Rockklassiker på onsdag!

Nyheter angående Eddie Meduza
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Rockklassiker på onsdag!

Post by uy »

Nu på onsdag 07.45 kommer Löfberg att vara med och snacka Meduza. Är det någon som har möjlighet att spela in det? Själv är jag i skolan då, så jag kan inte.

http://www.rockklassiker.se/
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rockklassiker på onsdag!

Post by Långis »

ah, trevligt. Tyvärr har jag nog inte fått i ordning min dator tills dess...
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Rockklassiker på onsdag!

Post by overkill »

Jag kan nog spela in det, men lovar inget. Är inte så bra på det, finns antagligen bättre sätt att göra det på.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Rockklassiker på onsdag!

Post by uy »

Om man klickar på ljudikonen i nedre högra hörnet, väljer "egenskaper" och sedan kryssar i "inspelning" och trycker på ok, så kan man välja vilken ljudingång man vill spela in med. Välj då "stereo mix". Desan är det bara att trycka på "record" i valfritt program för att spela in ljud med. Själv använde jag Nero Wave Editor när jag spelade in förra programmet Löfberg var med i.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Rockklassiker på onsdag!

Post by E-M »

Jag är i bussen på väg till skolan vid den tiden, så jag har tyvärr inte tid.

Men jag är mycket tacksam om det när någon som vill spela in den.

Det är ju lite makabert att inte ens Löfberg veerkar veta vad som har hänt med De va de. Han skrev ju att han hade CD 003 på G med.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Rockklassiker på onsdag!

Post by overkill »

Gomorron allihop. Sitter nu berädd att spela in alltihop... allt för Eddie... idag för 5 år sen lämnade den största av dom alla oss.. men hans musik lever vidare forever...

Behöver i vilket fall en hemsida att ladda upp filerna/filen på sen. förslag på en enkel och bra sida ?
Om nån mer också spelar in är ocksåbra , ifall min inspelning skiter sig. Är som sagt inte jättebra på sånt här...
Last edited by overkill on 17 Jan 2007, 09:57, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Rockklassiker på onsdag!

Post by overkill »

Jahapp, nu har man spelat in det. Gick ganska bra. ca 30 minuter totalt. Programmet är i 3 delar, varav 2 är lite löst "inför"-snack, och del 3 då det drar igång på riktigt och då Löfberg kommer in i bilden. Dom 2 första delarna är väl inte helt nödvändiga, men men. Vetifan hur man klipper ihop det, så jag packar ner filerna i en Rar-fil så får ni packa upp det med t.ex WinRar.
Håller just nu på att försöka ladda upp det på www.yousendit.com men vetifan om det kommer funka... återkommer strax med länk i så fall!
Ca 40 MB ligger filen på i alla fall.

Själva programmet då? Jo, Löfberg spelade en låt, live från Bengtsfors 2001, från en slags bootleg-inspelning alltså. Sen var där tävlingar, mer musik och allmänt snack om Eddie... inga direkta nyheter om framtida släpp eller dylikt dock, vad jag uppfattade. Ska lyssna igenom det mer sen då jag inte riktigt hörde på hela medans jag spelade in.. fick ett telefon-samtal mitt i programmet.
Last edited by overkill on 17 Jan 2007, 12:10, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Rockklassiker på onsdag!

Post by overkill »

Hmmm, jag vetifan om detta funkade men prova denna länken:

http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 0wkY95TA==

Verkar som att man måste vara medlem för att få ladda ner, men det är bara att regga sig gratis.
Jag fattade det som att länken ska funka för alla, och inte bara för mig...
Om detta inte funkar så tar jag tacksamt emot tips på vart man ENKELT kan ladda upp den.. eller så får nån här filen av mig via msn eller nått och kan fixa det...
Fan jag är kass på sånt här (ja, jag erkänner att jag är en idiot).
Ca 40 MB är filen på som sagt så ni som har seg uppkoppling lär det ta en stund, men den som väntar på nått gott...
hehe
Last edited by overkill on 17 Jan 2007, 12:27, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rockklassiker på onsdag!

Post by Långis »

Underbart Overkill! Tack så mycket! Man måste bli medlem för att ladda ned. Jag har lite brådis nu så jag hinner inte testa, men det borde funka.
Last edited by Långis on 17 Jan 2007, 13:22, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Rockklassiker på onsdag!

Post by E-M »

Tack så mycket Overkill, jag håller på att regga mig på sidan och ska därfter tanka ner den. Tack så mycket!!
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Rockklassiker på onsdag!

Post by gurlf »

!!!! du är en ängel, overkill


edit: öh, fan vad bögigt
Last edited by gurlf on 17 Jan 2007, 17:13, edited 1 time in total.
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Rockklassiker på onsdag!

Post by whonka »

Tack Overkill! Håller på att tanka det just nu, men det gick jäkligt segt (11,2kbps).
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Rockklassiker på onsdag!

Post by 2meterhansson »

Tack ska du ha overkill, jag ska ladda ner det nu.
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Rockklassiker på onsdag!

Post by gurlf »

har lyssnat på det nu, och måste ärligt säga att det inte va mycket att hurra för. samma gamla prat som alla andra radio-hyllningar.

jag kan fortfarande inte fatta att dom bara ska spela de låtarna som är mest uttjatade och dom som man minst tar på allvar.
löfberg var ju där med. kunde ju hoppats på att han kunde berättat/spela lite mer. men live-spelningen från 01 var okej.

men jag får ändå tacka dig ännu en gång, overkill
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Rockklassiker på onsdag!

Post by E-M »

Jo jag tycker heller inte att det var något i hästväg direkt...... men det är ju ändå roligt att lyssna på.
Post Reply