heil hilter

Diskutera Låtarna
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

heil hilter

Post by wiking »

Är det samma version på Heil Hilter/Hitler på Radio Ronka 2 som på den indragna lp´n?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

heil hilter

Post by uy »

Nej, det är två olika versioner.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

heil hilter

Post by wiking »

Om någon kan skicka den versionen som är på lp så vore jag evigt tacksam.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

heil hilter

Post by uy »

Hm,, Jag har inte LP-versionen på datorn, men jag kan höra av mig om jag hittar den.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

heil hilter

Post by wiking »

uy wrote:Hm,, Jag har inte LP-versionen på datorn, men jag kan höra av mig om jag hittar den.
Kanon.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

heil hilter

Post by gammalhardrockare »

Jag vill minnas att LP-versionen var jävligt bra men det var ju några år sedan jag hörde den. Letar som fan efter den LP:n men den är jävligt svår att hitta och när man väl gör det så säljer de den för rent astronomiska priser.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

heil hilter

Post by retepnoslack »

Vad VAR egentligen skillnaden på dem? Förekom det nazistisk propaganda i LP-versionen, eller?

Hilter/Hitler i min uppfattning skulle ju vara antingen E Hilter eller A eller T Hilter (Det har ju förekommit flera olika).

Det skulle ju i så fall innebära: "Hylla Hilter" och det skulle väl vara på sin plats, eftersom karln påstår på sina kassetter, att han är bäst i världen och allt det.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

heil hilter

Post by Eddie »

Köpte west a fool away den indragna versionen på tradera för ca 170kr.

Skillnaden mellan versionerna är att på lp'n låter den "äldre". Tror det är högre tempo och det är inte lika mycket bas som i den nyare, istället för flyglarmet i mitten av låten så är det typ allsång deutchland über alles (är inte det från deras nationalsång?). Texten tror jag är densamma, det är väl de största skillnaderna om jag inte misstar mig.

Låten handlar väl om adolf, någon av eddies alteregon har väl t.ex aldrig haft något rike vars gränser krympt till gränsen av berlin?
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

heil hilter

Post by wiking »

Eddie wrote:Köpte west a fool away den indragna versionen på tradera för ca 170kr.

Skillnaden mellan versionerna är att på lp'n låter den "äldre". Tror det är högre tempo och det är inte lika mycket bas som i den nyare, istället för flyglarmet i mitten av låten så är det typ allsång deutchland über alles (är inte det från deras nationalsång?). Texten tror jag är densamma, det är väl de största skillnaderna om jag inte misstar mig.

Låten handlar väl om adolf, någon av eddies alteregon har väl t.ex aldrig haft något rike vars gränser krympt till gränsen av berlin?
Du kan inte lägga in den på datorn och skicka den till mej? En av få låtar jag inte hört.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

heil hilter

Post by lumberjack »

Eddie wrote:Köpte west a fool away den indragna versionen på tradera för ca 170kr.
Åh fan, man sitter alltså på en liten guldgruva. Om man bara kunde hitta åt skivjävlen bland allt bråte man har utspritt runt halva Norrland...
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

heil hilter

Post by Eddie »

Du kan inte lägga in den på datorn och skicka den till mej? En av få låtar jag inte hört.
Finns på kazaa och dc, jag har den redan på datorn så om du vill kan du dra den av mig.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

heil hilter

Post by wiking »

Eddie wrote:Finns på kazaa och dc, jag har den redan på datorn så om du vill kan du dra den av mig.
Jo d vore bra...
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

heil hilter

Post by raggarbond »

Jag var inne på lumpens bibliotek härom dagen och såg att man kunde låna LPskivor. Ställde mig intressant och tittade igenom deras samling och blir både förvånad och lycklig av att hitta "west a fool away" skivan i samlingen. Tar upp skivan och kollar vilken version det var. Och det var versionen med Heil Hitler låten. Tänkte att den här skivan måste jag köpa loss från bibblan. Går bort till utlåningsdisken med en tant bakom och säger:

-Är det många som lyssnar på LPskivorna nu för tiden?
-Nja, kanske en i veckan.
-Okey
-Men det är en fin samling för vi har många som vill köpa skivor av oss, men då säger vi nej.

Precis som en tankeläsare svarade hon nej på min fråga innan jag änns hunnit ställa den, och minna tankar gick i kras. Fan också Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

heil hilter

Post by Jungbacka Erik »

raggarbond:

Jag vill ju naturligtvis inte uppmana till brott, men går det inte på något sätt att smussla ut skivan från biblioteket? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

heil hilter

Post by gammalhardrockare »

Vad är det för ett bibliotek som fortfarande har kvar vinylskivor? Fantastiskt!
Post Reply