heil hilter

Diskutera Låtarna
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

heil hilter

Post by raggarbond »

Detta utspelar sig på soldathemmet på P7. Gissar att det var värnpliktiga som valde skivorna då det begav sig. För det är riktigt bra urval på rockfronten. Även en del gammla skånska guldklimpar.

Att stjäla LPn är inte det lättaste, för det är tomma fodral ute i stället. Sedan så får man gå in till bibliotikarien och säga vilket nummer det är på skivan man vill lyssna på. Så sätter hon igång svarven där inne och man får ett par lurar som man pluggar in ute i ett annat rum.

whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

heil hilter

Post by whonka »

Kan inte någon skicka mig Heil Hitler låten från West a fool away, har bara hört den från Radio Ronka 2.
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

heil hilter

Post by raggarbond »

Nu är även jag stolt ägare av den indragna versionen av West a fool away. Hittade den i en skivaffär inne i Helsingborg som säljer både nytt och gammalt inom musik och film. Den kostade mig 120kr vilket jag tyckte var ett väldigt bra pris för min plånbok. Mycket fint skick på fodral och skiva. Tror inte han i butiken visste om att just denna skiva var ovanligare änn den "lagliga" versionen, för han hade även den för samma pris.

Det stämmer att LPversionen går snabbare, samt mindre bas. Gillar faktiskt Radio Ronka 2 versionen bättre. Men Men
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

heil hilter

Post by raggarbond »

Nu har jag överfört låten från LP till MP3. Någon som vet ett bra ställe att ladda upp den så att andra kan tanka hem den?

*EDIT*
Nu har jag hittat ett ställe att lägga den på.

[url=http://download.mercury.come2store.com/ ... 0Hitler%20]http://download.mercury.come2store.com/ ... 0Hitler%20(LPversion).mp3[/url]



attans, hela adressen blev inte som en länk. men kopiera hela så ska det funka.
Last edited by uy on 30 Jun 2005, 15:37, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

heil hilter

Post by uy »

Raggarbond: Har du tagit bort den nu? Det gick inte att ladda ner för mig.
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

heil hilter

Post by whonka »

Det står såhär på sidan: "Sorry but Eddie Meduza - Heil Hitler is not a valid file"
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

heil hilter

Post by uy »

Då kan det bero på två saker:
  • Raggarbond har tagit bort filen från där han laddade upp den.
  • Sidan har någon automatisk nazi-censur som har tagit bort filen, för att den heter Heil Hitler.
Skitarna ska va' lika långa i år
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

heil hilter

Post by Eddie »

Jag tror på ett tredje alternativ, ni missar att det inte går att klicka länken!
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

heil hilter

Post by elo »

Funkar alldeles utmärkt, däremot såg det ut som om det var något jox med MySQL förut (och då funkade det inte)
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

heil hilter

Post by raggarbond »

Hmmm konstigt, jag har inte tagit bort filen. Egentligen ska det komma upp en knapp för att tanka hem den. Verkar som att sidan censurerat den.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

heil hilter

Post by elo »

Jag repterar: Det funkar (om man kopierar hela länken alltså) förut så var det något problem emd MySQL databasen på sidan (såg det ut som på alla felmeddelanden)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

heil hilter

Post by uy »

jag försökte göra länken klickbar, men det går inte. Länksystemet tyckte nog inte om paranteserna.

Eddie:
Jag tror på ett tredje alternativ, ni missar att det inte går att klicka länken!
Nej, jag har kopierat hela adressen, men jag kom bara till en massa konstiga koder. Men när jag provade i dag gick det alldeles utmärkt. Skumt.
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

heil hilter

Post by whonka »

Raggarbond: Döp om filen till typ Hail Hilter eller nåt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

heil hilter

Post by overkill »

Jag föredrar LP-versionen.

Undra just vilken av West A Fool Away-versionerna som är ovanligast/vanligast. Den indragna versionen finns ju faktiskt på Tradera förhållandevis ofta, medans den lagliga ser man mer sällan där (åtminstonde enligt vad jag har tänkt på). Ingen av dom verkar jättevanlig dock. Ser sällan nån av dom på skivbörsar, och om man ser den är det den lagliga. Skulle vara kul att veta hur många ex som den olagliga hann komma ut i... Eddie var ju ganska stor försäljningsmässigt vid denna tiden så många köpte säkert skivan samma vecka den kom ut...så jag gissar på ett par tusen ex i alla fall, innan den lagliga tog över.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

heil hilter

Post by Eddie »

Satte på högtalarna igår och märkte att heil hitler spelades, undrar hur många gånger låten hade spelats då sen jag laddade ned den Image
Post Reply