Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by gammalhardrockare »

Jag har alltid levt efter mottot att man aldrig ska underskatta människans enfald men ändå, jag blir fortfarande häpen över hur dumma många människor ändå är.

För några dagar sedan så kunde man läsa att högerblocket rasar, att sympatierna för sossarna är större än någonsin och att de idag ensamma utan stödpartier är större än hela det borgerliga blocket tillsammans. Man kunde även läsa att många var besvikna på moderaterna, att de aldrig kunde drömma om att de skulle föra sin gamla högerpolitik osv.
-"De sade ju att de var det nya arbetarpartiet, och så beter de sig såhär!"
Som en idiot sade under en intervju.

Visst, jag som genuin moderathatare (Ännu en gång: Detta ska inte tolkas som att jag är sosse) tycker naturligtvis att det är skönt att allt som jag skrev om innan valet bekräftas, att de fortfarande är samma gamla rikemansparti.
Men en statsvetare, eller vad det nu var för något, fick uttala sig om den senaste mätningen:
-"Det är ytterst märkligt att Alliansen nu rasar så mycket med tanke på att de faktiskt genomför den politik som de gick till val på".
Och ja, han har rätt!
De var hur tydliga som helst i sitt budskap. De smusslade inte. De framhöll gång på gång att de skulle försämra välfärdssystemen, i varenda intervju så talade de om att de skulle sänka dittan och höja dattan på bekostnad av duttiduttan.
Vilken normalbegåvad människa som helst kunde begripa att vanliga arbetare inte skulle tjäna på deras politik.
Säga vad man vill om högern men de ljög inte. De var ärliga.
Ändå så har de alltså mycket dåligt stöd idag vilket betyder att en massa idioter som röstade på dem inte fattade vad det var frågan om, de lyssnade inte. Alternativt är de hörselskadade analfabeter.

För några år sedan så läste jag att över tio procent av Sveriges befolkningen inte hade någon aning om vad USA:s president hette. Smaka på den... De hade inte en susning om vad världens kanske mäktigaste man heter! Tänk er själva, det är en bedrift i sig att ha lyckats undgå denna information.
Tio procent!
Alltså bör nästan en halv miljon av Sveriges vuxna befolkning inte ha något annat än rotmos mellan öronen.
Det förvånar mig i och för sig inte. Jag är en man som har levt i över fyrtio år. Jag har bott i flera städer och kommuner, besökt över femton länder, haft över trettio olika jobb inom minst tio olika yrkesområden.
Jag har träffat mycket folk i mina dar. Fått många goda vänner och bekanta och för all del även en del ovänner. Lägg därtill alla hastiga möten med folk som t ex jobbarkompisar på kortare vikariat, suparkompisar under ungdomen, dårar på stan, intelligenta människor, dumma människor, fåntrattar, bönder, stadsbor, poliser och myndighetsfolk.
Så mycket människor - så många idioter.
Enligt mina högst personliga beräkningar så har nog drygt åttio procent av alla dessa människor varit kompletta idioter - Idioter med full rösträtt.
Idioter som förvisso har varit läskunniga och har kunnat passa tiden på jobbet men så mycket mer har det inte varit.

Jag har diskuterat valutgången på mitt jobb. Eller, jag har försökt att diskutera. Det går inte så bra eftersom säkert hälften inte bara saknar allmänbildning, de är även helt ointresserade av politik.
-"Sådant där begriper inte jag!"
Är ett vanligt argument. Ändå har de full rösträtt och det mest skrämmande är att de faktiskt går och röstar. Annars hade man ju hoppats att ett sådant genuint ointresse liksom ska gallra ut sig självt, att de helt enkelt struntar i att gå och rösta och att de istället ägnar denna söndag i September åt att sitta i sandlådan och sila sand, bläddra i porrtidningar eller vad nu de Dumma Människorna gör på sin fritid.
Men icke!
De går och röstar.
På mitt jobb så har de flestat röstat på sossarna av gammal vana skulle jag tro, knappast tack vare ett stort intresse och kunskap om deras politik. Sedan så har vi några som har röstat på SD, antagligen för att det har känts lite förbjudet och spännande.

Men en stor grupp som tidigare har traditionsröstat röstade nu på moderaterna. Det är ju lite intressant, eller hur? Låt oss höra vad de har att säga om detta.
-"Jag tyckte det var dags för en förändring!"
Mja, det var ju intressant men ack så vanligt argument. Det har vi hört förr. Och vadå förändring? Är förändring i sig självt ett självändamål även om det innebär en försämring? Tydligen inte eftersom de nu gnäller värre än självaste Calle Bildt. Eller, har jag fel? Är förändring ett självändamål för dessa människor oavsett om det är till det sämre? Varför omsätter de då inte denna märkliga inställning i sina privatliv om de nu tycker att livet har gått i stå?
Jag tror faktiskt att jag ska ge fan i att betala hyran denna månad och köpa toy för pengarna istället. Varför inte? Jag tror fan i mig jag gör det.
En femtioårig karl på mitt jobb har varit anställd i trettio år som vaktmästare. Samma rutiner, år ut och år in.
Tydligen så har han rensat en och annan stupränna för mycket, hans argument till att han lade sin röst på moderaterna var
-"De har suttit tillräckligt länge".
Sossarna har suttit i drygt tio år, enligt den logiken så skulle denna vaktis ha rensat sin sista stupränna för tjugo år sedan oavsett om han hade gjort ett bra jobb eller inte.

Men det bästa argumentet sparar jag till sist. Det är helt enkelt oslagbart och lyser som en fyrbåk i sin allra renaste enfald. Dummare än så här blir det inte.
-"De där jävla sossarna för ju rena rama moderatpolitiken nu för tiden. De aldrig gjort något för mig i alla fall. Det är bara de där jävla barnfamiljerna och villaägarna ute vid kusten som det ska daltas med. Nu ska jag rösta på moderaterna! Jajamensan!"
Sagt av en snubbe som för övrigt är välutbildad och borde därför, i alla fall på papperet, vara någorlunda intelligent.
Men här har logik och sunt förnuft rykt all världens väg. Nu handlar det om hämnd, inget annat.
En hämnd som bara drabbar honom själva.
Min fru har alltid nekat mig en gammal hederlig avsugning, jag funderar på att köra kuken i väggkontakten istället. Det ska hon bara ha den jävla subban! Förresten vem vet, det kanske blir till det bättre?

Ju mer folk jag lär känna i mitt liv, ju fler dårar som korsar min väg och ju oftare som jag tvingas lyssna på dem, ju mer övertygad blir jag om att den allmänna rösträtten kanske inte borde vara så allmän trots allt.
Vad jag menar är detta:
Jag förstår om t ex en företagare eller höginkomstagare är moderat.
Jag förstår om en alldeles vanlig arbetare är sosse eller - som det nu håller på att bli - sverigedemokrat.
Jag förstår om en fågelskådande mulltoafantast med långt framskridet skäggskorv är miljöpartist och jag förstår även om en arbetsskygg terroristkramare är kommunist.

Men banne mig om jag förstår varför folk som inte vet vad de talar, som är politiska idioter och i många fall rent stockdumma ska få rösta? Dylika personer som jag beskrev kan avgöra ett val och vår framtid. Rena halvidioter, från alkoholiserade grovdiskare till manlig dagispersonal med tveksam sexuell identitet har genom den allmänna rösträtten en självklar rätt att styra en hel nation rakt ned i diket.

Att släppa in sådana människor som jag tidigare beskrev i vallokalen är lika korkat som att låta flerfaldigt dömda rattfyllon köra timmerbilar på motorvägarna. Förr eller senare så slutar det med katastrofer och personliga tragedier.
I början märker man ingenting, det rullar på och sågverken och pappersbruken får sina leveranser i tid. Men efter ett tag börjar de komma lite för sent. Ibland kommer de inte alls och hoppsan, jag tror minsann att det har varit en dödsolycka strax utanför Sundsvall. Och vad var det nu Flis-Gustavs pojk Janne hade sagt? Hade det inte varit någon timmerbil som hade tömt hela sin last rakt ned i Trollhättans sluss?
Pappersbruket i Åsens Bruk står i lågor efter att en timmerbil dammat rakt in i nya sodapannan och åkeri efter åkeri går i konkurs eftersom chaufförerna envisas med att hellre sitta vid rastplatserna och dricka sprit istället för att köra sin last dit den ska.
Detta är exakt vad som håller på att ske med Sverige. Jämför gärna med hur Sverige såg ut under sextio och sjuttiotalet. Då flöt det på rätt så bra. Under åttiotalet så började det att hoppa och guppa lite men inte så att det störde. Men under nittiotalet började det hända saker och idag ser det ut som det gör. Vi sitter inte och krökar på någon rastplats ännu, landet står inte ens i lågor som bruket i Åsens Bruk. Men vi är snart där. Leveranserna har inte passat tiderna på länge nu.

Jag vet mycket väl att jag nuddar vi fascismen just nu men jag tycker verkligen att rösträtten är något som man borde förtjäna.
Jag skulle verkligen vilja tillhöra de högavlönade, men ska jag ha en chans till att tillhöra denna avundsvärda skara så måste jag naturligtvis förtjäna det. Jag måste utbilda mig, jag måste lägga ned mig lite, jag måste offra något och framför allt: Jag måste ha kompetensen till att utföra de sysslorna som genererar dessa höga inkomster.
Gör jag inte det så får jag nöja mig med att ha en dålig lön. Inget konstigt med det och jag tror nog att få ser någon orättvisa i detta system. Få, förutom inbitna och halvtokiga kommunister vill nog ändra på detta system.
Så vad säger ni, har jag rätt eller fel och om ni tycker att jag har rätt, hur ska man då kunna förtjäna dessa rösträtt?
Och vad anser ni om alla dessa som röstade på högern utan att begripa vad de röstade på? Har de rätt att gnälla nu när de får den politik de röstade på, eller?
Last edited by gammalhardrockare on 01 Apr 2007, 17:29, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by rex »

Ja,det är klart att du har rätt.....i bägge fallen,rösträtt skall inte vara en födslorätt och ja,folk har fått den politik de röstade fram.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by gammalhardrockare »

Nu planera man även att göra flykting och invandringspolitiken - vilket jag inte trodde var möjligt - ännu generösare.

Högern vill ha billig arbetskraft. Högern företräder främst näringslivet och företagarna. Därför kan ni glömma att de skulle föra en restriktiv flykting och invandringspolitik. Ju fler som kommer hit och inte har något annat alternativ än att jobba för struntsummor, ju bättre är det enligt dem. Svenskarna ska tvingas att lönekonkurrera med dem, därav de försämrade välfärdssystemen.

Konstigare än så är det inte.
För jävligt enligt mig men nu får svenskarna vad de förtjänar. Är de så korkade så att de gick på Jättebebisens skitsnack så ska de bara ha det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by Långis »

Jag håller i stort med.

Kan bara dela med mig av mina egna iaktagelser.
Det har blivit svårt att räkna alla gånger jag hört meningen "Hade jag vetat att det skulle bli så här så hade jag inte röstat blått".
Det har också blivit svårt att inte verka allt för skadeglad, mitt i allt elände

Folk som inte vet vad de vill, som inte har en aning om var de lägger sin röst ska inte rösta alls.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by E-M »

Det är det jag tycker är bra med den här regeringen – de genomför politiken som de har gått till val på, annars brukar det bara vara en massa jävla löften som aldrig hålls.

