death metal!

Presentera er själva här
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

on 01/23/2005 at 01:17:54, GammalHardrockare wrote:Rex:

Stämmer inte, jag satt faktiskt igår och gick igenom alla mina anställningspapper. Jag började jobba när jag var sexton år, efter det så har jag totalt varit arbetslös i tre år om jag räknar ihop alla gånger jag har varit arbetslös. Så den gubben gick inte! Men nu ser det däremot mörkt ut men jag har inte dåligt samvete för att arbetsgivarna anser att man är gammal bara för att man har passerat trettiofem år för några år sedan.

Och på tal om boende, visst måste alla betala, skillnaden är att det värsta som kan hända mig är att jag blir vräkt. Du blir däremot både vräkt och skuldsatt upp över öronen om du inte kan betala.
Du sitter fortfarande i rävsaxen, det gör inte jag. [/quote]

Ja de siffrorna stämmer nog i stort. Det är väl bara det att du har kastat om dom lite:Arbete i 3 år är nog mera rimligt.........
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

on 01/23/2005 at 02:01:38, hellboy wrote:rocker: rex har ju elvärme,fast ibland undrar jag om han har nån värme alls.
snö skottar han inte,han väntar tills någon kommer och hälsar på.
då får gästerna skotta sej fram om dom vill komma in på en kopp kaffe. [/quote]

Det finns ju Cafeer,de håller nog sin ingång skottad.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ha! Ha! Ja säkert...
Till skillnad mot dig så har jag haft över trettio olika jobb hit och dit och då kan man inte komma in i någon slö och hemtam lunk som man kan när man närmar sig guldklocka på en arbetsplats. Man måste ta i, slicka röv och jobba på som fan för att få vara kvar så länge som möjligt.
Har du tagit i något de sista femton åren på ditt jobb Rex? Image

Allvarligt talat, jag gjorde en total felsatsning och jobbade med prylar som idag nästan inte finns längre och nu så får jag sota för det...
Svetsning kommer nog dock alltid att finnas kvar men hur hade du gjort om du vaknade en morgon och upptäckte att yrket i stort sett inte fanns längre? Du är för gammal för att omskola dig och skulle du ändå vilja chansa och göra det så måste du först läsa in gymnasiet osv.
Nå, hur skulle DU göra i detta läge?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Och designat nya fina kortbyxor som de kunde bära tillsammans på sommaren!
Kortbyxor... Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

Ja,jag skulle göra allvar av det du alltid talar om! Du säger att du gärna flyttar vartsom helst,till en storstad tex. att ditt drömjobb är nåt riktigt monotont och enahanda dretjobb. Det vet du väl att du får om du flyttar? Vill man verkligen så.......Mc Donalds i Sthlm eller Gbg har säkert en plats åt dig. Men jag tror att det är mest snack,du vill inte helt enkelt!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ha! Ha! Ja McDonalds anställer säkert folk i vår ålder och oj vad jag brinner för att jobba för sextio spänn i timmen! Image

Förutom det så ligger jag alltid inne med ansökningar på div firmor i Skåne men som sagt, det är ungdom och utbildning som gäller numer och det kan jag inte påverka hur mycket jag än vill.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

Nä,det är ju det jag säger,att du inte vill! Snacka går ju.......
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Vill? Det är ju arbetsgivarna som inte vill anställa.

Däremot så vill jag naturligtvis inte jobba för sextio spänn i timmen. Då skulle jag ju inte ha råd med att leva.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

Det finns jobb om man vill ha! Detta är sant. Du kan säkert få jobb i en mataffär tex. Men det är inte vadsomhelst som duger åt dig,det är där som skon klämmer.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ha! Ha! Jag har sökt på så gott som varje större ICA och Konsumaffär i hela stan. Senaste var på ICA-Maxi. Har blivit kallad till flera intervjuer t o m med.
-"Och vad har du för gymnasieutbildning?" Frågar de.

Ja, då står man där...

Faktum är att på varje jobb så konkurrerar jag med hundratals 25:åringar med massor med utbildningar så man är chanslös.
En jävla liten avdelningshitler sade t o m rätt ut att "Tycker du inte att du är lite för gammal för att söka jobb som grönsaksnisse här?"
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

on 01/23/2005 at 13:55:58, GammalHardrockare wrote:Rex:

Ha! Ha! Jag har sökt på så gott som varje större ICA och Konsumaffär i hela stan. Senaste var på ICA-Maxi. Har blivit kallad till flera intervjuer t o m med.
-"Och vad har du för gymnasieutbildning?" Frågar de.

Ja, då står man där...

Faktum är att på varje jobb så konkurrerar jag med hundratals 25:åringar med massor med utbildningar så man är chanslös.
En jävla liten avdelningshitler sade t o m rätt ut att "Tycker du inte att du är lite för gammal för att söka jobb som grönsaksnisse här?" [/quote]

Hur får andra männskor jobb då? Finns ju faktiskt de i din ålder som får jobb? Är du särskilt misslyckad? Utstrålar du kanske håglöshet och slapphet?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nej, först och främst så har de utbildning och sedan, viktigast av allt: De har KONTAKTER, de har polare hit och känningar dit.
Det har inte jag.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

Nä detta är inte sant faktiskt, folk får jobb utan utbildning eller kontakter! Vilja betyder mycket i sammanhanget.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

death metal!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja, jag kan i alla fall inte göra mer än att söka två jobb i veckan. Det måste jag om inte annat om jag inte vill bli av med a-kassan.
Kan inte du som tycks kunna detta jättebra tala om var någonstans dessa jobb finns som anställer mig?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

death metal!

Post by rex »

Gå till arbetsförmedlingen och rutinmässigt söka 2 jobb med universitetsutbildning som krav kan inte anses seriöst. Nä,glöm AF du får gå direkt på arbetsgivarna.
Post Reply