vad hände här då?

Diskutera allt som rör forumet här
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

vad hände här då?

Post by E-M »

Det verkar inte som att Långpanna blir uppretad direkt, tycker jag i alla fall.

Men varför hålla på om du inte är allvarlig?, vad är pängen?, se hur långt du kan gå? Tro fan att någon måste banna dig tillslut. För det du håller på med blir bara rent spammande och tillför ingenting, utan är bara en massa dravel. Du som så många gånger har skrivit "Vilken sida är det vi ska visa utåt". Med allt ditt spammande (ja, jag kallar det spammande) så ser det här forumet ibland rätt så oseriöst ut, betydligt oseriösare än när någon glömmer en punkt eller gör ett stavfel.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

vad hände här då?

Post by Långis »

on 01/17/2007 at 21:29:33, grr wrote:Så du erkänner inte att det krävs två för att bråk ska uppstå? Om den ene slutar upp så kan inte bråket fortsätta. Men Långpanna har såvitt jag kan bedöma skrivit i stort sätt lika många inlägg i denna tråd, ifall det är den som upprör dig. Nu kanske du anser att jag är den som retar upp människor (eller människan rättare sagt) och Långis den ofelbare. Och självklart har jag ansträngt mig för att reta upp vår nye moderator en aning, jag vill se hur långt man kan gå. Ifall han verkligen inte begriper att det enda sättet (bortsett från de fula moderatorsknepen) att få tyst på mig är att själv vara tyst en stund. Ifall han tror att jag verkligen är seriös i mina inlägg och så verkar ju vara fallet, annars skulle man bara skratta. Det gjorde jag själv i alla fall, både åt mina egna inlägg och den seriositet med vilken Långpanna bemötte dem. Frågan jag så undrar är ifall han njuter av att bli uppretad, och du med för den delen eftersom även du nu sjunkit så lågt att du lagt energi på att skriva ett inlägg i denna tråd...

Nej, för i staden jag lever i finns det inga människor som det är kul att reta upp och ta mig upp till Sundsvall orkar jag inte. [/quote]

Det enda jag försöker få dig att förstå är att ditt uppförande inte är acceptabelt. Jag bråkar inte och blir inte uppretad. Jag besvarar bara dina spydigheter.

De fula moderatorsknepen, säger du. Vilka syftar du på då? Att jag tar bort trådar som "Iq- test för långpanna" var enda syfte är att provocera? Du förstår nog att en sådan tråd kommer att tas bort.

Vi tar detta en gång till. Ditt uppförande här på forumet är oförskämt och jag ber dig vänligt men bestämt att upphöra med det. Åtminstone 1 medlem har redan avslutat sitt medlemsskap på forumet pga ditt uppförande. Vi vill inte ha fler.

Så länge du fortsätter att bete dig som ett svin på forumet så kommer jag ligga som en igel i hälarna på dig och tala om vad du gjort fel då du inte tycks förstå det själv..
Last edited by Långis on 17 Jan 2007, 22:44, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

vad hände här då?

Post by E-M »

on 01/17/2007 at 22:15:35, grr wrote:Spammar inte Långis och i så fall om han svarar på var inlägg? [/quote]

Nej, för han skriver inte saker som: "Äh, håll flabben", etc. Han skriver heller inte en massa strunt bara för att "reta upp folk". Du har nog kommit till lite fel forum om det enda du vill göra är att sitta och reta upp andra medlemmar, jag kan inte riktigt se vad det är som är så roligt i det.


on 01/17/2007 at 22:15:35, grr wrote:Hehe, nja hans inlägg verkade inte fylla sin funktion heller... När skrev jag det bland annat? [/quote]


Det har du bland annat skrivit (kanske inte med just de orden) när du har klagat på hur folk skriver. Du verkar glömma lätt du.

on 01/17/2007 at 22:15:35, grr wrote:Hehe, nja jag antar ju att folk ser att jag som vuxen människa inte skriver allt med fullaste seriositet och de bjuder jag på ett gott skratt. Det roligare är ju att Långis och ni andra spelar med... Image [/quote]

Det är ju just det, du verkar vara den enda av alla oss medlemmar som tycker att det du håller på med är roligt. Jag ser inte att det skulle bli roligare om vi spelade med heller.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

vad hände här då?

Post by E-M »

Jovisst handlar spam om vad det är för innehåll, ta t.ex. om du får en massa mail med innehåll du vill ha, då ser du ju inte det som spam. Får du å andra sidan en massa mail du inte vill ha så blir det ju spam. Det blir ju samtidigt mängder när du aldrig kan sluta utan att få sista ordet.

Hoppas inte att du får för dig att du skulle vara någon Eddie-figur nu bara för att du "rrretar upp människor! Hihihi!", vet nämligen att du (hemskt nog) har jämfört dig med Eddie förut. Det är rätt stor skillnad på det du håller på med och det Eddie gjorde.

Detta är nog mitt sista inlägg i tråden – om du inte skulle ställa någon fråga som jag måste besvara.



Last edited by E-M on 18 Jan 2007, 00:50, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

vad hände här då?

Post by E-M »

Någon måste ju liksom försöka avsluta debatten och eftersom du alltid ska ha sista ordet så kan man lika gärna säga: "Det här blir nog mitt sista inlägg i den här debatten".

Jag har för mig att jag berättade varför det är skillnad på dig och Eddie, jag kan göra det igen om du vill?

För det första: Dem Eddie retade var bl.a. politiker, korkade journalister, etc. inte "vanligt folk" på ett internetforum.

För det andra: Så blir du inte direkt missförståd, för du har inte den ironin som Eddie hade. Visst, det är svårare att vara ironisk skriftligt än att tala eller vad man ska säga, men t.ex i Eddies reklam för kassetterna så märkte man när han var ironisk, vilket kan vara svårt med dig. För så fort det börjar hetta till runt omkring dig, så kommer alltid samma gamla "Jag blir missförståd, jag var ju bara ironisk". Det är lätt att spela tuff på internet när man är anonym, frågan är om du håller på så i verkligheten med?

För det tredje: Så gillar alla här Eddie och tycker att hans ironi var rolig men när du är "ironisk" så tycker många att det bara är jobbigt. Vilket tyder på att du gör någonting fel när du försöker vara rolig.

Man får liksom inte ut något i debatter med dig, det blir bara ett evigt malande. Det är därför man vill avsluta debatten.
Själv definierar jag spam som en massiv flod av samma/i stort sätt samma skit ständigt
Exakt, det är det, det blir när du bara sitter och maler på helt enkelt.

Skriv det du vill, jag ser nog den här debatten som avslutad nu, för min del i alla fall.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

vad hände här då?

Post by Långis »

on 01/17/2007 at 22:57:03, grr wrote:...varför du tar dig tid att gång efter gång sakligt besvara mina uppblåsta meddelanden.
[/quote]
Sådana meddelanden hör inte hemma här. Fortsätter du så kommer du få mothugg tills du slutar.
Fula moderatorsknepen består väl främst i blockering av en användare utan att denne uppenbart brutit mot några av reglerna på forumet.
Talar du om den varning du just fått tilldelad? Du förstår alltså inte varför? Blir det lättare om jag talar om det för dig så att du inte upprepar detta?
Uppförandet jag visat prov på på sidan två och delar av sidan ett i denna tråd, menar du?
Jag gav dig en tillsägelse för att du kallade "2meterhansson" "Lilla fjant". Ett sådant ordval tycker inte jag hör hemma här. Önskvärt i fortsättningen är att du vid nästa tillsägelse inte fortsätter mucka utan tar till dig och håller tyst. Har du synpunkter kan du ta dem via PM till mig så besudlar vi inte varenda tråd med löjliga bråk.
Kan du acceptera denna enkla regel?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

vad hände här då?

