Oprah också, med bokklubb och allt. Hur i helvete har hon över huvud taget fått jobbet? Jag hatar TV4 i största allmänhet och Malou i synnerhet. Jävla pajaskanal.

En annan hemsk människa som har dykt upp i TV-rutan är en fågelskrämma med en röd prick i panna. Denna pygmé med ett enormt uppblåst ego sitter i någon slags jury i programmet Idol. Kishti Tomita påstår sig den hemskhet heta, dalkulla som hon är. Det verkar ju mycket troligt... Nu har jag inte sett mycket av programmet, jag klarar helt enkelt inte av det, men av det jag sett får jag kväljningar. Hon sitter där och tror sig vara ungefär hälften så gammal som verkligen, att hon dessutom ser tio år äldre ut än de 42 år hon är gör inte saken bättre. Hon använder sig av ett språk som är så pinsamt att det gränsar till Rinkebysvenska. Det är någon form av svengelska som vanliga människor växer ifrån med mopeden. Det är "fräcka uttryck" som "shäjpa upp" och "hallelulja moment". Fan, till och med Clabbe verka normal i hennes sällskap. Undra om det inte är fler som retat upp sig på tanten och att det i självaverket är ett lasersikte som vilar mot hennes panna...
Last edited by lumberjack on 27 Oct 2006, 23:49, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vedervärdiga TV-personer

Post by wiking »

HAHAHAHAHAHAHA Image Image Image
Den var riktigt bra, håller med om varenda ord. Förövrigt så är hela idol panelen ett gäng med nollor, att dom av alla ska sitta och bestämma vad som är bra eller dåligt är ett hån mot alla som faktiskt är duktiga inom musik branchen.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vedervärdiga TV-personer

Post by Jungbacka Erik »

Den engelska städtanten i Äntligen hemma Image
Edit: motivering behövs väl inte?
Last edited by Jungbacka Erik on 28 Oct 2006, 13:01, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vedervärdiga TV-personer

Post by wiking »

Glöm inte Robinson Emma, prata på dumma tv-"stjärnor". Hon är dum som en spade. Och som grr nämde så är mat-tina en person jag absolut inte tål.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vedervärdiga TV-personer

Post by ozzman »

wiking wrote:Hon är dum som en spade.
Ett klockrent uttryck i all sin enkelhet må jag säja.

Varför så anti mat-Tina? jag tycker hon verkar både sympatisk och duktig på att laga mat.

Någon som jag däremot skulle kunna tänka mej att stryka in med honung och gräva ner i en myrstack är Martin Timell. Av någon anledning så blir jag kräksjuk bara jag ser karln.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vedervärdiga TV-personer

Post by ozzman »

grr wrote:Jag snackar vanlig skånska för övrigt.
Image

Det finns ingenting som heter vanlig skånska, skånska är och förblir till förvillelse likt läten utstötta av människor med grava kromosomfel Image
Last edited by ozzman on 31 Oct 2006, 11:59, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vedervärdiga TV-personer

Post by uy »

grr wrote:Men vi kanske kommer in på en intressant sak här. Jag hör ju i egenskap av skåning skillnad på olika skånska dialekter. I nordvästra hörnet pratar de på sitt sätt, nordöstra har sin dialekt osv. Den lundensiska dialekten är helt olik den malmöitiska till exempel...
Så är det med älvdalskan också. I brunnsberg pratar man på ett sätt, på Klitten på ett annat. Evertsberg, Blyberg, Näset, Åsen, med flera. Varje by hade sin egen variant av älvdalskan. Men nu finns det inte så mycket kvar av det. Brunnsbergsdialekten är det nog bara Skog-Arne som pratar.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vedervärdiga TV-personer

Post by ozzman »

Grr:

Image

Jag är inflyttad.
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Vedervärdiga TV-personer

Post by whonka »

wiking wrote:Glöm inte Robinson Emma, prata på dumma tv-"stjärnor". Hon är dum som en spade.
Är det nån som har sett när hon blir intervjuad i tvprogrammet "Ursäkta röran, vi bygger om"?

Klippen kallas VM i Nazireferens.

Fan vad pantad hon är.

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=37KlJilcvbw

Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=CuIvbG67UT8
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vedervärdiga TV-personer

Post by uy »

Whonka wrote:Är det nån som har sett när hon blir intervjuad i tvprogrammet "Ursäkta röran, vi bygger om"?

Klippen kallas VM i Nazireferens.

Fan vad pantad hon är.

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=37KlJilcvbw

Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=CuIvbG67UT8
Hon måste ju spela med?, för om hon inte fattar så tycker jag nästan synd om henne.

DJ Goebbels Image.

Edit: Höll på att få skrattanfall.

Emma - "Jag vill ju inte att min familj ska ta skada, men det gör ju dom ändå...."

Filip - "Hörde du att DJ Goebbles offra familjen också?"

Emma - "Nej...jag skulle inte offra famlijen"

Image Image Image
Last edited by uy on 03 Nov 2006, 01:15, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Vedervärdiga TV-personer

Post by whonka »

on 11/03/2006 at 01:09:40, E-M wrote:Hon måste ju spela med?, för om hon inte fattar så tycker jag nästan synd om henne.

DJ Goebbels Image.

Edit: Höll på att få skrattanfall.

Emma - "Jag vill ju inte att min familj ska ta skada, men det gör ju dom ändå...."

Filip - "Hörde du att DJ Goebbles offra familjen också?"

Emma - "Nej...jag skulle inte offra famlijen"

Image Image Image [/quote]

Dom vart fällda för granskningsnämden efter det där inslaget så det var inte tillgjort!
Last edited by whonka on 03 Nov 2006, 17:26, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vedervärdiga TV-personer

Post by E-M »

Haha det var som tusan.

Det är ju så bra med när han säger

"svastika eller tändsticka?"

svar: "svastika" Image Image Image
Last edited by E-M on 03 Nov 2006, 18:21, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vedervärdiga TV-personer

Post by E-M »

http://susning.nu/SM_i_nazireferens här står det om att programmet blev anmält.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vedervärdiga TV-personer

Post by gammalhardrockare »

Dags att fräscha upp matchen mellan skånskan och stockholmskan.
Jag hatar verkligen stockholmska och denna dialekt kan reta gallfeber på mig. Låter fjantig och bögig och talar en stockholmare till mig på sin dialekt så tar jag det som en öppen provokation.
Skånskan däremot är "somrig" och trevlig, den får mig att associera till sommarlovsmorgon med Eva Rydberg och hunden Steine, soliga stränder, vajande rapsfält, solrosor, unga kvinnor med stora och blöta fi... Eller, vart var vi nu? Jo, skånskan var det ja! Det är en fin dialekt det!
Dessvärre så talar jag inte själv denna dialekt.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Vedervärdiga TV-personer

Post by lumberjack »

on 11/03/2006 at 21:36:57, GammalHardrockare wrote:... och trevlig, den får mig att associera till sommarlovsmorgon med Eva Rydberg och hunden Steine... [/quote]Och det skulle vara någonting positivt? Det är ju tur att vi befinner oss i tråden "Vedervärdiga TV-personligheter", då du prickade in en där. Svälj gröten Eva, det låter som om du halvspyr!

En av de få skåningar som talar en trevlig fom av skånska (d.v.s. man tänker inte på att det är skånska när man hör vederbörande prata) är Hasse Alfredsson. Jatg lyssnade på hans bok Attentatet i Pålsjöskog och det var en ren fröjd, t.o.m bättre än då man läste den själv.
Post Reply