Väg 14

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Väg 14

Post by sagofarbrorn »

Någon som har nånn fakta om detta album, vad jag vet så hade eddie planer med UT-records att göra uppföljaren till väg 13, och i ett nyhetsbrev från ut stod det att han var redo att gå in i studion på våren året innan han dog. Men sedan hade jag hört att han började ju dricka igen just då så dom sköt upp det hela.
Undrar om dom hann börja inspelningarna eller om allt skippades. Men hade det funnits någon klar låt borde man ha hört nått.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Väg 14

Post by overkill »

Har också hört talas om detta. Läste i John-John´s gästbok för längesen att ett antal låtar skulle vara inspelade också men att dom sen försvann från Thules studio på nått sätt. Om det stämmer har jag ingen som helst aning om.
spinken
Helgfyllo
Posts: 61
Joined: 23 Oct 2004, 16:47
Location: Ljungbyhed
Contact:

Väg 14

Post by spinken »

Det fanns färdiginspelade låtar till Väg 14 men efter hans död så försvann dom från studion. Detta har Uffe från UT själv berättat för mej så det är riktiga uppgifter...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Väg 14

Post by Långis »

Deras gamla studio brann ju däromkring så kanske försvann de i branden..
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Väg 14

Post by overkill »

Dom kan ju ha blivit stulna också av nån... men detta lär vi nog aldrig få nån klarhet i (??), tyvärr.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Väg 14

Post by 2meterhansson »

I så fall hoppas jag att dom är stulna hellre än uppbrända, då finns i alla fall en liten chans att någon ger ut dom någon gång, även om det är en liten chans.
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Väg 14

Post by sagofarbrorn »

det låter så jävla skumt att dom "försvunnit". Jag har för mig att deras studio brann ner innan dom började spela in, men är inte helt säker.
Vore så jävla kul att höra låtarna, för dom borde ju vara i stil med väg 13 låtarna och dom hade ju jävligt bra och finuliga texter (om man gämför med balle balle balle -låtarna) Hoppas dom dyker upp i framtiden.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Väg 14

Post by retepnoslack »

Jag går fortfarande och hoppas på, att dessa originalband dyker upp i framtiden. Att de kanske bara har legat i en låda, en vikingakista, hos "Ultima Thule" eller något sådant och kommer släppas, som komplett skiva, någon gång i framtiden.

Jösses, vilka produktiva pågar "Ultima Thule" är förresten. Jag såg på deras hemsida, att de släppt tie(!) skivor på ett år.
Post Reply