Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Post by gammalhardrockare »

Har en liten lustig historia att berätta och jag lovar, den är helt sann.

För några år sedan träffade en polare till mig en kvinna och han var mycket glad.
Dessvärre hade hon en liten dotter från ett tidigare förhållande och polarn som vi kan kalla Janne visste att det skulle bli besvärligt att bli accepterad av lilla dottern. Och skulle han inte bli accepterad av henne, då skulle det inte heller bli någon fortsättning med söta lilla mamman heller.
Men Janne hade blivit upp över öronen kär, han kände sig som en nittonåring trots att han snart skulle fylla fyrtio.
Janne bestämde sig för att fjäska riktigt ordentligt för både dotter och moder genom att anordna en riktig familjekväll med pizza, massor av godis till dottern och så film förstås. Janne visste - liksom så många av oss andra som har träffat ensamstående mödrar - att ungjävlar kan mutas med godis och underhållning.
Janne avskydde egentligen ungen men som han sade
-"Det är inte kul men man får alltid betala när kuken ska ha sitt, på ena eller andra sättet."
Janne försökte låta tuffare än han var. Janne var som sagt ordentligt kär. Inte enbart på knullhumör men det ville han inte erkänna. Men jag känner honom väl och vi karlar blandar aldrig ihop kärlek med kåthet.
Vi vet skillnaden.
Om det står en dyngrak man och hänger på en kvinnas ringklocka en tidig lördagskväll med en kasse brännvin i ena nypan så har han garanterat stånd och har haft knulla i skallen ända sedan förmiddagen och första groggen.
Om han däremot är beredd att tillbringa en nykter lördagskväll tillsammans med både kvinnan och hennes odrägliga unge och käka chips och jordnötter tills han knappt kan andas, ja då är han kär.

Vid denna tidpunkt hade jag TV-1000 inkopplat. Det var en stor miss av mig att abonnera på den kanalen. Jag ville se film men på helgerna så visade de antingen porrfilm eller sport och jag avskyr bådadera.
Vid denna tidpunkt var även jag ungkarl och det sista jag ville titta på var när andra knullade - jag ville knulla själv!
Hur som helst så visade de en riktig familjefilm en kväll som hette "Starman". En fånig amerikansk film inspelad under åttiotalet med Jeff Bridges som en utomjording som kraschar på jorden med sitt rymdskepp och blir tvungen att anta en människas skepnad.
Janne bad mig spela in den åt honom. Den skulle passa bra till familjekvällen nästa helg. Ingen risk att det skulle bli några pinsamma scener i den filmen.

Javisst kunde jag det!
Jag spelade in filmen åt honom och sedan tänkte jag inte mer på det.
Men en onsdagsnatt kunde jag inte sova. Gick upp, knäppte på TV:n, zappade till TV-1000 och naturligtvis visade de porrfilm där. Jag var helt oförberedd. Jag satt och mumsade på en nattmacka med kokt ägg och tonfisk och hela tv-skärmen fylldes av en stor blöt fetta. Jag kan tänka mig trevligare saker att titta på när jag äter. Jag föredrar även lite högre intellektuell nivå på underhållning. Kalla mig för gammalmodig men sådan är jag.

Jag satt ensam i min lägenhet med käften full med tonfiskmacka och en 32-tums rakad fitta som som sällskap. Det kändes tråkigt.
Jaså, här sitter du i din ensamhet mitt i natten och roar dig din rackare där! Maten är inte dum men underhållningen kanske inte skulle gå hem under någon släktmiddag.
Det var då jag fick min lysande idé!
Jag tryckte in kassetten i videon, den med familjefilmen som jag hade spelat in åt Janne och spolade fram en bra bit in i handlingen på filmen. Sedan började jag spela in från den pågående porrfilmen.
Det blev perfekt!
Precis när Starman och hans följeslagerska slår upp dörren till det motellrum som de har tagit sin tillflykt till efter att ha varit jagade av snuten halva natten så fylls hela rutan av en neger med en enorm ståkuk. Han håller på att bli avsugen för glatta livet av en blond kvinna med långa flätor iklädd tysk alpmundering. Kameran zoomar in så att man inte ska missa något. Lilla Heidi suger så att ögonen står i kors på Djungel-Jim. Fler personer ramlar in i handlingen som vill vara med och leka. Det är ståkukar, fittor och rövhål i en salig blandning och alla vill knulla med alla, och gör det.
Stor humor!
Janne kom på fredagen och hämtade filmen. Utanför stod bilen och puttrade med sätet fullt med godis och pizza som var ägnat åt den trevliga familjekvällen. Det enda som fattades var en mysig familjefilm och den fick han nu av mig som jag hade varit så snäll och spelat in åt honom.
Lycka till Janne!

Efteråt så hörde jag ingenting. Janne nämnde det aldrig och vad skulle han säga? Han visste innerst inne att det var ett bra skämt eftersom han har exakt samma humor som mig.
Men det blev inget fortsatt familjeliv för Janne, det vet jag. Han hade nog önskat att det var någon annan som hade drabbats av det skämtet, varför inte jag t ex?
Men jag skulle vilja ha sett deras miner när Starman och hans följeslagerska slog upp dörren till det där motellrummet.
Janne satt tillsammans med modern och lilla dottern och mumsade på chips, drack läsk och hade det mysigt.
Jag undrar hur lång tid det tog innan det gick upp för dem att filmen drastiskt hade ändrat karaktär?
Hur lång tid tog det innan någon av dem hittade fjärrkontrollen bland allt godispapper, pizzakartonger och läskburkar på bordet?
Vad sade Janne?
Vad sade modern till sin tioåriga dotter?

Janne återgick sedan till att hänga på kvinnornas ringklockor med en kasse sprit i näven.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Post by Långis »

Haha! det ultima skämtet. Skulle själv aldrig våga göra något sådant då smockan säkerligen skulle hänga i luften. janne verkar dock vara en avslappnad prick. Skönt att han tog det på det sättet iallafall.

Vill minnas att eddie och hans son Anders gjorde nåt liknande med en montey python-film de hyrt. Sista delen på filmen spelade de över med sina uppvrängda rövhål i huvudrollen.

Kan knappast tänka mig ettroligare practical joke Image
Last edited by Långis on 09 May 2007, 00:51, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Post by uy »

Ha ha! Rolig text. Image Är det månne den Janne som brukar figurera i dina hårdrockar-noveller?
Långpanna wrote:Vill minnas att eddie och hans son Anders gjorde nåt liknande med en montey python-film de hyrt. Sista delen på filmen spelade de över med sina uppvrängda rövhål i huvudrollen.
Egentligen så var det bara eftertexterna som han spelade över. Om du har sett Holy Grail så vet du att i den slutar med att bilde fylls av "myrornas krig" och därefter kommer eftertexterna. Men nästa person som skulle se filmen trodde ju att Eddie hade spelayt över slutet. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Post by whonka »

uy wrote:Ha ha! Rolig text. Image Är det månne den Janne som brukar figurera i dina hårdrockar-noveller?



Egentligen så var det bara eftertexterna som han spelade över. Om du har sett Holy Grail så vet du att i den slutar med att bilde fylls av "myrornas krig" och därefter kommer eftertexterna. Men nästa person som skulle se filmen trodde ju att Eddie hade spelayt över slutet. Image
Det är inte ens några eftertexter till den filmen, bara en bakrund som ändrar färg till nån störig liten melodi så folk tror att det ska komma mer efter det, men det gör det inte. Så som jag fattade det så hade Eddie och sonen spelat in efter "slutet".
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Post by ozzman »

Fantastiskt, jag skulle aldrig ha "balls" att göra något liknande själv men fyndigt var det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jannes familjekväll med ensamma mamman...

Post by gammalhardrockare »

Uy:
Ha ha! Rolig text. Är det månne den Janne som brukar figurera i dina hårdrockar-noveller?
Du menar i de gamla texterna? Ja, delvis. Janne är mer eller mindre ett hopkok av flera gamla och nya polare som jag har haft i mitt liv men det finns en nära vän (nästan lika nära vän som Rex) som genom sina gamla stollerier på fyllan har gett mig många roliga anekdoter att skriva ned och ofta är de helt sanningsenliga.
Rex däremot... Han har figurerat som en biperson någon gång i de gamla texterna om Axel Olsson men annars så har jag varit sparsam med att ta med honom i mina texter, Janne däremot läser inte vad jag skriver så där är det bara att stampa gasen i botten

Janne är en outsinlig källa till dårskap och mycket tacksam att bygga en text kring. En rent fantastiskt intelligent och företagsam man som i fyllan kan ställa till med de mest dåraktiga upptåg och som är helt motsägelsefull. Här kan vi verkligen tala om Mr Jekyl and Hyde.
I nyktert tillstånd så är han en arbetsam, nyfiken och smart kille som har varit med om mycket. När han börjar supa däremot... Ja jävlar.
Om han hade kunnat skriva så hade han varit miljonär vid det här laget. Han har varit med om allt! Jobbat runt hela jordklotet, talar tre språk flytande, har tjänat stora stålar som sedan har försvunnit lika snabbt, har testat allt som är farligt och dåraktigt men det märkligaste: Trots att killen idag är 45 år så är han fortfarande nyfiken, han vill fortfarande lära sig allt! Det tror jag är mycket ovanligt.

Den mannens liv skulle kunna bli en helfestlig roman, det är jag övertygad om.
Här snackar vi om en riktig gatokorsning, svensk, spanjor, jude, tattare och även lite neger i sig. En äkta världsmedborgare alltså! Image
Han är en bra kille. Idag jobbar han som hantverkare och har lugnat ned sig. Men ibland flyger fan i honom fortfarande och då får man rycka i nödbromsen åt honom när det börjar gå för långt.
Last edited by gammalhardrockare on 27 May 2007, 01:52, edited 1 time in total.
Post Reply