Idi Amin på bio !

Här kan du skriva utan att logga in
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Idi Amin på bio !

Post by E-M »

Den har jag redan sett, håller med, det är en väldigt bra film. Läste att vissa afrikaner först trodde att det var Idi Amin som hade kommit tillbaks, för att han var så lik den riktiga Idi Amin. Fast den riktiga dog väl 2003 om jag minns rätt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Idi Amin på bio !

Post by uy »

Jasså, kanske man ska ta och se den då. Men vad handlar den om? Är det om Idi Amin, eller är det bara en skådespelare som liknar honom?
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Idi Amin på bio !

Post by E-M »

Den handlar om Idi Amin och hans läkare, jag rekomenderar den.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Idi Amin på bio !

Post by E-M »

Troligtvis så syftar han på sketchen: "VM i skitprat i Uganda". Vilket är rätt så uppenbart, egentligen.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Idi Amin på bio !

Post by Jungbacka Erik »

Idi Amin förekommer i både filmen och i sketchen men det visste du väl redan?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Idi Amin på bio !

Post by uy »

men visst hade det varit kul om det varit med en rekonstruktion av sketchen i filmen?
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Idi Amin på bio !

Post by E-M »

grr wrote:Jo, det stämmer ju faktiskt vid närmare eftertanke. Men att skaparen av filmen vi talar om känner till Meduza förefaller osannolikt, om möjligt ännu mer osannolikt att han kände till just denna specifika sketch, om möjligt ännu mer osannolikt att han skulle vilja spela upp den ljudsekvensen någonstans i filmen...
Vi talar inte alls om skaparen av filmen, försök att vara mer uppmärksam.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Idi Amin på bio !

Post by E-M »

Guest-Efraim Barkbit wrote:Men det var inget VM i skitsnack i filmen Image Det hade varit roligt om det var med.
Då fattar inte du vad han menar (konstigt nog), så jag och Jungbacken förklarar för dig att han menar att det skulle vara roligt om sketchen var med i filmen. Vilket skulle vara så osannolikt så att man fattar att det var ett skämt.

Efter förklaringarna så skriver du just om detta:
grr wrote:Jo, det stämmer ju faktiskt vid närmare eftertanke. Men att skaparen av filmen vi talar om känner till Meduza förefaller osannolikt, om möjligt ännu mer osannolikt att han kände till just denna specifika sketch, om möjligt ännu mer osannolikt att han skulle vilja spela upp den ljudsekvensen någonstans i filmen...
Då påpekar jag att vi inte talar om "skaparen av filmen" det har VI aldrig gjort, däremot så började DU göra det. Påminner dig igen, när Efraim skrev:
Guest-Efraim Barkbit wrote:Men det var inget VM i skitsnack i filmen Image Det hade varit roligt om det var med.
så var det nog menat som ett skämt. Vi talade aldrig om någon skapare av filmen.

Det är efter mitt inlägg:
grr wrote:Jo, det stämmer ju faktiskt vid närmare eftertanke. Men att skaparen av filmen vi talar om känner till Meduza förefaller osannolikt, om möjligt ännu mer osannolikt att han kände till just denna specifika sketch, om möjligt ännu mer osannolikt att han skulle vilja spela upp den ljudsekvensen någonstans i filmen...
det där är ju bara logik, killar! inget att missuppfatta
Last edited by gurlf on 29 Mar 2007, 23:35, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idi Amin på bio !

Post by Långis »

Av alla fåniga diskussioner grr skapat så måste ändå denna ta priset. Nån form av belöning måste du ändå få... får fundera på den ett tag...
Last edited by Långis on 30 Mar 2007, 19:47, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idi Amin på bio !

Post by Långis »

on 03/31/2007 at 13:16:56, grr wrote:Ja, det beror på att de jag diskuterar med har en IQ befinnandes på en nivå extremt långt under min egen.
. [/quote]

Nej, det håller vi inte med om Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idi Amin på bio !

Post by Långis »

on 04/01/2007 at 03:17:07, grr wrote:Jasså, du gör inte det? Image Vad tror du det beror på att ni inte begriper vad jag säger då? :/ [/quote]

Då jag är uppvuxen på landet har jag en gång fått lära mig att det är vid källan man hämtar sitt vatten...
Last edited by Långis on 01 Apr 2007, 03:38, edited 1 time in total.
Post Reply