Radiostationsundersökning

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Idag spelade dom "Volvo" i Radio Dalarna, det verkar som Eddie blir mer och mer populär här i Dalarna, så ofta som dom spelat Eddie dom sista veckorna tror jag aldrig jag har hört förut Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

Underbart! Fast testa att ringa in och önska någon oväntad, t.ex. "Wilhelm Moberg".
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Jag hörde Volvo på Nattradion (P4) häromnatten. Populär låt att spela i radio tydligen. Nån timme senare in i programmet så var det nån som hade mailat och frågat vem som hade gjort den där låten om en Volvo och tyckte att den var bra. Ett nytt Eddie-fan kanske Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Idag på p3 kl 16.50 pratade dom om hur det skulle kunna låta om Dana Dragomir skulle tolka Eddie på panflöjt. Jag vet ej vad programmet hette.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Nu har jag lyssnat på programmet igen, och det hette Cirkus Kiev, och var ca 42 min in i programmet. Kul att dom spelade en liten snutt av Fruntimmer sa en ha å knulla me.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

I morse spelade dom "Ragga runt" på Radio Dalarna. Edit: Det var nog av anledning att det är rättviks marknad i dag, med tillhörande cruising.
Last edited by 2meterhansson on 04 May 2007, 11:27, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by retepnoslack »

"Masen" vore väl en exemplarisk låt, att spela i "Radio Dalarna", tycker jag. Att ingen har ringt in och önskat den? Eller det kanske de har?

För övrigt gissar jag, att "Svenne Rubins" spelas titt som tätt i dessa trakter. Särskilt nu, när de kommit ut med den nya skivan, också.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by Långis »

RetepNoslack wrote:För övrigt gissar jag, att "Svenne Rubins" spelas titt som tätt i dessa trakter. Särskilt nu, när de kommit ut med den nya skivan, också.
Jasså, de hålelr på fortfarande? Vill minnas att jag har en gammal lp med dem i skivbacken. trodde de gett uppförlängesen...
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Långpanna wrote:Jasså, de hålelr på fortfarande? Vill minnas att jag har en gammal lp med dem i skivbacken. trodde de gett uppförlängesen...
Jodå det är full fart på dom, dom spelar mycket uppe i sälen på vintrarna, dom är faktiskt ganska bra.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

Just det, kom ihåg nu att jag Svenne Rubins på Idreyran i somras. Då svängde det riktigt bra. Det hade jag nästan glömt bort.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by retepnoslack »

Ja, jag har hört, att de skall vara ett utav Sveriges bästa "live-band", som gör sej bättre på scen än i en skivstudio.

Jag kan rekommendera nyaste skivan: "Mot framtiden på gummimadrassen". Det är ett jädra ös i låtarna: "Klipp dej och skaffa ett riktigt jobb", "När pumpen bestämt sej för å stanna" medan: "Regn, regn" och "Nu kör Martin Bengtsson igen" nästan har lite 50-talsstämning. Ja, ni vet, den typ utav rock-känsla, som är så svår, att hitta nuförtiden.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Idag spelades "midsommarnatt" i radio dalarna, en vecka för tidigt, men kul i alla fall.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

Underbart! En förbannat härlig låt, man blir liksom glad av den Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Satan, det är så att jag har alltid radion på under natten, och inatt vaknade jag någon gång, vet ej klockslag, och tyckte precis att jag hörde programledaren sa "Lester c garreth" men ej låt, och p3 har ju naturligtvis inte uppdaterat låtlistorna på ett tag, så jag har inte kunnat bekräfta det, kan jag ha drömt?, får hoppas dom lägger ut listor snart, det vore ju jätte kul om Lester fått en låt spelad i radio Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

Men nu hann jag före Hansson! Jag hörde Gasen i botten på radio Dalarna i tisdags eller onsdags.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply