Radiostationsundersökning

Allmän diskussion om Eddie Meduza
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Radiostationsundersökning

Post by whonka »

Nu ikväll hörde jag "Going back to Oklahoma" på Radio Krokom.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Jag hörde Volvo på jobbet i somras i samband med ett program om Bilbesiktningar. Har nog hört den låten för länge sen också men det är nog den enda, vad jag kan komma på...
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

Radiostationsundersökning

Post by raggarbond »

Lyssnade på P3 igår, vet inte vad programmet hette, men det var med roliga sketcher. Så hade dem en där de låtsades göra reklam för nya meduza plattan för folk som lyssnar på Meduza pga av att han var ett musikaliskt geni.
Och på den var det olika låtar i panflöjts utförande utav artisten ............. Kommer inte ihåg det namnet heller Image

Men det roliga var att man fick höra ljudklipp ur Fruntimmer ska en ha å .......... med mera på radion med panflöjt.

Önskar att det vore en hel platta.
Last edited by raggarbond on 21 Feb 2007, 21:39, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

Jag hänger inte med, var det låtar där Eddie lirade panföljt? Eller var det någon som lirade panflöjt till Eddies låtar?

Fan, känner mig som grr.
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

Radiostationsundersökning

Post by raggarbond »

Det var en annan artist som lirade panflöjt till eddies låtar!
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Aldeles nyss spelades gasen i botten på radio Dalarna, i samband med ett reportage om teater föreställningen "Gasen i botten" jag har för mig att det skulle finnas en tråd om det men jag hittar den inte, så då skrev jag här. För dom som är intesserade brukar det gå att lyssna på program i efterhand, jag har inte kollat men det brukar heta 30 dagars arkiv, jag kan lägga ut exakt länk sen när jag kollat upp det.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

Här är länken: http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/progra ... ogramID=73 klicka på 16.00-16.30, 15 minuter in i programmet så börjar det.

Hansson:

Jag tror att jag postade om den där teatern i rummet "Nyheter".

Edit: Tack för infon, Hansson.
Last edited by E-M on 19 Mar 2007, 20:11, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

Det var förresten ett reportage om detta i kulturnyheterna på svt förra veckan.
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Jag måste vara blind, hittar inte tråden om teatern. Hur som helst så ska jag nog försöka se den där föreställningen, den skulle tydligen gå på flera platser runt om i Dalarna. Det är nog för mycket begärt att man ska få höra något om Eddie i föreställningen, men man kan ju hoppas.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Nu är radio Dalarna verkligen på hugget, idag spelade dom "Ragga runt" kl 7 på morgonen Image
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Radiostationsundersökning

Post by gurlf »

E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

2meterhansson wrote:Jag måste vara blind, hittar inte tråden om teatern. Hur som helst så ska jag nog försöka se den där föreställningen, den skulle tydligen gå på flera platser runt om i Dalarna. Det är nog för mycket begärt att man ska få höra något om Eddie i föreställningen, men man kan ju hoppas.
Jag har läst att det spelas mycket Eddie, bl.a. "Kyssa dina pattar". Tydligen så ska till och med Eddie komma ner från himmlen iform av en ängel och ge råd till huvudpersonen Image.

Det enda jag kan tycka är lite dumt är att Eddie endast blir ihågkommen som en "raggar-kung", vilket han till stor del var/är fast man vill ju att han ska bli bekräftad för allt annat han har gjort med.
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Radiostationsundersökning

Post by gurlf »

här har nån rescenserat den: http://www.dalarnastidningar.se/noje/article167381.ece

fick inte så där vidare bra kritik Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

Japp, det var den jag läste. Det verkade ju som om han gillade den först, fast i slutet så kom "sågningen". Hon i P4 Dalarna däremot verkade gilla den väldigt mycket.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

2meterhansson wrote:Nu är radio Dalarna verkligen på hugget, idag spelade dom "Ragga runt" kl 7 på morgonen Image
Ja, det hörde jag med. Jag satt på bussen och höll på att somna, men sedan hajade jag till när jag hörde Meduza. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply