Mail från Moderaterna.

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Skickade ett mail till moderaterna där jag bl a ifrågasatte deras naiva och generösa flyktingpolitik. De tar vid där sossarna slutade vilket borde vara illa nog men det räcker inte, de vill vrida vansinnet ännu ett varv.

Jag frågade bl a varför man ska ta emot hundratusen irakiska "flyktingar" om året när inget annat land i Europa anser detta nödvändigt. Jag frågade också vad alla dessa ska syssla med och varför dessa inte ska klassas om arbetslösa och stora kostnader för staten när dito svenskar gör det?
Jag frågade också varför man i Sverige även klassar anhöriga som flyktingar och varför man använder sig av benämningen "humanflykting"?
Och än viktigare: Hur kan moderaterna anse att man ska få asyl av humanitära orsaker som t ex arbetslöshet (att inte kunna försörja sig i hemlandet räknas som ett humanitärt skäl) när arbetslösa svenskar utmålas som stora problem och kostnader? Varför importera arbetslöshet?

Jag ställde många fler frågor men jag orkar inte skriva ned allt. Här är hur som helst svaret jag fick:

"Du hade synpunkter på vår i demokratiskt ordning framröstade flyktingpolitik (när skedde den röstningen undrar jag? När frågade någon svenska folket om denna idiotiska politik?) och vi anser inte att man ska göra skillnad på arbetslösa bara för att de har en annan hudfärg. (När drog jag upp hudfärg? Här är man naturligtvis tvungen att försöka få till den klassiska rasistvinklingen).
Vår ambition är inte bara att alla svenskar ska erbjudas jobb, även våra nysvenskar ska få chansen att kunna försörja sig.
(Jaha, men det var ju knappast vad jag frågade om, och hur ska alla dessa få chansen att försörja sig? De hävdar ju själva att arbetslösheten kommer att minska med sextiotusen detta år. Samtidigt ska man ta emot hundratusen irakier. Eftersom dessa knappast är att anse som arbetskraftsinvandrare så kommer arbetslösheten istället att ÖKA med fyrtiotusen detta år. Men moderaterna gör ju som sina korrekta polare bland sossarna, det är bara svenskar som kan räknas som kostnader, flyktingar är och förblir en tillgång oavsett om de jobbar eller inte.)

Men det blev galnare och galnare. Jag ifrågasatte ju även de sk flyktingarnas skyddsbehov. Själv så anser jag inte att arbetslöshet, dålig ekonomi och släktskap ska vara något skyddsbehov.
Det är bara i Sverige som detta är asylgrundande.
Svaret jag fick:

"Alla som fått stanna i Sverige efter asylbegäran har skyddsbehov. Att gå in och pröva varje enskilt fall skulle vara både en byråkratisk och ekonomisk omöjlighet.
Har du tvivel kring detta så anser jag att du ska fråga dig själv om du är främlingsfientlig. Vi tror inte att moderaterna är ett parti för dig och de åsikter du verkar hysa ."

Ha! Ha! Ja, vad ger ni mig för detta svar? Notera gärna det sista, att det är "främlingsfientligt" att ifrågasätta svensk flyktingpolitik.
Man ska alltså inte ens få ifrågasätta vart skattepengarna går - Om det inte gäller svenskar som är arbetslösa eller sjuka förstås. Då är det fritt fram att sparka!
Men Muhammeds bakgrund och vandel, hur eller vem som försörjer honom, det ska man inte ens få diskutera offentligt för Muhammed är alltid en tillgång för Sverige och de svenska skattebetalarna och har man en annan åsikt, ja då är man... RAAASIST OCH NAAAZIST.

Jag frågade även vad de ansåg om islams utbredning i Sverige, om de inte såg några faror med detta osv.
Svaret jag fick var: "Islam är en del av den svenska kulturen. Vi moderater har inte som mål att hålla fast vid en statiskt och nationalistisk kultur. Vi moderater tror på mångfald, inte enfald."
Vad man indirekt säger här är att man anser att den svenska kulturen är enfaldig. Demokrati är enfaldigt. Fred är enfaldigt. Svenskan är enfaldig osv.

Vad har forumets alla moderater att säga om detta?
Sossarna importerade valboskap, moderaterna importerar sk flyktingar och blivande låglönearbetare som ska konkurrera ned lönerna.
Allt för arbetsgivarna och om det Sverige som vi känner går förlorat spelar ingen roll, bara arbetsgivarna gör så stora vinster som möjligt.


Vad sägert t ex forumets största moderat men även islamkritiker om detta? Nå, Ozzman? Ser du ingen konflikt i dina åsikter om islam samtidigt som du röstar på Jättebebisen?
Last edited by gammalhardrockare on 20 May 2007, 13:29, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Ozzman håller sig borta från denna tråd märker jag. Men vi fortsätter väl utan honom, eller vad säger ni?

27 miljarder!
Så mycket har invandrarna i köpkraft i Skåne enligt tankesmedjan och moderaternas megafon Timbro, som också har ett öppet möte på Malmö högskola om detta.

Då undrar man:

1. Hur mycket av dessa 27 miljarder är bidrag från staten och oss skattebetalare?

2. Hur mycket är intjänade pengar på vitt arbete?

3. Hur mycket betalas i skatt?

Frågor som skulle vara roliga att ställa dem. Hur tror ni de skulle svara? Vad svarar Ozzman tro? Du är ju Jättebebisens förlängda megafon här på Meduzaland.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mail från Moderaterna.

Post by E-M »

Låter rätt så sorligt fatiskt när man läser det. Han/hon hade kunnat svara på tusen bättre sätt. Jag har inte så mycket att säga för jag är inte så insatt i flyktingpolitiken. Fast jag tycker inte att det låter så bra. Om det du nu säger stämmer.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Hela mailkorrespondensen:

Jag skrev:

Hej!
Jag är ingen vän av er politik och jag kommer aldrig att bli en av era väljare. Men jag har ändå några frågor till er och jag skulle bli väldigt tacksam om Ni kunde svara på dessa.

Ni hävdar att arbetslösheten kommer att minska i år med sextiotusen människor, samtidigt så har Ni förbundit er till att ta emot hundratusen irakiska sk flyktingar bara i år.
Hur kan Ni då hävda att arbetslösheten kommer att minska med sextiotusen? Jag är en komplett idiot när det gäller matematik men med enkel huvudräkning så får jag i alla fall det till att arbetslösheten kommer att ÖKA med fyrtiotusen om vi kvittar de sextiotusen som får jobb med de hundratusen nya flyktingarna.
Hur tänker Ni? Eller är det bara svenskar som är arbetslösa som räknas som just arbetslösa? Blir inte alla dessa sk flyktingar minst lika arbetslösa och stora kostnader som svenska arbetslösa eller är det frågan om ren arbetskraftsinvandring? Är det läkare, ingenjörer och hantverkare som är på väg hit och har de allihopa redan anställning?

Jag undrar också varför Ni tar vid och fullföljer, ja t o m ökar på sossarnas naiva och huvudlösa flyktingpolitik? Hur kan ni anse att arbetslöshet, släktskap och liknande ska vara godtagbara skäl till asyl? Inget annat land har dessa märkliga regler.
Och vad anser ni om islams utbredning i Sverige? Är islam per automatik att betrakta som mångkultur? Ser ni inga problem med att en i grunden monokulturell religion, kultur och ideologi får fäste i Sverige?

Innan Ni vann valet så hävdade Ni att över en miljon svenskar levde i "utanförskap", att permitterade skulle få jobb igen och att sjuka skulle bli friska osv. Alla skulle ut i arbetslivet igen! Det var ert budskap.
Hur ska alla dessa beredas arbete? Vilka ska anställa dem och är det meningen att de ska lönekonkurrera med alla de irakier som Ni har förbundit er till att ta emot?

Jag hoppas att Ni tar er tid att besvara detta mail. Det skulle vara av yttersta intresse.

Mvh
Xxxxx Xxxx

Svaret jag fick:

Hej Xxxxx Xxxx
Det är trevligt att du är så intresserad och insatt i vår politik trots att du aldrig skulle tänka dig att rösta på oss.
Du hade synpunkter på vår demokratiskt framröstade flyktingpolitik. Vi moderater värnar om alla människors rätt till inte bara arbete utan även en fristad där ingen ska behöva vara rädd för att bli förföljd för sina åsikter skull, sin religion eller sexuella läggning. Vi anser att folk som flyr från krig ska ha rätt att söka asyl i vilka länder de vill. När så många söker asyl i Sverige så ska vi vara stolta. De har valt Sverige. Kan man få bättre betyg?
Vi moderater värnar om det mångkulturella samhället och gör ingen skillnad på vare sig kristna eller muslimer. Islam är en del av vår kultur. Vi kan inte neka vissa att söka asyl här samtidigt som vi välkomnar människor från andra delar av världen. Lika lite som man kan göra skillnad på människor genom hudfärg, lika lite kan och ska man göra skillnad på folk bara för att de kommer från den muslimska delen av världen.
Vi moderater har inte som mål att hålla fast vid en statiskt och nationalistisk kultur. Vi moderater tror på mångfald, inte enfald.

