Albert o Herbert

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Albert o Herbert

Post by wiking »

Kommer inte ihåg, var inte gammal när jag såg dom.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Albert o Herbert

Post by E-M »

Precis vad jag tänkte när jag läste rubiken "det är en riktigt klassiker". Kom ihåg att jag höll på att kolla på dom när jag var rätt så liten (dom gick i repris då), tyckte att serien var underbar redan då.

Det var väl någon gång i mitten av 1970-talet som serien började sändas för första gången?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Albert o Herbert

Post by Jungbacka Erik »

Tänker också köpa boxen men först ska jag försöka få tag på deras julkalender. Tyvärr finns den inte på CDON och på dom andra ställena måste man betala med kreditkort och något sådant äger jag inte.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Albert o Herbert

Post by E-M »

Det 2006 Jungbacken och GM Image Image.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Albert o Herbert

Post by Jungbacka Erik »

Jag har pengar på kontot så ett kreditkort har hittills varit onödigt, men nu kanske man hamnar att skaffa ett för att köpa Albert & Herberts julkalender Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Albert o Herbert

Post by uy »

Jag har heller inget kreditkort, men dock ett betalkort. Fast då dras pengarna direkt från mitt konto, så jag kan bara använda det när jag har pengar på kontot. En mobiltelefon har jag, men den är gammal och sliten. Jag borde byta snart, men inte för snart. Jag har ställt in mig på att den ska hålla i minst fyra år, vilket den har gjort i december.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Albert o Herbert

Post by wiking »

Jo julkalendern såg jag när jag var liten kvet jag.
Visa är bra att ha, beställer en del filmer och sånt från utlandet.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Albert o Herbert

Post by Jungbacka Erik »

Kollade upp det och filmen fanns då man loggar in med den svenska flaggan men inte den finska. Dom andra A&H finns dock också på finska sidan. Tyvärr dög inte mina inloggningsuppgifter på den svenska sidan men jag har mejlat dom om saken.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Albert o Herbert

Post by Jungbacka Erik »

Jag fick svar från CDON där dom meddelade att dom lagt upp filmen på finska sidan också så jag beställde den genast Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Albert o Herbert

Post by retepnoslack »

Albert och Herbert är tidlös humor. jag har tre videokassetter med teveserien och två stycken med julkalendern.

En favoritscen är när Albert skall berätta för Herbert, hur illa det var på tjugetalet.

"De va så fattigt. Å mamma försökte koka kaffe på dom tomma mjôlsäckarna, å på Tossdagarna va de så fattigt, att de fanns inte ens ätter i ättsôppan. De va vissa dagar de va så fattigt, att de va inte ens Tossdag.
Post Reply