Post by Långis »

on 01/18/2007 at 14:37:01, grr wrote:De meddelanden jag postade tidigare, ja. Och dina mothugg kommer alltså tillslut att hjälpa tror du? [/quote]

De måste hjälpa. Jag tror att både du och jag tycker att en banning är onödigt.
Nej, jag talar om blockering av en användare utan att denne uppenbart brutit mot några av reglerna på forumet.
Vilken användare syftar du på?
Jasså, jag har sett påhopp som i alla fall jag betraktar betydligt värre. Hellboys ständigt återkommande "din jävla idiot" och "sug kuk jävla brillorm" eller rex' "Hellboy är inte bara blyg och känslig,han är gay också".
De känner varandra väl och vet vart de har varandra. Det är skillnad på att kalla sin kompis "idiot" och att göra samma sak till en vilt främmande människa.
Lilla fjant" anser jag vara ett ganska barnsligt uttryck alla som inte är små fjantar borde kunna ta med en glimt i ögat.
Menar du det med glimten i ögat så lägg gärna till en smiley, annars missförstås det. I en seriös diskussion ska man aldrig använda några förolämpande ord då de genast kommer att tas som allvar.
Ja, bara jag får strikta direktiv om vad som är lämpligt och inte.
*Sunt förnuft. Var trevlig mot dina medmänniskor och behandla dem med respekt. (jag vet att också jag själv gjort en del snedsteg där, men det är inte ofta)
*I en diskussion, bli aldrig personlig eller förolämpande.
*Inga fula öknamn eller skällsord, du ska inte reta upp din moståndare, du ska övervinna honom med argument.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

vad hände här då?

Post by Långis »

on 01/18/2007 at 17:04:02, grr wrote:Och dessa direktiv gäller endast mig eller även i lika stor utsträckning övriga av forumets (med)lemmar? [/quote]

Jag kan inte svara så mycket för vilka regler Ljungbacka-Erik satt på forumet (tror inte det finns några), men det finns något som man brukar kalla "Netikett" och som folk rekomenderas följa när de vistas på nätet över huvud taget.

Nu kommer du avsky mig för detta, men här kommer ännu en wikipedialänk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Netikett
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

vad hände här då?

Post by E-M »

Mår du bra, grr Image? Tror aldrig att du har varit så trevlig förut Image.

Det är ju roligt att du känner så, du har allt lite bra sidor trots allt. Det med att du gillar Volvo och Eddie M är ju två som man har vetat om sedan tidigare. Här kom en tredje Image.
Last edited by E-M on 18 Jan 2007, 21:40, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

vad hände här då?

Post by wiking »

on 01/18/2007 at 21:26:27, grr wrote:Haha! Jo, det är sant. Har faktiskt bannats från två forum. Både Völund Smeds officiella och Manowars officiella. Tycker att jag hade rätt i det mesta jag skrev på båda forumen och hann aldrig spåra ur medvetet som här innan nån moderator tog tag i det och slängde ut mig med buller och bång. Detta var självklart inte min avsikt utan jag fortsätter besöka forumen då och då i alla fall, men registrera om mig vill jag inte göra. Vill ledningen inte ha mig välkommen för den jag är - då vill jag inte heller vara där. Men kanske retade det upp folk att jag utifrån mitt synsätt sakligt bemötte deras argument, jag ifrågasatte reglerna men tror inte jag bröt mot dem. Nån slags diktatur... Här är ni schyssta och jag fundera på att starta en tråd där jag verkligen sade förlåt till alla som berörts eller tagit illa upp av mina dumheter, men jag har ju ändå börjat skriva om den historien i denna tråden så ni som vill kan väl fortsätta läsa. Jo, jag kanske har blivit mer ödmjuk efter datorkraschen och att jag fått tillbaks den i nyskick tack vare er hjälp. Jag var värd att bemötas med skymford, men ni vände andra kinden till och sådan är människan. Det är ingen ond varelse, tror jag. Tack än en gång och ursäkta min dårskap! Ni är alla de bästa! Image

"Ni är de bästa uti världen, er skall jag älska alla år... Och vad som än händer i resten av mitt liv, som hoppas jag det är er som jag får... Så, det kan aldrig bli några andra... För ni betyder inte allt för mig, men ni är snälla ändå..." Image [/quote]
Var inne på Völund Smeds forum för ett tag sedan, undrade om det var samma grr där som var här. Tyckte du verkade vara i hetluften där med Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

vad hände här då?

Post by Jungbacka Erik »

on 01/18/2007 at 21:26:27, grr wrote: Jag var värd att bemötas med skymford, men ni vände andra kinden till och sådan är människan. Det är ingen ond varelse, tror jag. Tack än en gång och ursäkta min dårskap! Ni är alla de bästa! Image [/quote]
Nu tror jag banne mej grr har börjat lära sig det här med ironi Image
Post Reply