Då fattar inte jag heller varför folk gnäller, det är som Bert sa: "Vet inte svenska folket vad det är dem röstar på?".

Jag som inte jobbar (går på gymnasiet) märker inte av några försämringar (om det nu är det vill säga). En sak är jag säker på: hade vänstern vunnit så hade allt verkligen gått åt fanderns.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by ozzman »

E-M

Jag tycker också att alliansen skall ha en eloge för att man håller sin linje även fast vindflöjlarna skriar i tidningar och TV.
Att vi personligen dessutom fått det bättre med den nya regeringen är heller inte något minus. Och nej vi tjänar inte så förbannat mycket pengar. Enligt SCB så ligger min och min sambos inkomst ungefär 20
% över rikssnittet och då skall man dessutom komma ihåg att det är dyrare att leva i Stockholm så jag anser att vi är snittinkomsttagare.

Att låta kreti och pleti rösta är lika dumt som att sätta en pyroman att sköta värmen i ditt hus.
Ett enkelt prov skulle kunna införas som alla som vill rösta fick fylla i ett par månader innan valet. Provet kan göras på nätet och svaren på frågorna kan man också få googla sej till, då har man i alla fall tillgodogjort sej informationen.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by lumberjack »

Jag fattar inte riktigt vad allt gnäll handlar om. Sverige går bättre än någonsin, arbetslösheten sjunker, antalet arbetande med riktiga jobb stiger, vi får mer pengar att röra oss med osv. Borgarna håller på att lyckas uppfylla alla sina vallöften på mindre än 1Ŋ år, och det utan att dra på sig en fet statsskuld. Sverige har sällan haft mer handlingskraftiga politiker.

Sossarnas motdrag blev Mååna Stahlin! Image

***

Att inskränka rösträtten för de mindre begåvade skulle innebära att borgarna skulle få det ännu enklare att vinna valen. Det finns som bekant ett klart samband mellan bildning och hur man röstar. Är det ett uppvaknande vi ser Gammal-Hårdrockare?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by ozzman »

grr wrote:Det är ju just så det inte är. De ljuger om möjligt mer än vänsteraktivisterna...


De lovar att genomför politik som är skit, men genomför politik som är tusen gånger skitigare.
Jag tycker de har genomfört exakt det de sa att de skulle genomföra. Vilka saker menar du att de inte genomfört på ett sätt som de lovade?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by E-M »

Haha, det är bra att tro på allt som står på löpsedlarna Image.

Minns en gång när det stod: "Katt bet ihjäl sin matte" med en bild på en aggresiv svart katt. Det låter ju som att katten anföll henne och slet henne i stycken, i princip. När man öppnade tidningen och läste så handlade det om att katten hade bitit sin ägare för ca: 2 veckor sedan och så hade såret blivit infekterat, dessutom var ägaren en gammal tant.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by wiking »

Ingen som röstar på riksdags partierna har rätt att klaga, dom är alla lika dåliga och svensk fientliga.
Och det är ett jävla gnäll om pengar, några hundra hit och dit. Det finns viktigare saker, som svenskarnas farntid och överlevnad. Höger eller vänster är lika, båda sidorna behandlar svenskarna som andra klassens människor i vårt eget land.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by Andreas »

Håller med dig Wiking! Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by wiking »

Bara för att en flykting får ett papper av en landsförädare som det står att han/hon är svensk på så är han/hon inte svensk för det.
Men det är bara MIN åsikt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by gammalhardrockare »

GM:
Alla med svenskt medborgarskap är svenskar.
Ja tyvärr. Själv så anser jag inte att en fil på skatteverket gör en arabisk eller somalisk kravmaskin svensk, allra minst dom själva. De gör allt för att inte anpassa sig efter svenska värderingar och svensk kultur.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by overkill »

Nu har jag bara skumläst tråden och utan att vara varken moderat eller nån annan partifärg är jag överlag sett på alliansens sida.
Jag är "arbetare" men har ingen fast politisk tillhörighet.
Finns både bra och dåliga saker hos alla partier.
Man blir inte född till en viss partifärg (som många tycker/tror), man blir det man själv gör sig till.
Här kommer i alla fall min syn på dagens politik, och lite tankar kring detta ämne i största allmänhet.

