Eurovision! \m/

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eurovision! \m/

Post by uy »

Nu i fortsättningen komemr bara de F.D sovjetstaterna att vinna, för de röstar bara på varandra. Det måste vara enda anledningen till att en så dålig låt som Ukrainas kom på andra plats.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eurovision! \m/

Post by Långis »

uy wrote:Nu i fortsättningen komemr bara de F.D sovjetstaterna att vinna, för de röstar bara på varandra. Det måste vara enda anledningen till att en så dålig låt som Ukrainas kom på andra plats.
Vi är lika bra på att rösta på grannländerna. Tror det har mer med musikkultur än grannsämja att göra.
Last edited by Långis on 13 May 2007, 15:16, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Eurovision! \m/

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Vi är lika bra på att rösta på grannländerna. Tror det har mer med musikkultur än grannsämja att göra.
Det borde vara så, annars är det konstigt att de gamla juggedelarna röstar på varandra. Det var ju inte mer än 10-15 år sedan som de slog ihjäl varandra av hjärtans lust så att de skulle rösta på varandra av vänskapsskäl känns långsökt.
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Eurovision! \m/

Post by gurlf »

Långpanna wrote:Vi är lika bra på att rösta på grannländerna. Tror det har mer med musikkultur än grannsämja att göra.
ja, men de i öst består av rätt så mkt fler länder, och alla röstar på varann

vi kan gott unna oss att rösta på ett grannland
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eurovision! \m/

Post by Jungbacka Erik »

Tack för det grr. Måste säga att jag kände mig ganska stolt över arrangemanget och Finlands bidrag, men ESC är ju ESC och grannar röstar på varandra (även nordiska länder) och det kommer man ju knappast ifrån (tack för tolvan Sverige föresten) Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Eurovision! \m/

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Tack för det grr. Måste säga att jag kände mig ganska stolt över arrangemanget och Finlands bidrag, men ESC är ju ESC och grannar röstar på varandra (även nordiska länder) och det kommer man ju knappast ifrån (tack för tolvan Sverige föresten) Image
Arrangemenaget var bra men de där sketcherna mellan låtarna(eller vad det nu skulle vara) gjorde väl ingen lycklig?
Jag antar att upphovsmannen till eländet skjuts nu i dagarna.

18:e plats i ESC och 4:e plats i Hockeyn. Inte en stor svenskhelg om man säjer.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eurovision! \m/

Post by Långis »

Nej, vinnaren förstod jag inte alls. En kvinna som ser ut som en man som står och skriker för full hals. Låten var dessutom halvdan. De efterföljande var ju inte heller.
Vem kom på idén att släpa in teletubbies i schlagerfestivalen?
Last edited by Långis on 13 May 2007, 23:12, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eurovision! \m/

Post by E-M »

Jag skiter fullständigt i Eurovision och medlodifestivalen. Det har jag säkert sagt förut med. För att komma till saken, här är en sajt där folk har kunnat/kan tanka ner låtarna och rösta http://eurovisiontorrents.com/. Så där är kanske de riktiga vinnarna är.

Jag upptäckte den då det gjordes "reklam" för den på The Piratebay. Har för mig att det är grundarna till The Piratebay som la upp den.
Last edited by E-M on 13 May 2007, 23:13, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Eurovision! \m/

Post by wiking »

Har inte kollat på det där på många år, bara skit musik i alla fall. Men lite får man ju tyvärr med sej efter som det verkar vara 700 program med skiten före finalen.
Last edited by wiking on 17 May 2007, 02:51, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eurovision! \m/

Post by E-M »

Med risk för att låta som en 80 årig gamal gubbe... Jag kan tänka mig att schlagern var betydligt bättre på 50-60 talen.
Post Reply