När det gäller arbetslösheten så anser vi att man minskar den genom att öka andelen arbetstillfällen, inte genom att neka andra människor att bosätta sig i vårt land.
Vi anser att alla ska ha rätten att få jobba och försörja sig i Sverige oavsett hudfärg och ursprung.
Vår ambition är inte att enbart svenskar ska erbjudas jobb, även våra nysvenskar ska få chansen att kunna försörja sig. Ju fler som arbetar i ett land, ju stabilare blir vår ekonomi.
När det gäller dina frågor om den svenska asylrätten så följer vi bara svensk lag.
Alla som fått stanna i Sverige efter asylbegäran har skyddsbehov. Att gå in och pröva varje enskilt fall skulle vara både en byråkratisk och ekonomisk omöjlighet.
Har du tvivel kring detta så anser jag att du ska fråga dig själv om du är främlingsfientlig. Vi tror inte att moderaterna är ett parti för dig och de åsikter du verkar hysa vilket du ju redan har insett.
Jag hoppas att mina svar till dig ska stärka dig i dina politiska värderingar och beslut.

Må väl
Xxxxxx Xxxxxxxx
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Mail från Moderaterna.

Post by ozzman »

Jag har varit bortrest hela helgen så jag har inte kommit åt forumet men eftersom min bortvaro sågs som ett försvar åt den hysteriska muslimifiering som pågår i Sverige så måste jag väl skriva några rader nu så här i efterhand antar jag.
Jag tror, angående mailet, att svaret du fick är skrivet med tanke på att mailaren kan vara vem som helst t.ex. Janne Josefsson, Göran Greider eller vilken som helst "journalist" med vänsteragenda som dreglande ser chansen att återupprepa bedriften med valstugereportaget. Därför går det helt enkelt inte att svara på annat sätt än vad som gjordes till dej, allt annat skulle kunna vara politiskt självmord.

Däremot håller jag med dej i sak, muslimpolitiken stinker i Sverige och det tror jag de flesta inser mellan skål och vägg. Men när i stort sett all media i ett land befolkas av gamla kårhusockupanter och arabkramare så kommer aldrig kritiska åsikter att kunna framföras och diskuteras på ett vettigt sätt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Däremot håller jag med dej i sak, muslimpolitiken stinker i Sverige och det tror jag de flesta inser mellan skål och vägg. Men när i stort sett all media i ett land befolkas av gamla kårhusockupanter och arabkramare så kommer aldrig kritiska åsikter att kunna framföras och diskuteras på ett vettigt sätt.
Men du röstar gladeligen på att parti som är lika goda kålsupare?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Mail från Moderaterna.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:



Men du röstar gladeligen på att parti som är lika goda kålsupare?
Ja, jag anser att man skall utnyttja sin medborgerliga rättighet att rösta och eftersom flyktingfrågan trots allt kommer ganska långt ner bland mina prioriteringar så röstar jag på det parti som tilltalar mej mest, i mitt fall KD.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Ja, jag anser att man skall utnyttja sin medborgerliga rättighet att rösta och eftersom flyktingfrågan trots allt kommer ganska långt ner bland mina prioriteringar så röstar jag på det parti som tilltalar mej mest, i mitt fall KD.
Är det ett självändamål att rösta oavsett om det bara finns idioter att rösta på?
Och när det gäller flyktingpolitiken så vet du mycket väl att den är en del i det mångkulturella projektet och mångkultur i Sverige, ja det är synonymt med islam.
Du tycker alltså inte att det är någon stor fråga att en mycket rasistisk, intolerant och värdelös ideologi och kultur får ett allt större inflytande i vårt land?

Jag vill även minnas att du har spytt galla över både arbetslösa och sjuka i inlägg efter inlägg, du har kallat dem för bidragsparasiter och liknande. Man skulle nog kunna säga att det har varit en stor fråga för dig.
Det märkliga är att hos högern så är det bara svenskar som lever på bidrag som det ska spottas på, de sk flyktingarna är och förbli alltid en tillgång oavsett vandel, härkomst, syfte, utbildningsnivå och bidragsnivå.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Mail från Moderaterna.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Det märkliga är att hos högern så är det bara svenskar som lever på bidrag som det ska spottas på, de sk flyktingarna är och förbli alltid en tillgång oavsett vandel, härkomst, syfte, utbildningsnivå och bidragsnivå.
Jag har aldrig skällt på sjuka och arbetslösa som grupp. Det jag sablat ner på är folk som inte vill göra rätt för sej, däribland flyktingar av alla former och slag.
Vill man inte göra rätt för sej så har man inget i Sverige att göra, sedan spelar det ingen roll om man har anor tillbaks till Olof Skötkonung eller om man precis kommit hit från Kenya, vill man inte jobba så kan man flytta någon annanstans.

Islam och mulimer ser jag som ett särfall som bör undantas från alla diskusioner om bidrag/flyktingpolitik/parasiterande. Islam är en fara för samhället inte genom att dess utövare till stora delar lever på bidrag utan pga att samma utövare vill utplåna det västerländska sättet att leva.

Om du tror att högerpartierna kramar muslimer i högre utsträckning än vänsterfolk så är du rejält fel ute och kan ju också fundera på vems röster Reinfeldt hoppas på att få genom att vräka in muslimer, inte är det traditionella moderaters det kan jag lova dej. Det han hoppas på är att slippa bli sliten i stycken av vänsterpacket i media och att plocka röster från S.
Viljan att krama terrorister ökar exponentiellt ju längre vänsterut du tar dej på partilistan.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Jag har aldrig skällt på sjuka och arbetslösa som grupp.
Men du lägger gärna din röst på ett parti som indirekt är en röst på Jättebebisen som kollektivt bestraffar alla arbetslösa och sjuka.
Då är det inte frågan om att enbart peka ut fuskarna, då är ALLA lata fuskare och simulanter.
Nej Josey, du är falsk. Du svamlar och försöker att bortförklara dig.
Islam och mulimer ser jag som ett särfall som bör undantas från alla diskusioner om bidrag/flyktingpolitik/parasiterande. Islam är en fara för samhället inte genom att dess utövare till stora delar lever på bidrag utan pga att samma utövare vill utplåna det västerländska sättet att leva.
Och ändå röstar du på en högerallians av flummare och islamkramare som är fullt i klass med sossarna. KD anser ju t o m att svenska kyrkan borde ställa upp mer och ge plats åt muslimerna som bor i städer som inte har några moskeér (ännu), det pinsamma är att KD-fjantarna inte ens fattar att en troende muslim aldrig skulle sätta sin fot i en kyrka, han föraktar dem t o m.
Om du tror att högerpartierna kramar muslimer i högre utsträckning än vänsterfolk
Dom är exakt lika goda kålsupare.

Lite länkar. Är du inte glad över att du indirekt röstade på Jättebebisen?
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_15180605.asp

Lite trevliga siffror från Migrationsverket. Känns det inte fint att veta att du är medskyldig till denna politik?
Låt oss se på hur många irakier som beräknas söka asyl här åren 2007-2009 när Jättebebisen står vid rodret:
2007: 30.000
2008: 40.000
2009: 35.000
http://www.temaasyl.se/Templates/Page.aspx?id=1306

Totalt 105.000 asylsökande irakier hit 2007-2009, lägg till anhöriginvandringen så blir det minst 210.000 irakier under tre år. Antagligen betydligt fler om ökningstakten är densamma som idag, runt en kvarts miljon irakier är nog inte orimligt att anta.
Det finns förutsättningar för att Sveriges regering slår sitt eget "all time high" från 1994 som lyder på 78.987 nya sk flyktingar, och det utan någon rövknullande amnestilag.
1994 Var det visst borgerlig regering då också...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Mail från Moderaterna.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:



Men du lägger gärna din röst på ett parti som indirekt är en röst på Jättebebisen som kollektivt bestraffar alla arbetslösa och sjuka.
Då är det inte frågan om att enbart peka ut fuskarna, då är ALLA lata fuskare och simulanter.
Nej Josey, du är falsk. Du svamlar och försöker att bortförklara dig.
Det där är ju skitsnack och det vet du om själv egentligen tror jag.
Med ditt resonemang så gör du samma fel som alla andra vänstermänniskor, du utgår ifrån att om man en gång blivit av med sitt jobb så kommer man aldrig att få ett nytt och atta natalet jobb i samhället är konstant (i Sovjet var det så). Minskningen i A-kassan kommer inte heller förrän efter ett år men det har jag berört i en annan tråd så det lämnar jag nu.
De ändringar som gjorts i bidragssystemen har blivit nödvändiga pga alla fuskare och simulanter som tyvärr lever gott på dessa bidrag och svartjobb (de är många, jag känner själv flera stycken). Utan myglare är jag övertygad om att ersättningarna skulle kunna ligga bra mycket högre än idag och kosta samhället bra mycket mindre. Så skäll inte på den som försöker komma tillrätta med myglet, skäll på myglarna.

Att vänstern kramar araber och hatar Israel kommer du aldrig heller ifrån hur gärna du än vill men någon vidare debatt om flyktingar orkar jag inte ge mej in på eftersom jag, som jag också skrivit tidigare, inte ser det som någon stor fråga för mej personligen, vad jag kan säja är att jag inte tycker om att vi skall ta in så många flyktingar från Irak men jag tror inte situationen hade varit annorlunda med Mona Muslim vid rodret, tror du?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
De ändringar som gjorts i bidragssystemen har blivit nödvändiga pga alla fuskare och simulanter som tyvärr lever gott på dessa bidrag och svartjobb
Så för att komma åt en minioritet så ska man alltså straffa en majoritet?
Märkligt, brukar inte högern annars vara emot allt som har med kollektivism att göra?
Men det är klart, när det gäller fd arbetare så är det ju alltid en njutning att kunna straffa dem kollektivt, eller hur?
Att vänstern kramar araber och hatar Israel kommer du aldrig heller ifrån hur gärna du än vill
Det vet jag absolut, både högern och vänstern gillar att suga av Muhammed. De tävlar med varandra vem som kan förinta det Sverige som vi känner till förmån för det mångkulturella (läs muslimska) samhället.
Därför kommer jag inte heller att rösta på vare sig något vänster eller högerparti.
Jättebebisen eller Mona Muslim, lika illa. Två idioter som enligt mig borde ställas inför ståndsrätt.
Med ditt resonemang så gör du samma fel som alla andra vänstermänniskor, du utgår ifrån att om man en gång blivit av med sitt jobb så kommer man aldrig att få ett nytt och atta natalet jobb i samhället är konstant
Förra året var de långtidsarbetslösa ca 100 000. Idag har de ökat med drygt 10 000 samtidigt som arbetslösheten minskar bland de yngre och välutbildade.
Det är alltså medelålders fd arbetare som inte får jobb, som ska offras i Jättebebisen nya mångkulturella låglöne- och entreprenössamhälle.

Säg mig, när upphörde du att se dig själv som en vanlig arbetare? När blev du t ex finare än mig och Rex? Kom det automatiskt när du blev en kaffedrickande liten kontorsfjant eller gick du kvällskurs för att få dessa värderingar?
Vad jobbar din far med förresten? Går han säker och om inte, tycker du att han ska vara en av dem som ska offras till förmån för unga snorvalpar och blattar som ska tvingas jobba i de planerade nya låglönebranscherna?
vad jag kan säja är att jag inte tycker om att vi skall ta in så många flyktingar från Irak men jag tror inte situationen hade varit annorlunda med Mona Muslim vid rodret, tror du?
Klart att det inte hade blivit någon skillnad. Jag när ett lika djupt hat till Muslim-Mona som till Jättebebisen. Faktum är att jag har hatat Muslim-Mona längre än Jättebebisen. Han var tidigare bara ett klotrunt fotbollsnylle som man kunde skymta förbi ibland i den politiska perfierin. Ingen person som jag brydde mig om alls.
men någon vidare debatt om flyktingar orkar jag inte ge mej in på eftersom jag, som jag också skrivit tidigare, inte ser det som någon stor fråga för mej personligen
Då föreslår jag att du byter avatar och slutar med att kritisera islam i var och vartannat inlägg. För det är knappast flyktingar från Frankrike och Kanada som kommer hit, det är främst folk från mellanöstern och då snackar vi inte om det ärorika och vördade judiska folket.
Det är synd för Sverige skulle behöva lite israeliskt jävlar anamma.
Istället så medverkar du till en politik där vi ska ta hit och försörja muslimska fåraherdar och klanhövdingar från den mest efterblivna delen i hela världen.

Sedan så har du mage att gnälla över att det finns svenskar som fuskar med arbetslöshetsförsäkringarna (!)
Jämför gärna den kostnaden med flyktingpolitiken.

Men, men... Fortsätt du med att suga av Muhammed och glöm inte att betala in din skatt i tid. Varje skattekrona kommer att behövas.
Fortsättningsvis så bör du inte heller kalla sig Israelvän. Det blir liksom lite märkligt. Israelerna skulle aldrig gå med på att finansiera en muslimsk jätteinvandring via skattesedeln.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Mail från Moderaterna.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:



Så för att komma åt en minioritet så ska man alltså straffa en majoritet?
Märkligt, brukar inte högern annars vara emot allt som har med kollektivism att göra?
Men det är klart, när det gäller fd arbetare så är det ju alltid en njutning att kunna straffa dem kollektivt, eller hur?
Det är möjligt att majoriteten inte är simulanter eller rena fuskare men däremot tror jag mjoriteten bara mår bra av en blåslampa i aschlet.

Det vet jag absolut, både högern och vänstern gillar att suga av Muhammed. De tävlar med varandra vem som kan förinta det Sverige som vi känner till förmån för det mångkulturella (läs muslimska) samhället.
Därför kommer jag inte heller att rösta på vare sig något vänster eller högerparti.
Jättebebisen eller Mona Muslim, lika illa. Två idioter som enligt mig borde ställas inför ståndsrätt.
Nehej, och genom att inte rösta på något signifikant parti så blir situationen bättre?

Förra året var de långtidsarbetslösa ca 100 000. Idag har de ökat med drygt 10 000 samtidigt som arbetslösheten minskar bland de yngre och välutbildade.
Det är alltså medelålders fd arbetare som inte får jobb, som ska offras i Jättebebisen nya mångkulturella låglöne- och entreprenössamhälle.
De som klassas som långtidsarbetslösa idag lär ju inte ha blivit arbetslösa under den nuvarande regeringen och jag tror att flertalet av dessa medelålders skulle behöva lära sej söka jobb, då tror jag många av dem skulle kunna skaffa sej arbete. Jag tror också att stora delar av de som är långtidsarbetslösa är av typen lågpresterare och inte tillför något för en arbetsgivare, då blir det naturligtvis svårt att få jobb, eller menar du att arbetsgivare skall anställa folk av rent medlidande?
Säg mig, när upphörde du att se dig själv som en vanlig arbetare? När blev du t ex finare än mig och Rex? Kom det automatiskt när du blev en kaffedrickande liten kontorsfjant eller gick du kvällskurs för att få dessa värderingar?
Jag arbetar, alltså är jag en arbetare och jag är inte finare än någon annan människa som vill göra rätt för sej. Däremot verkar du oerhört bitter, känns det tungt att ha passerat 40 och inte kommit någonstans?
Vad jobbar din far med förresten? Går han säker och om inte, tycker du att han ska vara en av dem som ska offras till förmån för unga snorvalpar och blattar som ska tvingas jobba i de planerade nya låglönebranscherna?
Min far arbetar och han går ganska säker eftersom han går i pension om ett år. Men det konstiga med honom är att han för ca 10 år sedan fick sina axlar klassade som arbetsskada efter 25 år som snickare. Trots det så lyckades han skaffa ett nytt jobb och behövde inte leva på bidrag. Det måste väl vara en helt otrolig bedrift med take på hur du värderar folks möjligheter att hitta nytt jobb?
Eller är det bara ett bevis på att om man inte lägger sej ner och grinar och gnäller om elaka kapitalister så fort något går emot en så kan man ordna upp sin situation?
Klart att det inte hade blivit någon skillnad. Jag när ett lika djupt hat till Muslim-Mona som till Jättebebisen. Faktum är att jag har hatat Muslim-Mona längre än Jättebebisen. Han var tidigare bara ett klotrunt fotbollsnylle som man kunde skymta förbi ibland i den politiska perfierin. Ingen person som jag brydde mig om alls.
Som jag skrev ovan, jag vill lägga min röst på ett parti som kan påverka något, alltså ett riksdagsparti och jag tycker den nya regeringen har gjort ett kanonjobb på det stora hela taget och att Reinfeldt är en mycket bra statsminister. Mona däremot skulle ställas framför ett Sonderkommando.
Då föreslår jag att du byter avatar och slutar med att kritisera islam i var och vartannat inlägg. För det är knappast flyktingar från Frankrike och Kanada som kommer hit, det är främst folk från mellanöstern och då snackar vi inte om det ärorika och vördade judiska folket.
Det är synd för Sverige skulle behöva lite israeliskt jävlar anamma.
Istället så medverkar du till en politik där vi ska ta hit och försörja muslimska fåraherdar och klanhövdingar från den mest efterblivna delen i hela världen.
Som sagt, vi har inte ett flyktingproblem utan ett muslimproblem, så vitt jag vet så kan dessa flyktingar från Irak vara kristna kurder.
Du skriver att jag medverkar tille n viss typ av politik, då undrar jag vad du gör för att motverka den. Skickar ironiska insändare till lokaltidningar? Sluggar vilt på olika internetforum? Det lär ju få en jävla verkan Image
Sedan så har du mage att gnälla över att det finns svenskar som fuskar med arbetslöshetsförsäkringarna (!)
Jämför gärna den kostnaden med flyktingpolitiken.

Men, men... Fortsätt du med att suga av Muhammed och glöm inte att betala in din skatt i tid. Varje skattekrona kommer att behövas.
Betalar inte du skatt?
Fortsättningsvis så bör du inte heller kalla sig Israelvän. Det blir liksom lite märkligt. Israelerna skulle aldrig gå med på att finansiera en muslimsk jätteinvandring via skattesedeln.
Och det skall du bestämma?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Mail från Moderaterna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
och jag tror att flertalet av dessa medelålders skulle behöva lära sej söka jobb
Du menar att de ska bli yngre, börja plugga på gymnasium och universitet och sedan börja konkurrera med alla andra akademiker?
Ja det lär nog bli svårt.
Nehej, och genom att inte rösta på något signifikant parti så blir situationen bättre?
Du menar att man bara ska rösta på de sju riksdagspartierna? Finns det inga andra alternativ och har det aldrig funnits några andra alternativ? Är antalet riksdagspartier statiskt?
Jag tror också att stora delar av de som är långtidsarbetslösa är av typen lågpresterare
Är människor som har jobbat i trettio-fyrtio år och som har varit med och byggt upp detta samhälle lågpresterare?
Ja, det märks att du har högervärderingar.
Vad har du egentligen emot vanliga hederliga arbetare som har haft oturen att bli permitterade?
Blir man så skitförnäm så fort man flyttar från en bruksort, börjar på Fina Skolan och sedan får ett slappt skitätarjobb på ett kontor?
Jag personligen respekterar nog mer en man som har jobbat och varit sitt företag troget i trettio år än snorvalpar som har fått allt serverat och sedan tror att de är förmer än de arbetande äldre generationerna.
eller menar du att arbetsgivare skall anställa folk av rent medlidande?
Nej, men man behöver inte heller se ned på människor som har blivit permitterade av nämnda arbetsgivare.
Jag arbetar, alltså är jag en arbetare och jag är inte finare än någon annan människa som vill göra rätt för sej.
Nej det är du inte för du ser ned på andra arbetare.
och jag är inte finare än någon annan människa som vill göra rätt för sej.
Så alla äldre arbetare som har blivit permitterade vill inte göra rätt för sig?
Som sagt, du är en äkta moderat. Inget tvivel om saken.
Däremot verkar du oerhört bitter, känns det tungt att ha passerat 40 och inte kommit någonstans?
Absolut inte för jag har kommit längre än vad jag någonsin kunde drömma om för några år sedan när jag själv var arbetslös.
efter 25 år som snickare. Trots det så lyckades han skaffa ett nytt jobb och behövde inte leva på bidrag. Det måste väl vara en helt otrolig bedrift med take på hur du värderar folks möjligheter att hitta nytt jobb?
Ja. Det var jävligt i mig starkt jobbat. Alla har inte den förmågan, turen osv. Vi är alla unika, vi är inte stöpta i samma form, födda på samma ort, har samma kontakter, personlighet m.m.
Vi har alla olika begåvning och färdigheter och det är inte alltid som dessa efterfrågas vid just rätt tillfälle.
jag tycker den nya regeringen har gjort ett kanonjobb på det stora hela taget
Ja, islamiseringen och importen av bidragstagare går som smort. Jättebebisen tar vid där sossarna slutade och han verkar t o m lägga i overdriven.
Det förstår jag att sådana som du gillar. Varför lägga skattemedel på permitterade svenskar när man istället kan lägga dem på lite importerade muslimska låtsasflyktingar?
så vitt jag vet så kan dessa flyktingar från Irak vara kristna kurder.
Ha! Ha! Ja, den sannolikheten är nog jättestor hörru du.
Du skriver att jag medverkar tille n viss typ av politik, då undrar jag vad du gör för att motverka den.
Genom att inte rösta på skiten såklart.
Skickar ironiska insändare till lokaltidningar?
Nej, det var ett misstag. Det är inte bara ungar och fyllon som inte begriper ironi. Nu kan vi även lägga till höger- och vänsterflummare.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Mail från Moderaterna.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:



Du menar att de ska bli yngre, börja plugga på gymnasium och universitet och sedan börja konkurrera med alla andra akademiker?
Ja det lär nog bli svårt.
Nej, jag menar att de skall lära sej skriva ordentliga CV'n och säljbrev, träna intervjuteknik ochliknande men när du säjer det så, ja kanske också vidareutbilda sej, så vitt jag vet så finns det ingen maxålder för att ta studielån.

Du menar att man bara ska rösta på de sju riksdagspartierna? Finns det inga andra alternativ och har det aldrig funnits några andra alternativ? Är antalet riksdagspartier statiskt?
Nej det är det inte och alternativ finns det ju, Kalle Anka-partiet t.ex. samlar tusentals röster i varje val. Men jag röstar hellre på ett etablerat riksdagsparti än kastar bort min röst.
Är människor som har jobbat i trettio-fyrtio år och som har varit med och byggt upp detta samhälle lågpresterare?
Bara för att man varit anställd och lyft en lön betyder inte det att man presterar något på sitt jobb, du vet lika bra om jag att det vimlade av folk på industrierna för bara 10-20 år sedan som inte gjorde ett förbannat nånting.
Ja, det märks att du har högervärderingar.
Det hoppas jag.
Vad har du egentligen emot vanliga hederliga arbetare som har haft oturen att bli permitterade?
Ingenting, om de tar tag i sin situation och inte börjar grina om bidrag så fort nånting går emot dem.
Blir man så skitförnäm så fort man flyttar från en bruksort, börjar på Fina Skolan och sedan får ett slappt skitätarjobb på ett kontor?
Jag gick och utbildade mej till elektriker på ett helt vanligt svenskt gymnasium och sedan läste jag 2 år på Komvux, tycker du att det är fina skolor så får du väl tycka det.
Jag personligen respekterar nog mer en man som har jobbat och varit sitt företag troget i trettio år än snorvalpar som har fått allt serverat och sedan tror att de är förmer än de arbetande äldre generationerna.
Givetvis, folk som tror att de är förmer än någon annan är ett jävla pack.
Nej det är du inte för du ser ned på andra arbetare.
För vilken gång i ordningen vet jag inte men vi kör en vända till. nej, jag ser inte ner på arbetare, jag ser ner på folk som inte vill göra rätt för sej. jag arbetar dessutom själv och jag kan ju rimligen inte se ner på mej själv.

Så alla äldre arbetare som har blivit permitterade vill inte göra rätt för sig?
Som sagt, du är en äkta moderat. Inget tvivel om saken.
Jag har inte sagt något om alla men mycket dödkött har skurits bort. jag är helle rinte Moderat, moderaterna är bara ett lätt förklätt vänsterparti. Många verkar inet helelr vara villiga att anstränga sej ett förbannat dugg för att få ett jobb. man kan inte ligga hemma i soffan och vänta sej att någon skall knacka på dörren och erbjuda en ett jobb. Jobb får man inte, jobb tar man.

Absolut inte för jag har kommit längre än vad jag någonsin kunde drömma om för några år sedan när jag själv var arbetslös.
Kul för dej.

Ja. Det var jävligt i mig starkt jobbat. Alla har inte den förmågan, turen osv. Vi är alla unika, vi är inte stöpta i samma form, födda på samma ort, har samma kontakter, personlighet m.m.
Vi har alla olika begåvning och färdigheter och det är inte alltid som dessa efterfrågas vid just rätt tillfälle.
Nej, men det minsta man kan begära är att folk försöker och inte per automatik ser a-kassan som den enda tänkbara källan till inkomst för evig tid.


Ha! Ha! Ja, den sannolikheten är nog jättestor hörru du.
Nja, så förbannat liten är den nog inte, det finns bra många kristna i Irak.

Post Reply