Radera inaktiva medlemmar?

Diskutera allt som rör forumet här
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Radera inaktiva medlemmar?

Post by Långis »

Egentligen så gör de ju ingen skada iochmed att de finns där och de kan ju titta in så småningom....

Minns att ljungbacka-Erik skickade ut ett brev till alla medlemmar en gång och då kom det väl någon ny. Kanske skulle vara dags igen?
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Radera inaktiva medlemmar?

Post by errrol »

en brrrrrrra ide Image hehe
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Radera inaktiva medlemmar?

Post by ELN »

grr wrote:Har inget emot att låta de vara kvar, bortsett från att man möjligen kränker deras stolthet om man tillsammans med borttagningen skickar ut ett mejl med anledningen. Och det är ju bara positivt. Tvinga de att skriva något tycker jag dock inte låter som någon vidare idé. Men självklart låter lagen en aning difus i nuläget. Efter att inte ha skrivit inlägg på en månad raderas man? Så är det ju på många medlemssidor. Skillnaden här är väl att folk inte börjar skriva och helt plötsligt slutar (vi har ju trots allt så god sammanhållning här, eller hur?) utan bara registrerar och av fullkomligt okänd anledning aldrig besöker forumet. Gäster har vi dock gott om, sex gäster samtidigt ser jag ibland...
bli av stäng efter en månad tycker jag inte, det är nämligen så att jag knappt har tillgång till internet under 2,5 månader på sommaren. Jag får väll be om dispans Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radera inaktiva medlemmar?

Post by uy »

Du behöver inte, för det finns ingen sådan regel som det diskuterades i denna tråd.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Radera inaktiva medlemmar?

Post by ELN »

nä de har ja fatta men om de blir en sån regel menar jag Image
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Radera inaktiva medlemmar?

Post by errrol »

]bli av stäng efter en månad tycker jag inte, det är nämligen så att jag knappt har tillgång till internet under 2,5 månader på sommaren. Jag får väll be om dispans Image[

just det tänkte jag inte på
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Radera inaktiva medlemmar?

Post by ELN »

hehe, de e lungt Image Image men som sagt lär de ju inte finnas nån sådan regel här så....
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Radera inaktiva medlemmar?

Post by ELN »

Snart får väll varända jävel raderas i så fall. Nån har lagt in en lågväxel här på forumet, de skrivs mindre än JAG hittils vart me om, å när ja först kom hit var de lika lätt att hitta nya inlägg som att hitta arga norrmänn på systemet, de går men de e svårt...
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Radera inaktiva medlemmar?

Post by hakan »

Nej stänga av tycker jag känns lite Stalin.

Däremot kan man ha ett mail som går ut efter 2 mån inaktivitet, tex. något i den här stilen:

"Hej din kukrrrrunkare!! Nu har du inte sagt ett ljud på Meduzaland på 2 månader.. skärpning! Vi saknar dig."

Långis, Jungbocken: vad tror ni?


Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Radera inaktiva medlemmar?

Post by Långis »

Tyvärr kan man ju inte programmera in några egna funktioner i forumet, så ska det skickas mail får det göras manuellt och det orkar nog ingen med...
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Radera inaktiva medlemmar?

Post by hakan »

Går det inte att få ut en lista på användarnas senaste inloggning? I så fall är det bara att köra ett enkelt script, så är saken (skägg)biff! Image
Post Reply