Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Filmer och Tv-program diskuteras här
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

Jahopp, nu har de jävlarna stängt av det analoga nätet hos mig! Det var nog det bästa som kunde hända med tanke på den skit som sänds ut.

Är det bara jag som tycker att digitaltvövergången är önödig?
Bättre bild är argumentet. Pfyy! Jag pissar på den motiveringen! Exakt hur menar dom? Står det minsta lilla träd i vägen mellan min antenn och masten så får jag antingen pixlig och hoppande bild eller ingen alls. I mitt fall står grannens jävla hus i vägen och jag får nu nöja mig med att titta på myrornas krig.
Har inte sett ett enda exempel bland mina bekanta där bilden är helt perfekt.

Ett annat argument är att vi får mer utbud. Jo, förvisso MEN JAG VILL INTE HA MER UTBUD!!! SVT och fyran duger alldeles utmärkt för mig - jag vill inte ha fler kanaler.

Tänker hädanefter klara mig utan TV. Har redan börjat avveckla behovet inför denna dag och det går alldeles utmärkt. Det enda jag saknar är väl möjligheten att uppdatera mig på text-tv´n efter jobbet, men detta duger ju Internet alldeles utmärkt till.

Men säg då att jag nu skulle ge mig fasen på att se på tv. Vad är alternativen för mig som har ett jävla hus i vägen? Jo dessa:

*Satellit
*Tv via bredband.

Båda inkluderar någon form av abonnemang. ABONNEMANG alltså!! FÖR KANALER SOM ÄR GRATIS!!!! Så fan heller att jag tänker betala en gång till.

Tyvärr är det många som går på det där. De flesta har inte fattat abonnemang inte är ett måste.
I affärerna är gratisboxarna undangömda och istället puchar man för betalboxar med abonnemang. frågar man om en box för stanardkanalerna tittar de på en som om man vore idiot.

Nej, de enda som har tjänat på tv-övergång är boxtillverkarna och betaltv-kanalerna. Vi konsumenter har bara att förlora. Vi blev påtvingade en tjänst som vi inte efterfrågat. vad fan skulle det här vara bra förImage
Last edited by Långis on 16 Apr 2007, 22:46, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by lumberjack »

Haha, nu visar du dig från din allra jamtskaste sida. Allt är åt helvete och det är STORSVENSKENS fel.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by ozzman »

Jag måste antingen vara jävligt ovanlig eller ha tur som en tokig för jag gynnas både av regeringens politik och av TV-omläggningen.
I vårt kabel-TV nät så blev det mer plats nu när kanalerna blev digitala så nu har vi fått fler kanaler för samma pris, jag har 17 kanaler för 49Imagemånad. med riktigt bra bild nu, och behöver ingen box hemma.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by E-M »

Jag tycker att det är fel att man ska behöva betala för en jävla box om man vill ha kvar de vanliga kanalerna. Om det nu nödvändigtvis måste vara digital-tv så kan väl de där boxarna vara gratis och för dem som vill ha fler kanaler: De kan betala den dyrare boxen och abonnemanget. För jag känner ingen människa som endast har en TV i huset.

Jag kommer ju vilja ha alla kanaler så jag får ju hosta upp lite stålar – det är helt okej. Men att vi ska behöva betala boxar till alla andra TV-apprater i huset är helt fel. Just nu så har vi Viasat guld i vardagsrummet. Ska väl skaffa sådant där tvillingabonnemang så att jag kan få alla kanaler i mitt rum med, så det får jag ju pröjsa, fast det klagar jag inte över. Det är ju det om man vill ha endast en vanlig box, att man ska behöva betala för den för att kunna se på TV.

Fast här är det sista stället som det släcks ned på – inte förrän i höst.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by ozzman »

Det känns i alla fall skönt att beslutet om digitaliseringen togs och till största delen också genomfördes av en röd-grön majoritet.

Men om jag känner folk rätt så är det nog alliansens fel i all fall på något sätt.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by lumberjack »

Teknikövergångar innebär trots allt att några hamnar i kläm. Men inom något år kommer det i stort sett bara att finnas TV-apparater med inbyggd digitalbox att köpa, så då är problemet löst. Själv fick jag min digitalbox gratis (med 26 kanaler under ett år) av telia tack vare att jag är bredbandskund. Ett tips för er som surfar genom dem.

http://www.telia.se/privat/
Last edited by lumberjack on 17 Apr 2007, 17:22, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by E-M »

Jag kollar inte på TV direkt ofta, brukar kolla på "House" och "Lost" 4:an. Sedan så kollar jag väl på nyheterna och plus ibland. Sitter betydligt mer framför datorn än TV:n för framför en dator så kan du göra så många olika saker.

Fast det är aldrig fel att ha en drös med kanaler när man inte har något bättre för sig, gillar bl.a. dokumentär- och filmkanaler.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

ozzman wrote:Det känns i alla fall skönt att beslutet om digitaliseringen togs och till största delen också genomfördes av en röd-grön majoritet.

Men om jag känner folk rätt så är det nog alliansens fel i all fall på något sätt.
med det statligt ägda boxer i ryggen så tackar nog ingen regering nej till denna digitalisering. ( och det var nog anledningen till att det var så bråttom) men jag ser det främst inte som en politisk fråga.
Varför tvingar de på oss en tjänst som ingen direkt efterfrågat och som dessutom inte alla kan få
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

LumberJack wrote:Men inom något år kommer det i stort sett bara att finnas TV-apparater med inbyggd digitalbox att köpa, så då är problemet löst.
Löst och löst. Jag kastar inte ut min tv förrän den gått sönder, om sisådär 6-7 år. Inbyggd digitalbox hjälper dessutom inte oss som har ett förbannat grannhus i vägen. Mottagningen är lika dålig.
Takantenn funkar, men då är jag beroende av att hyresvärden ser efter den.
Last edited by Långis on 17 Apr 2007, 21:00, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by wiking »

Jag ska inte skaffa något abbonemang, då kanske jag måste börja betala tv-lisens (man blir säkert registrerad som när man köper tv) och det vill jag ju inte börja med. Har ju klarat mej undan att betala i 10 år och tänker inte börja nu.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

Dessutom: Förutom allt detta och den oändliga laddningstiden när man byter kanal. Nu behöver man tydligen TVÅ fjärrkontroller för att se på tv. TVÅ!!! Jag sätter på tv´n med den ena dosan. Byter kanal med den andra. Ska jag läsa texttv så är det den första dosan som gäller....

Varför är vi så får som protesterar? Är folk verkligen så lättköpta?
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Eddie »

Alla är vi inte bakåtsträvare Image
Klarar mig fint utan tv, och ju mer dosor desto bättre som mest tror jag har haft 6 stycken Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Dessutom: Förutom allt detta och den oändliga laddningstiden när man byter kanal. Nu behöver man tydligen TVÅ fjärrkontroller för att se på tv. TVÅ!!! Jag sätter på tv´n med den ena dosan. Byter kanal med den andra. Ska jag läsa texttv så är det den första dosan som gäller....

Varför är vi så får som protesterar? Är folk verkligen så lättköpta?
Nästan alla moderna fjärrkontroller kan programmeras till att styra andra maskiner än den de egentligen tillhör. Jag använder t.ex fjärren till mitt surroundsystem för att hantera även TV och DVD. Mycket behändigt tycker jag. I värsta fall finns det programmerbara fjärrkontroller att köpa för ett par hundringar.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

on 04/18/2007 at 12:06:50, ozzman wrote:Nästan alla moderna fjärrkontroller kan programmeras till att styra andra maskiner än den de egentligen tillhör. Jag använder t.ex fjärren till mitt surroundsystem för att hantera även TV och DVD. Mycket behändigt tycker jag. I värsta fall finns det programmerbara fjärrkontroller att köpa för ett par hundringar. [/quote]

ja, jo, det har du ju förstås rätt i.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Eddie »

on 04/18/2007 at 01:46:11, grr wrote:Allesamman med en eller annan koppling till televisionsapparaten förstås? Annars har vi väl sådär kanske 10 stycken här om man räknar med alla andra. [/quote]

Vi? Jag menade endast mina dosor, och fem var till tv'n eller dess kringutrustning.
Post Reply