Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Presentera er själva här
Post Reply
KingDisaster
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 11 Feb 2007, 06:50
Location: Södermanland
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by KingDisaster »

Just vad jag var påväg till Image Tackar för välkomnandet. Brukar inte vara så bra att presentera mig i skrift men kortfattat så är jag en 32-årig kompgittarist i ett ganska så nystartat band (BBX). Har kört tre gig med meduza-covers sedan November och de funka riktigt bra, så det lär bli fler.. åtminstone ett till som är bokat den 24 Mars i Malmby strax utanför Strängnäs. Hörde Eddie första gången omkring 83 då jag fick Lp:n "21 Värsta" i födelsedagspresent av min storebror och den spelas än idag (lite repig men låter utmärkt) + alla de andra (har i princip de mesta så besparar er den listan), det var iaf lite om mig.. Image

Bend Over Beethoven
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by ozzman »

Mycket välkommen skall du vara.
Droppa gärna in i de allmänna delarna och delta i de hyperintelligneta (nåja) diskussionerna där med.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by uy »

Välkommen! Finns det någonstans man kan få höra era låtar?
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by 2meterhansson »

Tjenixen! hoppas du kommer att trivas, vi är såååå snälla.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by Eddie »

Välkommen!

Är det ccc som bokat er den 24e mars?
KingDisaster
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 11 Feb 2007, 06:50
Location: Södermanland
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by KingDisaster »

tackar tackar till alla Image

först ett svar till uy : den 24 mars lirar vi på ett ställe strax utanför Strängäs om du känner till den lilla hålan ? (finns på sid.33 O 19 i Försvarets Vägatlas 2002) ska försöka hitta den satans flyern bland alla tomma folkölsburkar så tejpar ja upp den nånstans.. vi hoppa alldeles nyligen in i en studio o lira in en "XXX-track demo" som de jobbas på nu så den ska finnas typ lagom till spelningen.. men har du ingen möjlighet o ta dej dit så lär de nog gå å ordna ett par ex till dej ändå Image

Svar till Eddie : trodde först det var en kuggfråga om nån bortglömt bokstavssyndrom haha.. men de e ju såklart Crap Cars.. vi lirade ju där 27/1.. fast ja har ingen koll på vem eller vad som bokar.. har mer koll så att det finns gratis smuggelöl att halsa i logen (det är bra mot torra plektrumfingrar) Image
KingDisaster
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 11 Feb 2007, 06:50
Location: Södermanland
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by KingDisaster »

2meterhansson wrote:Tjenixen! hoppas du kommer att trivas, vi är såååå snälla.
Hur skulle man kunna göra annat än o trivas när man har en Periodare som heter 2metershansson i närheten Image

har redan fått mailboxen fylld med önskningar om romantiska skogspromenader med övernattning.. längtar tills snön e borta så man kan få vakna upp naken under nån liten tall eller enbuske med massa vassa barr i arslet Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by Eddie »

RonkaBillyRebel wrote:Svar till Eddie : trodde först det var en kuggfråga om nån bortglömt bokstavssyndrom haha.. men de e ju såklart Crap Cars.. vi lirade ju där 27/1.. fast ja har ingen koll på vem eller vad som bokar.. har mer koll så att det finns gratis smuggelöl att halsa i logen (det är bra mot torra plektrumfingrar) Image
Ohh, jag var där då Image
Jag ska enligt uppgifter ha varit väldigt full den kvällen, spelade ni hela kvällen?
För jag minns bara att det spelades rockabilly i slutet, inget minne av något Meduza...

En råkar ju känna de i Crap Car Cruisers Image
KingDisaster
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 11 Feb 2007, 06:50
Location: Södermanland
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by KingDisaster »

Eddie wrote:Ohh, jag var där då Image
Jag ska enligt uppgifter ha varit väldigt full den kvällen, spelade ni hela kvällen?
För jag minns bara att det spelades rockabilly i slutet, inget minne av något Meduza...

En råkar ju känna de i Crap Car Cruisers Image
Hmmm... minns en gammal klasskamrat som delade verkstadsklass med mig typ -92 som fastnade i fyllans dimma redan när han klivit innanför dörren så han stod nog vid flipperspelen hela kvällen men han ser inte ut som Elvis Image du kan omöjligt vart i lokalen när vi spelade för dom låtarna vi lira suddar ingen fylla i hela kosmos ens bort Image eller vart du utkastad i wet t-shirt tävlingen ? För om de ska va på de viset, då vill ja ej va me¨å steka körrv Image
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by kingmeduza »

Välkommen... hoppas du kommer att trivas här!

//KingMeduza
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by Eddie »

RonkaBillyRebel wrote:Hmmm... minns en gammal klasskamrat som delade verkstadsklass med mig typ -92 som fastnade i fyllans dimma redan när han klivit innanför dörren så han stod nog vid flipperspelen hela kvällen men han ser inte ut som Elvis Image du kan omöjligt vart i lokalen när vi spelade för dom låtarna vi lira suddar ingen fylla i hela kosmos ens bort Image eller vart du utkastad i wet t-shirt tävlingen ? För om de ska va på de viset, då vill ja ej va me¨å steka körrv Image
Vi kom ganska sent, var nog inte där förräns halv ett. Då hade ni kanske redan spelat, annars borde jag fan kommit ihåg det.
KingDisaster
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 11 Feb 2007, 06:50
Location: Södermanland
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by KingDisaster »

Eddie wrote:Vi kom ganska sent, var nog inte där förräns halv ett. Då hade ni kanske redan spelat, annars borde jag fan kommit ihåg det.
Jo minns inte vilken tid vi sluta ? typ 24 tror ja sen skulle ju Billy & The Kids köra sitt sista eftersom de va uppdelat så men men.. du får ladda upp för en tidigare ankomst i Mars Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by Eddie »

RonkaBillyRebel wrote:Jo minns inte vilken tid vi sluta ? typ 24 tror ja sen skulle ju Billy & The Kids köra sitt sista eftersom de va uppdelat så men men.. du får ladda upp för en tidigare ankomst i Mars Image
Så måste de ha varit, ringer t.om en klocka när du säger billy & the kids. Självklart är det samma helg som dömd, så det blir tyvärr ingen Eddie Meduza för mig då Image
KingDisaster
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 11 Feb 2007, 06:50
Location: Södermanland
Contact:

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by KingDisaster »

Eddie wrote:Så måste de ha varit, ringer t.om en klocka när du säger billy & the kids. Självklart är det samma helg som dömd, så det blir tyvärr ingen Eddie Meduza för mig då Image
va ? har du blivit bjuden på semester eller har du vart hos nån gammal vårtig spådam som sagt att du bör stanna inne i garderoben den dagen med ett minst 10 lager kådisar på under de dubbla våtdräkterna ? jaja.. de lär ges fler chanser så Image

gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Vaelkoemen, RonkaBillyRebel!

Post by gurlf »

välkommen, välkommen ska du va´
Post Reply