Kuksugare

Presentera er själva här
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Kuksugare

Post by pelle »

Kul att jag hittade detta stalle.

Ar en glad och trevlig onanist pa 32 ar.Bor i USA och pysslar med jankare.
Saknar sverige,men inte vintern.
Ja va fan..skriv natt kul sa jag slipper ga och runka hela dagarna.
Nakna kvinnor far garna skicka bilder jag kan runka till.
Trevliga raggare kan ocksa hora av sig sa vi kan cruisa till sommaren.
Ha det gott
Pelle
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Kuksugare

Post by 2meterhansson »

Välkommen Pelle, var i landet bor du. Själv var jag i Kalifornien och jobbade för några år sen, och jag funderar på att åka dit igen till våren. Jag saknar det där att kunna åka på den lokala puben och ta några groggar eller öl, och bara umgås efter jobbet. Skulle man göra det här hemma skulle man bli kallad alkolist direkt. Vad jobbar du med? USA är ju möjligheternas land och är man bara bra på något yrke som dom inte har där, så kan man göra riktigt stora pengar, jag var med min morbror dit och satte upp ett timmerhus, och jag fick ut en svensk månadslön på 7 dar, och jag kan lova det är det enda huset som står kvar efter nästa jordbävning, alla andra hus där var byggsatser i plywood. Drömmen hade varit att vara där och jobba 2-3 månader om året och åka runt och se sig om där 1 månad, förlagsvis då september till december.
Last edited by 2meterhansson on 02 Dec 2006, 12:43, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Kuksugare

Post by Långis »

Men det var en bra idé! JAg har alltid velat lära mig timra hus och finns det stor efterfrågan på det i USA så kanske det är nåt att satsa på?
Ska ta mig en allvarlig funderare!

Willkommen aus Schweden (pardon my french) Pelle!

Är lika nyfiken som alla de andra!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Kuksugare

Post by ozzman »

Meduzaland goes international.
Skapat av en finne, befolkat av svenskar och någon enstaka skåning och nu också en jänkare. Det är inte illa minsann.

Mycket välkommen.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Kuksugare

Post by 2meterhansson »

Det tycker jag du ska satsa på långpanna. Att timra hus är ett hantverk som dom inte har i södra delarna av USA. Du kan jobba 4-5 månader, så kan du vara ledig resten av tiden om du vill. Ung och obunden har du alla möjligheter.
Last edited by 2meterhansson on 03 Dec 2006, 18:47, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Kuksugare

Post by Jungbacka Erik »

Välkommen till forumet Pelle. Hoppas vi kan göra ditt liv i "The land of the free" litet angenämare Image
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Kuksugare

Post by pelle »

Era jaevla kuuuksuuuugare som Eddie skulle ha sagt.

Jo jag traffade en trevlig tjej nar jag var pa semester i Texas..San Antonio narmare bestamt.
Tankte stanna 3veckor men det blev 3manader.Ringde jobbet och hotade med att saga upp mig om jag inte fick tjanstledigt.

Hon kom till sverige och klagade konstant pa att det var fordjavla kallt.Mer exakt...det var kallt nar jag kom i juni och forjavla kallt nar jag akte hem i november.

Jag akte tillbaka och tyckte att va fan...ska vi vara ihop sa maste vi ju gifta oss iallafall oavsett om vi ska bo i sverige eller usa.
Annars sa blir det ju att komma 3manader som turist,,aka hem..runka kuk..och hon far kora med staven i fittan..Inget kul alls tyckte vi bada.
Anledningen till att det blev USA och inte sverige ar ju spraket.Jag kan engelska men hon kan inte svenska.

Flyttade sen fran Texas till Virginia dar hennes foraldrar bor.Dom borjar bli gamla och skraltiga och hon villa vara narmare ifall natt hander.
Jag sket ju i vilket..skulle jag flytta fran sverige till usa sa..Bara inte for langt norrut sa det blev kallt och javligt.

Jankare har alltid varit ett stort intresse sa vad kan vara battre an att kombinera hobby och jobb

Angaende husen....det ar fan skrammande hur javla kassa dessa papp hus ar...Mitt ar spanskiva klatt med plast som ser ut som tra....rena dyngan.Men lika bra eller daligt som de andra som finns har.

