Radiostationsundersökning

Allmän diskussion om Eddie Meduza
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by raggarjojje »

På p3 idag spelade dem Eddie Meduzas Volvo. Vad det var för program vet jag inte.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Guitar Johnny, det kan stämma att det är från den sketchen men kan inte garantera helt 100.

Idag hörde jag Volvo spelas på P4. Varje gång jag hör nått med Eddie på radio, vilket i sig är väligt sällan, så är det nästan alltid Volvo av nån anledning. Men jag lyssnar mest på P4, och även P1 men de sänder ju ingen musik alls förutom diverse dokumentärer.
Nästan varje gång jag hör Volvo är det i samband med nått motorprogram eller liknande också, i princip aldrig annars. Volvo i all ära men det vore kul med lite variation. Image
Last edited by overkill on 28 Apr 2009, 22:33, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Radiostationsundersökning

Post by ELN »

När jag fyllde 15, spelade dom "När man är 15 år" på lokalradion för mig Image
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Radiostationsundersökning

Post by sagofarbrorn »

I "Mammas nya kille" på P3 har dom ju olika sketcher och i sketcherna med Kicki Tapper har dom refrängen på Gasen i botten som signaturmelodi.
Kicki Tapper är en värmländsk brud som rapporterar om raggare och olika crusingar runt om i sverige. Ganska lustiga faktiskt.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Här är låtlistan 24 maj http://www.sr.se/cgi-bin/p4/tabla/latli ... Time=06:00

det är nere på 03.23

Och här är radiolänken http://www.sr.se/webbradio/webbradio.as ... =&IsBlock=

det är del 4, 23 minuter in, dom pratar om blåögda flicka och någonting.
Last edited by 2meterhansson on 25 May 2009, 14:11, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by Långis »

Han har väl inte gjort någon låt som hette "blåögda flicka". kan inte minna mig om att han spelat in den...
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Radiostationsundersökning

Post by 2meterhansson »

Nej, jag tycker oxå att det lät som svammel.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Jag hörde "Bara Lite Solsken" på Nattradion i P3/P4 häromnatten. Det var nån som hade önskat den, bra val av låt!

För ett tag sen i Karlavagnen var det en kille som ringde in och snackade lite om Eddie. Men hans samtal handlade inte huvudsakligen om det, men han gled in lite på ämnet och programledaren hade också en liten anekdot att berätta. Minns inte exakt hur det var, men han hade fått hjälp av några raggare med att fixa sin bil en gång ochen av dem tror jag hade en Eddie t-shirt. Då frågade programledaren om de gillade Eddie, och han fick till svar att här gillar i princip alla Eddie Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Just nu spelas Gasen I Botten (orginal-versionen) på Nattradion i P3/P4. Även denna gång var det en önskning från en lyssnare. Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Radiostationsundersökning

Post by E-M »

På jobbet blir det en del radiolyssnande (P3). Jag gillar inte att lyssna på radio men sitter man för sig själv i en truck så är det faktiskt trevligt med radio, även om det spelas många skitlåtar. Jag gick in i trucken och radion dånade igång. Programledaren ville att folk ringde in och berätta om udda/ovanliga saker som de hade i sin ägo. När programledaren sammanfattade vad folk hade ringt in och berättat om så var det en som hade ringt in som ägde en stor spånskiva med Eddie Meduzas autograf. Jag missade tyvärr själva samtalet (sitter för det mesta i fikarummet/kontoret och då har vi inte alltid radion på) men hade tänkt försöka hitta det på P3:s hemsida, om jag hittar det så skickar jag en länk!

Edit: Nu har jag hittat det! http://www.sr.se/webbradio/webbradio.as ... =&IsBlock=. Fan vet om det inte är Långis som ringde in! Image Det börjar ca: 1/3 in.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by Långis »

Jodå, visst var det jag Image

Bildbevis finns på deras hemsida:
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?prog ... el=3014417
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

Tackar för länken! Det var ju med en före Långis som har vatten ifrån Åsnen hemma hörde jag också.
Skitarna ska va' lika långa i år
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by ronka »

Image Körde westgotiskgotisk nidvisa med Eddie imorse på Karlstads Nya Radio ...kul med långpannas autograf! Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

De körde alldeles nyligen EPA-traktorn i Radio Dalarna. Det var någon som önskat den, och programledarna spelade den gladeligen. Men de vågade inte spela hela låten, efter ett tag tonade de ner den och verkade generade över att ha spelat den. Man kan ju undra om de ens hade hört låten själva innan den spelades.

men jag antar att det dröjer innan de vågar spela Meduza igen nu Image
Skitarna ska va' lika långa i år
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Radiostationsundersökning

Post by totaltrandom »

Hörde för inte så längesen "Epa-Traktorn" på radion i garaget. Har även hört "Ingen Plockar En Maskros". Image

Post Reply