Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Politiska diskussioner
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/13/2007 at 22:15:56, grr wrote:Var jävligt glad att inte Moderaterna hade makten på den tiden. Då hade det inte varit mycket kvar av dig idag... [/quote]

Sluta nu, det hade inte varit ett skvatt skillnad, skillnaden kommer ju efter ett år när ersättningen sänks.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Sluta nu, det hade inte varit ett skvatt skillnad, skillnaden kommer ju efter ett år när ersättningen sänks.
Men om du inte hade fått det då? Hur hade du tänkt då? Här är några alternativ, fyll gärna på med egna!
A: "Äsch, det är bara gott åt mig!"
B: "Det känns skönt att veta att Jättebebisen nu sparar in pengar på mig så att han har säkrat finansieringen av importen av de sk flyktingarna."

Idag fick vi en praktikant på mitt jobb. Han är femtiofyra år och har jobbat sedan han var femton år. För två år sedan blev han permitterad. Nu tvingas han praktisera heltid hos oss för sextiofem procent av sin tidigare a-kassa vilket blir för honom 7 800 kr efter skatt.
Han har inte en chans att få anställning hos oss. Det är fullt.
Tycker du att detta är rätt åt honom? Mår du bra av att höra detta? Räddar det din dag och skulle du vilja hamna i samma situation? Skulle du vilja se din far i denna situation?
Varför detta hat och förakt mot människor som har jobbat i hela sina liv och som aldrig trodde att vanliga arbetare skulle bli överflödiga?

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by rex »

on 05/23/2007 at 01:02:17, GammalHardrockare wrote:Josey Wales:


Varför detta hat och förakt mot människor som har jobbat i hela sina liv och som aldrig trodde att vanliga arbetare skulle bli överflödiga?

[/quote]

Balanserad diskussion detta Image Det handlar nog inte om hat precis.....i högerns ideologi är ju tron på att "marknaden" sköter sig själv och att allt blir så bra om man får tillräckliga incitament för saker och ting.

Till exempel då,dålig A-kassa=jobb direkt! Sen om det funkar så,det är en annan sak.....
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/23/2007 at 01:02:17, GammalHardrockare wrote: Varför detta hat och förakt mot människor som har jobbat i hela sina liv och som aldrig trodde att vanliga arbetare skulle bli överflödiga?

[/quote]
Tack för den passningen.
Det skulle vara roligt att veta vad du betecknar som "vanliga arbetare"?
Så vitt jag vet så är det massor av folk som arbetar i det här landet och inte är ett dugg överflödiga, ja till och med de flesta på det här forumet arbetar och är inte överflödiga.
Fast du kanske menar sådana kategorier som ångmaskinsskötare, telexoperatör, hästskjutsförare och liknande, då kan jag hålla med om att de blivit lite överflödiga.

Och, återigen, jag har aldrig föraktat arbetslösa och sjuka som grupp. Det jag föraktar är folk som inte vill göra rätt för sej.
Har man varit arbetslös mer än ett år så skall man inte ha A-kassa, det var aldrig a-kassan tänkt för, det sa till och med Tage Erlander på sin tid. A-kassan är en omställningsförsäkring (om än skattefinansierad till största delen) och inget långsiktigt försörjningssystem.

Jag ifrågasätter också alla människor som träder fram i TV och tidningar och hävdar att de sökt 500, 3000 eller 1000000 jobb utan att få något. Har det aldrig slagit dessa människor att deras jobbsökarteknik troligen är värdelös?
När jag sökt runt 40 jobb utan att komma någon vart så skickade jag in min CV och säljbrev till min tidigare chef och bad om synpunkter på innehåll och utformning, efter att ha rätttat upp den med hans synpunkter och en del info från nätet så har jag sökt sammanlagt 7 jobb och kommit på 4 intervjuer och blivit erbjuden 3 av dessa jobb.
Slänger man slentrianmässigt iväg samma sketna ansökan , som man redan fått nobben på 1000 gånger, till alla jobb månad in och månad ut så tror jag egentligen inte att man verkligen vill ha ett jobb.
Last edited by ozzman on 23 May 2007, 11:16, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Ditt förvirrade inlägg har jag besvarat i den andra tråden.

Jag vill förresten minnas att du utan att skämmas erkände att du röstade på KD. Ja, vad ska man säga? Din förvirring börjar anta rent bibliska proportioner.

http://www.kristdemokraten.com/article. ... e_Id=25274

http://www.familjen.nu

Man ber alltså om ursäkt för att ens kampanj enbart innehåller svenska barn. Man ber om ursäkt!

Saxat från länkarna:

Så kristdemokraternas kampanjmaterial kommer att se annorlunda ut nästa gång?

- Ja, det är jag hyfsat säker på, att det kommer att finnas en blandning av olika kulturer representerade.


Ha! Ha! Blandning av kulturer. Ja sug på den du! Det är knappast polacker, thailändare och spanjorer vi kommer att få se, istället är det idel mellanösternfolk och somalier.
Last edited by gammalhardrockare on 23 May 2007, 21:20, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/23/2007 at 21:16:46, GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Ditt förvirrade inlägg har jag besvarat i den andra tråden.

Jag vill förresten minnas att du utan att skämmas erkände att du röstade på KD. Ja, vad ska man säga? Din förvirring börjar anta rent bibliska proportioner.

http://www.kristdemokraten.com/article. ... e_Id=25274

http://www.familjen.nu

Man ber alltså om ursäkt för att ens kampanj enbart innehåller svenska barn. Man ber om ursäkt!

Saxat från länkarna:

Så kristdemokraternas kampanjmaterial kommer att se annorlunda ut nästa gång?

- Ja, det är jag hyfsat säker på, att det kommer att finnas en blandning av olika kulturer representerade.


Ha! Ha! Blandning av kulturer. Ja sug på den du! Det är knappast polacker, thailändare och spanjorer vi kommer att få se, istället är det idel mellanösternfolk och somalier.
[/quote]

Förvirrad får stå för dej. Ändras deras politik av att det är utlänningar med på bilderna?
Du vet lika bra som jag att man i Sverige idag måste göra sådana här eftergifter för att slippa hudflängas i vänstermedia.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

KD är som alla politiskt korrekta fjantpartier idag bland både höger och vänstersidan. De anser att man måste få med alla minioriteter, skippa majoriteter och lägga stor betoning på peace, love and understanding. Lägg därtill lite muslimfjäsk, babbel om den härliga mångkulturen och att bögar ska få gifta sig osv.

Det är bara att kolla upp deras partiprogram. Eller hävdar du att deras partiprogram inte gäller, att det finns en hemlig agenda som bara de som röstar på dem får ta del av?

I Sverige så är det tyvärr som så att man får inte för allt i världen visa en bild i en reklamfolder eller en reklambild utan att minst en samvetsarab är med.
KD gör allt för att upprätthålla denna märkliga inställning.

Kd borde begripa att om de vill överleva i riksdagen så är det knappast muslimerna som utgör deras väljarbas, utan det är väletablerade och högavlönade svenskar med konservativa åsikter ute i de helvita förorterna, låångt bort från de muslimska betongenklaverna. Då är det inte så lyckat att kramas med muslimer och bjuda in bögar till bröllop.
Men det lär de inte fatta, de har hakat på Jättebebisen och Muslim-Mona och Du har i sin tur hakat på vansinnet med ditt röstkort i högsta hugg.

Så kom inte och gnäll om några år när din dotter måste gå i en klass där hälften består av araber, när hon börjar snacka rånarsvenska för att det är tufft, smiter iväg och hänger vid Rinkeby Torg och kommer hem med en Jävla Kenat Mujaffa dagen hon fyller sexton år.
Då ska du inte gnälla för du har medverkat till detta, det är så här du vill ha det. Det har du tydligt visat med din röstsedel val efter val.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/24/2007 at 01:58:20, GammalHardrockare wrote: Då ska du inte gnälla för du har medverkat till detta, det är så här du vill ha det. Det har du tydligt visat med din röstsedel val efter val. [/quote]

Känner du själv att du påverkar oerhört mycket genom att inte rösta på något parti i riksdagen?
Jag tycker att det saknas ett riktigt konservativt högerparti i Sverige men jag vill ändå att min röst skall betyda åtminstone något, därför röstar jag på ett riksdagsparti och inte på några obskyra marginalpartier utan inflytande även fast det inte finns något parti i riksdagen som egentligen tar upp min agenda särskilt mycket men jag väljer det minst onda.

Jag efterlyser ett parti som går ut och säjer att de vill halvera skattetrycket i Sverige inom 20 år, att abortlagstiftningen skall göras om, att sambeskattningen skall återinföras, att dagis inte längre skall vara norm för barnuppfostran och liknande saker.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Känner du själv att du påverkar oerhört mycket genom att inte rösta på något parti i riksdagen?
Nej, jag påverkar inte ett dugg och det är just det, jag vill inte påverka och vara med om att rösta fram galenskapen.
Jag kan i alla fall säga: Skyll för fan inte på mig, jag röstade inte fram skiten.
Jag tycker att det saknas ett riktigt konservativt högerparti i Sverige
Jag tycker också att det saknas ett riktigt konservativt parti i Sverige, ett konservativt svenskt folkhemsparti, det hade varit något det!
och inte på några obskyra marginalpartier utan inflytande
Alla partier har börjat sin bana genom att vara små marginalpartier ute i periferin.
att abortlagstiftningen skall göras om
Tänk, jag är en mycket konservativ folkhemsromantiker med starka arbetarvärderingar men det finns något som lämnar mig helt oberörd och det är abortfrågan. Jag skiter fullkomligt i den.
Jag säger som jag har sagt till alla kvinnor som jag har haft oskyddad sex med (vilket betyder alla tror jag) att: "Blir du på smällen så får du bestämma, antingen tar du bort det, jag skulle inte protestera, eller också behåller du det och då lovar jag att ta mitt ansvar."
Ingen stor grej för mig alltså.
Jag efterlyser ett parti som går ut och säjer att de vill halvera skattetrycket i Sverige inom 20 år
Absolut INTE! Skatterna ska vara HÖGA men skattemedlen ska gå till RÄTT saker och inte som idag. Skattemedel ska gå tillbaka till skattebetalarna och INTE till EU, missbrukare, allehanda "flyktingar" från arabvärlden, flummiga kulturprojekt, kungahuset och liknande dumheter.
att sambeskattningen skall återinföras
Det vet jag inte ens vad det är? Var snäll och förklara. Kommer jag att bli förbannad?
att dagis inte längre skall vara norm för barnuppfostran och liknande saker.
ABSOLUT! Håller fullständigt med. Barnet ska uppfostras av sin mor, inte av någon skäggig flummare med tveksam sexuell identitet eller kvinna i batiksärk som ska lära ungarna att komma nära sitt Jag genom att kramas med varandra, kludda med fingerfärg och dilla om världsfred.

Last edited by gammalhardrockare on 24 May 2007, 20:15, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/24/2007 at 20:13:53, GammalHardrockare wrote:Tänk, jag är en mycket konservativ folkhemsromantiker med starka arbetarvärderingar men det finns något som lämnar mig helt oberörd och det är abortfrågan. Jag skiter fullkomligt i den. [/quote]
Du står alltså helt oberörd inför att det är tillåtet att urskillningslöst mörda barn i det här landet?

Absolut INTE! Skatterna ska vara HÖGA men skattemedlen ska gå till RÄTT saker och inte som idag.
Nej, skatterna skall vara så låga det öht är möjligt, det ger folk utrymme att skapa sej ett eget liv utan att vara styrda från staten.

Det vet jag inte ens vad det är? Var snäll och förklara. Kommer jag att bli förbannad?
Förr, fram till 1971, kunde man om man var gifta dela upp inkomsterna i deklarationen så att båda fick skatta för samma summa istället för att en part skulle skatta mer för sin högre inkomst, det gav folk möjlighet att vara hemma med sina barn i mycket större utsträckning än idag.
ABSOLUT! Håller fullständigt med. Barnet ska uppfostras av sin mor, inte av någon skäggig flummare med tveksam sexuell identitet eller kvinna i batiksärk som ska lära ungarna att komma nära sitt Jag genom att kramas med varandra, kludda med fingerfärg och dilla om världsfred.
Fast det förutsätter att ens eget barn inte är det enda som inte går på dagis för då blir det omöjligt med kompisar och umgänge med andra barn.

[/quote]
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by rex »

[quote author=Josey Wales link=board=politik&num=1179153708&start=30#2 date=1179986874]
att abortlagstiftningen skall göras omquote]

Men WTH! Nä nu tror jag att du bara försöker reta GH väl? Annars förstår jag inte hur du tänker.....fri Abort är en välsignelse!

Kan väl inte finnas något värre än att vara ett oönskat barn,det fattar du väl?

Annars ser jag nog fram emot en utveckling av dina tankegångar i den frågan.
Last edited by rex on 24 May 2007, 22:35, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

Längre redogörelse kommer sedan men hur man än ser på det så innebär en abort att man mördrar ett barn.

Här är en bild som illustrerar vad som egntligen görs.
http://www.abortnej.se/images/abortion/22_weeks-01.jpg

Välsignelse, my ass.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/25/2007 at 12:34:22, grr wrote:Ett barn som inte finns, ett barn som inte fötts. Dessutom är det modern som skapat barnet och bör därför själv bestämma ifall hon vill att det ska leva eller inte - särskilt redan innan det börjat leva... Image

Barnet kan omöjligen bli besviket av att aborteras, då det ännu inte fötts och saknar vett och förstånd. Föds barnet däremot skapas sorg - hos modern, barnet som blir oönskat, fadern som ej heller vill ha barn med flera. [/quote]

Ja, vilken bra idé. Vi mördar alla som inte lever eller kommer att leva perfekta liv, låt föräldrarna avgöra vilka som skall slås ihjäl, det är ju ändå de som skapat barnen, det tror jag blir bra.
Vi kan även, när vi ändå är i farten, kasta med de som inte har vett och förstånd, de märker ju ändå ingenting.

Barnet lever, vare sej det är i magen eller utanför, barnet klarar sej dessutom inte själv utanför magen heller utan är direkt beroende av sin mor för att överleva på precis samma sätt som ett barn i magen så med den logiken skulle man kunna slå ihjäl barn efter tycke och smak fram till 10-årssåldern.

Ett liv är heligt och oändligt mycket värt och inget som skall avslutas bara för att mamman inte vill få hängpattar av amningen.
Last edited by ozzman on 25 May 2007, 13:43, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Återgå till ämnet tack! Om Ozzman och Grr vill debattera detta tämmeligen ointressanta ämne så rekommenderar jag att ni startar en egen tråd om detta.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Grr:

Skärp dig nu. Du är farligt nära att få en allvarlig tillsägelse.
Ja, jag och Ozzman har också en hård ton mot varandra men vi är i alla fall vänner innerst inne, vi blir aldrig ovänner på riktigt och vi respekterar varandra.
Du däremot kör på en otrevlig och aggressiv ton hela tiden.

Detta är inget vanligt forum, detta är mer av ett "vänskapsforum", det ska fungera ungefär som när ett gäng polare träffas en fredagskväll vid köksbordet och groggar och flyger ihop om politik och om fruntimmer som man har knullat tillsammans, eller ja... Inte bokstavligt tillsammans förstås (en i varje ände). Men du fattar vad jag menar!
Kort och gott: Här blir vi ovänner under vänskapliga former.
Eller vad säger du Ozzman?
Last edited by gammalhardrockare on 27 May 2007, 01:20, edited 1 time in total.
Post Reply