Överlag så verkar de flesta på vänsterblocket vara rent efterblivna. Smutskastning till höger & vänster (fast mest höger då...), en politik som grundar sig på avunsjuka (på rika människor) samt folk som är födda med mindervärdeskomplex imponerar inte på mig. Hur många gånger har man inte stött på attityden bland folk, t.ex på arbetsplatser osv;
"tyck synd om mig, jag tjänar så lite, jag har aldrig några pengar, alltid pank en vecka före lön, moderater är idioter och deras enda syfte är att försämra för "fattiga" och förbättra för välbärgade" bla bla bla. Vilken jävla smörja.
Hjälp vad uppmärksamhet och medlidande man tigger men den inställningen. Tycka synd om sig själv och tror att det hux flux blir bättre. Mitt medlidande har dom flesta inte i alla fall. Vad dom däremot heller inte säger är att dom som regel är fattiga av en (eller flera) anledningar: för det första är dom enligt dom själva födda i den röda färgen och kan aldrig ändra uppfattning, för det andra kan dom helt enkelt inte hantera pengar. Kan slå vad om att 98 % av alla gnällande sossar inte ens har försökt att se över sina utgifter ordentligt och ändra vanor av olika slag, och få pengarna att räcka längre. Att spara vet dom inte ens vad det innebär. Nej, pengar ska göras slut på så fort dom kommer in på kontot, det tycks vara gemene sosses melodi. "Handla först och tänka sen" tycks vara det som gäller - med resultatet att man blir mer eller mindre fattig med usel ekonomi.
och sen gnälls det så alla hör det, så att dom får lite medlidande för att dom tjänar så dåligt.

Nu kan man ju inte dra alla över en kam, och visst finns det dom har det tjärvare ekonomiskt än andra (t.ex ensamstående föräldrar och liknande), men som sagt, minst 50 % (i genomsnitt) av alla utgifter är rörliga och då blir ens ekonomi vad man gör den till. Sen har ju alla lite olika förutsättningar som sagt, och visst kan man ha det tuffare vissa månader än andra. Oförutsedda utgifter kan poppa upp när man minst anar det. En del påstår ju att dom mer eller mindre lever på runinens brant, månad efter månad år efter år. Då är det egentligen bara dom själva det är fel på - inte på politikerna.
Men enligt dom själva är det bara fel på alla andra - politikerna, arbetsgivarens, hyresvärdens osv - ALDRIG på dom själva.
Sen kan man ju förstås dras med sega avbetalningar på lån och andra gamla skulder om man inte passar sig, sånt som kan hända alla. Men återigen, det med att "tänka först, handla sen" spelar in där med, till viss del. Ogenomtänta affärer kan leda till tråkigheter längre fram, men sen kan ju inte alltid förutse allt som händer heller.

Nej, jag håller med regeringen i stort, det ska löna sig att arbeta. Bidrag ska inte vara permamenta lösningar och betald semester, utan ett tillfälligt stöd till dom som behöver det. Räcker inte det får man se till att ha sparat lite själv, men som jag skrev ovan så klarar ju dom flesta sossar inte det.
Med det gamla A-kasse systemet var det ju t.o.m. i vissa fall mer lönsamt att vara arbetslös än att jobba! Vilket i sin tur bidrar till fuskandet. Det gamla systemet var lite för bra kan man säga, men bra också i många avseenden.
Ju fler som arbetar = ju fler betalar skatt.
Sen är jag dock lite tveksam till hur långt man ska driva detta med t.ex A-kassan - hur långt ska man gå och vart går gränsen ? Hur mycket mer ska man sänka och försämra vikoren? det är en svår fråga som jag har inget bra svar på, ännu i alla fall.

Förmögenhetsskatten gnäller många på. Varför då? varför ska man betala skatt på pengar som redan är skattade en gång (i alla fall så länge dom är hederligt ihoptjänade från början)?. Idiotiskt. Dom som gnäller är ju bara avunsjuka för att inte dom själva har nån fet förmögenhet. Nog för att många rika är "födda" rika (med rika föräldrar, släkt osv) men dom kan ju faktiskt inte rå för det. Ska dom ge bort sina stålar till bättre behövande bara för att klyftorna ska minska ?
Sen att många rika beter som svin är en annan sak, dom har många gånger allvarliga problem med sin "jag äger allt" och äckligt överlägsna "du är inget, jag vet bäst"-attityd och den är givetvis inget jag försvarar. Men jag föraktar inte rika för det, som många andra verkar göra. Finns bra och dåliga människor där också. Men det hör inte riktigt till ämnet heller.
Sen så har väl den inte bara med att göra hur fet plånboken är heller. Idioter har funnits och kommer alltid att finnas i ALLA klasser.

Sen var det Göran Persson ja, som köpte en gård. Ett satans liv kring detta, ja jävlar... mannen ifråga tjänade en bit över 100.000 i månaden som Statsminister. Tror folk då på allvar att han tänkte ge bort dom pengarna och sen låsa in sig i en 2-rums lägenhet eller dylikt med taskigt läge ? Bara för att han representerade ett arbetarparti betyder inte det att han tjänade dåligt.
Han har rätt att köpa vad han vill, precis som alla andra har, oavsett partifärg. Extremt korkat resonemang, han var en högavlönad arbetare kan man säga och hur svårt är det få in det i sin skalle ? Men enligt gemene sosse ska han väl allra helst låsa in sig i en liten 1:a och visa att han är en fattig Sosse med mindervärdeskomplex och som inte kommer ha råd med nått annat heller. Allt för att visa att han var Socialdemokraternas, arbetarpartiets ledare.
Sen var det väl vissa andra tveksamheter till hans bygge också gällande lagar kring arbetsmiljö osv men det är ju inte det i första hand som folk har retat upp sig på.

Det är inte dom stora inkomsterna som är det viktiga, utan dom små utgifterna (utan att för den sakens skull vara snål).
Last edited by overkill on 07 Nov 2007, 20:45, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by overkill »

För att återknyta till trådstartarens inlägg så känner man absolut igen sig i det där.
Många hävdar ju att det var ett "protest-val" mot Göran Persson. Inte särskilt genomtänkt att då rösta blått, när man egentligen är röd, men ändå rösta blått för att slippa Göran Persson. Då kunde man väl lika gärna röstat på Vänsterpartiet eller Miljöpartiet istället, för att slippa höger, om man nu absolut måste rösta alls.

Många säger också att många ångrar sig - antagligen den skaran männskor som Gammalhårdrockare talar om. Jag röstade blått och har inte ångrat mig, hitils i alla fall. Om jag däremot svarar samma sak om 3 år, då det återigen är dags att besöka vallokalen kan jag inte svara på, men i dagsläget gör jag absolut inte det.
Finns ingen politik som funkar över en natt, det är på längre sikt man ser vad som fungerar och inte och alla fram och baksidor kommer fram.

Men för 99,9 % av alla sossar kvittar det ändå vad som händer dom närmaste 3 åren för dom kommer alltid att rösta rött ändå, oavsett vad som sker med den nuvarande regeringen. Dom är ju födda sossar och kan aldrig ändra på det, som det verkar.
Last edited by overkill on 07 Nov 2007, 20:01, edited 1 time in total.
Post Reply