Sverige saknar jag och kommer varje sommar och stannar ett par manader.
Maste ju hem och starta upp Olds 98an..och Cadillacen...
Min farsgubbe pa 67 ar vart sa sugen pa jankare nar han sag nagra bilder sa jag letade ratt pa en 1agars Olds98 som han ska cruisa i till varen..
Kommer till Sockholm i borjan pa maj och stannar 2 manader.Ifall nan ar i narheten och vill ruka lite kuk och supa sa skulle det vara skojj
Far sedan vidare upp i varmland.Sa hor av er alla glada sa ska vi ha skojj sommaren 2007
Pelle
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Kuksugare

Post by Långis »

Det var kärlekens fel, alltså, som med allt annat. Image

Har hon fått höra Eddie än då? De engelska låtarna borde väl ffunka, tycker man?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Kuksugare

Post by E-M »

Mycket intressant Pelle.

Nu får du lära alla amerikanare där borta att börja lyssna på Eddie Image.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Kuksugare

Post by pelle »

Jodda...Jag spelar Eddie och forsoker oversatta vissa texter,bla Knulla en get i roven,Kuken star pa Mats Olsson,Willy mfl..Hon var med pa PowerMeet i somtras och hade skitkul...
Brukar kora de engleska latarna i bilen..
Ha det gott i snon..ska ta och dra pa lite A/C har
varm ida,,,, Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Kuksugare

Post by 2meterhansson »

Pelle: Good morning, jag ser du är online, du är väl 8 tidszoner efter eller? var i värmland kommer du från, har själv 3-4 mil till rallycrossen i höljes, det är en redig 3 dagars fylla det Image sommarens höjdpunkt.
Last edited by 2meterhansson on 03 Dec 2006, 21:09, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Kuksugare

Post by E-M »

pelle wrote:Jodda...Jag spelar Eddie och forsoker oversatta vissa texter,bla Knulla en get i roven,Kuken star pa Mats Olsson,Willy mfl..Hon var med pa PowerMeet i somtras och hade skitkul...
Brukar kora de engleska latarna i bilen..
Ha det gott i snon..ska ta och dra pa lite A/C har
varm ida,,,, Image
That's nice PelleImage.

What do you think is the best respectively the worst things about living in USA instead of Sweden?

Försökte skriva på engelska Image, är det godkänt Image
Last edited by E-M on 04 Dec 2006, 01:16, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Kuksugare

Post by uy »

Får välkomna dig lite i efterskott. Jag har varit för seg. Välkommen hit, Pelle.
Skitarna ska va' lika långa i år
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Kuksugare

Post by pelle »

Ha-men..

Da skall vi reda ut begreppen bast/samst men USA.
Bast ar helt klart vadret och mentaliteten hos folk.Allt gar att gora,inget ar omojligt.
Gar det bra sa man tjanar pengar som satan sa tycker grannen det ar jatteskojj att det gar bra for dig.Inte som i snala sverige dar det bara blir..."a se pa den javeln..skytfan"
Laga skatter,billig bensin..allt ar oppet dygnet runt.Handlade ett 30pack smaburkar med starkol pa konsum..kostade 28 svenska skronor.
Samst ar att 95% av alla amerikaner ar totalt idiotforklarade kukrunkare som inget vet,aldrig har varit nagonstans och sa for dom oppnar kaften sager..USA is the best in te world...pa allt...ALLTID.
Sammanfattas enklast..USA as javligt bra sa lange du har pengar...har du inga blir det javligt kasst.
Sverige ar bra pa miljo..natur..raggarsvin och...hum...njae...sen var det inte sa mycket mer som var natt battre i sverige.Saknar dock svenska traditioner som julbord...midsommar..kraftskiva etc.

Johansson...da ar du alltsa fran Likenas,Dalby eller??
Sjalv har jag hus precis norr om bron i Ambjorby,sa vi lar val ha setts kan jag tanka.
Holjescrossen var det lange sen jag var pa..skulle vara skojj att se till sommaren.
Se till att ni ar online lite mer era surkukar
Pelle
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Kuksugare

Post by pelle »

Huvet pa spiken GRR...USA ar ett javla bra land..men amerikanarna ar javligt usla pa det mesta utom att vifta med flaggor och hojta USA is the BEST on EVERYTHING..ALWAYS..
Post Reply