All heder åt The PirateBay!

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

All heder åt The PirateBay!

Post by Långis »

Nu har jag varit utan tv ett tag och saknar det faktiskt inte särskilt mycket. Dock är det några program som jag gärna fortsätter följa. På SVTs hemsida kan man titta på dessa i efterhand, men hos tv4 måste man betala för detta.
Har nu upptäckt att det finns ett flertal användare på Piratebay som inte tycks göra annat än att spela in och lägga upp dessa program för nedladdning. Fantastiskt!

Dessa är några:
http://thepiratebay.org/user/elsebasbe
http://thepiratebay.org/user/dollar

Seedningen är otroligt snabb och ett program går att få ned på 20 minuter.

Men jag undrar lite vad det är för typ av människor som står bakom dessa torrents. Om man bortser från den enorma hårddisk de måste ha så tar det nog oerhört mycket tid i anspråk. Vem orkar egentligen hålla på så här år efter år?
Last edited by Långis on 30 Apr 2007, 00:11, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

All heder åt The PirateBay!

Post by Långis »

Nej, tvärtom. I stort sett allt jag kan tänkas behöva finns att få tag på via sidan. Den är också enkelt uppbyggd och via dess ovärdeliga kommentarfunktion kan jag gå igenom samtliga kommentarer innan jag laddar ned något.

Visst kan det hända att någon torrent är död, men då är det bara att leta upp någon motsvarande...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

All heder åt The PirateBay!

Post by E-M »

Jag kan hålla med dig till viss del, fast jag fattar inte hur man kan rata allt som är någorlunda omtyckt av en stor massa. Just för att det är en majoritet som tycker det är bra så måste det nödvändigtvis inte vara skit. Du får gärna förklara hur du resonerar där.

Man kan hitta det mesta på The Piratebay, "Mannen utan hjärna" lades ut där. Finns många guldklimpar där.
Last edited by E-M on 30 Apr 2007, 17:48, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

All heder åt The PirateBay!

Post by Jungbacka Erik »

Om ni gillar piratebay så kommer ni att få utlösning om ni besöker tankafett.com. Där finns det mesta och med svensk text dessutom. Laddade ner ett avsnitt av prison break på 11 min.
Last edited by Jungbacka Erik on 30 Apr 2007, 19:57, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

All heder åt The PirateBay!

Post by Långis »

Tar gärna emot fler tips om bra sidor! Finns det nån som söker igenom samtliga torrentsidor (vet inte vad det kallas), ungefär som sökmotorn metacrawler?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

All heder åt The PirateBay!

Post by Långis »

Den ska jag genast söka rätt på.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

All heder åt The PirateBay!

Post by sharpie »

Jag måste bara rätta dig med en sak..
Användarna du postade i inlägget ovan har inte spelat in serierna själv.

Det finns två typer av fildelning, fol som rippar hemma själva, vilket är ovanligt, samt det som kallas för scenen, du kan läsa om den här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Warez-scenen

Och torrenterna på användrana du postade är så kallade scenereleaser, och det är alltså inte dom som rippat, utan dom har bara lagt ut dom på piratebay efter att ha hämtat dom på en större "hemlig" privat sida.


Piratebay har sådär bra speed.. Dom privata sidorna är bättre eftersom användarna där har oftast bättre linor, och dom måste ju hålla ratio så dom seedar.


Gud vad jag skriver.. Nåja hoppas du förstod någonting av det iallafall Image

EDIT:
Långpanna wrote:Men jag undrar lite vad det är för typ av människor som står bakom dessa torrents. Om man bortser från den enorma hårddisk de måste ha så tar det nog oerhört mycket tid i anspråk. Vem orkar egentligen hålla på så här år efter år?
Som sagt är det scenegrupper som släpper dom på, vanligast, FTP-servrar och därefter kommer dom ut på dom privata hemsidorna och oftast även piratebay.

Dom som sitter i dessa FTP nätverk har servrar som lagrar materialet, säkert terabytevis, men just det vet jag inget om.

Dom gör detta oftast på sin fritid, du kan läsa mer på wiki länken.

EDIT:
Såg nu att denna tråd var något år gammal, nåja, någon kanske hade nytta av det Image
Last edited by sharpie on 09 Sep 2008, 18:58, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

All heder åt The PirateBay!

Post by uy »

Det gör inget, folk brukar återuppliva gamla trådar lite då och då på det här forumet.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply