Största besvikelse, skiva

Diskutera musik i alla former i detta forum
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Största besvikelse, skiva

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja det stämmer. MTV förstörde mycket bra musik.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Största besvikelse, skiva

Post by ozzman »

Jag vart riktigt besviken på den svarta skivan, jag tycker det började gå utför för Metallica när Cliff burton dog och den där jävla dansken fick för mycket att säja till om.

Jag menar man kan ju inte jämföra Nothing else matters, whereever i may roam och enter sandman med t.ex. For whom the bell tolls, Hit the lights, seek and destroy och creeping death. Det blir bara pinsamt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Största besvikelse, skiva

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Jag menar man kan ju inte jämföra Nothing else matters, whereever i may roam och enter sandman med t.ex. For whom the bell tolls, Hit the lights, seek and destroy och creeping death. Det blir bara pinsamt.
Jovisst, egentligen är det ju två helt olika musikstilar. Men jag tycker på något vis att det svarta albumet lät lite mer moget, dvs James Hetfield lät inte längre som en liten tonårspojke a´la Hasse C i Noice.
Men hur som helst, "Seek and destroy" är och förblir deras bästa låt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Största besvikelse, skiva

Post by ozzman »

on 02/22/2005 at 11:29:24, GammalHardrockare wrote:Ozzman:



Jovisst, egentligen är det ju två helt olika musikstilar. Men jag tycker på något vis att det svarta albumet lät lite mer moget, dvs James Hetfield lät inte längre som en liten tonårspojke a´la Hasse C i Noice.
Men hur som helst, "Seek and destroy" är och förblir deras bästa låt. [/quote]

Det är just det med bytet av musikstil jag menar med bottennapp.
Den musik som metallica gjorde på sina 4 första album kunde och kan ingen annan göra medan från svarta skivjäveln och framåt så låter dom som 1000 andra band, jag tycker inte att dom tillför något med sina nyare skivor helt enkelt, mer än MTV-anpassad snällrock då möjligen.
Förutom St Anger då som bara låter förbannat illa.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Största besvikelse, skiva

Post by gammalhardrockare »

Men den största besvikelsen och det absolut största sveket står ju Deep Purples och Rainbows förra gitarrist Ritchie Blackmore för.
Han verkar ju ha fått fullständigt nippran och spelar idag i något löjligt folkmusikband eller va fan det nu är? Han står där och knäpper på någon jävla akustisk gitarr och försöker se ut som Trollkarlen Merlin eller något. Vilken skit!
Är han inte klok eller?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Största besvikelse, skiva

Post by Långis »

on 02/23/2005 at 11:27:28, GammalHardrockare wrote:Men den största besvikelsen och det absolut största sveket står ju Deep Purples och Rainbows förra gitarrist Ritchie Blackmore för.
Han verkar ju ha fått fullständigt nippran och spelar idag i något löjligt folkmusikband eller va fan det nu är? Han står där och knäpper på någon jävla akustisk gitarr och försöker se ut som Trollkarlen Merlin eller något. Vilken skit!
Är han inte klok eller? [/quote]

Det har jag missat, tack o lov. Låter inte klokt!
Min största besvikelse är nog Lars Vegas trios nyaste. De var mina indoler när jag var mindre så jag såg fram emot deras comeback, men skivan var katastrofalt dålig...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Största besvikelse, skiva

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:
Det har jag missat, tack o lov. Låter inte klokt!
Det ska du som sagt vara glad för. "Blackmores Knights" eller något liknande kallar han bandet. Ren färsk avföring alltihop.
Vet fan i mig inte vad som har tagit åt snubben? Som om inte detta var nog så uppträdde han på... Bingolotto för något år sedan men nämnda skitband.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Största besvikelse, skiva

Post by gammalhardrockare »

Fast egentligen så är ju allt producerat efter 90 en stor jävla besvikelse. Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Största besvikelse, skiva

Post by lumberjack »

on 02/22/2005 at 01:29:50, GammalHardrockare wrote:Hellboy:

Ja det stämmer. MTV förstörde mycket bra musik. [/quote]
Säga vad man vill om MTV, men Headbangers Ball var ett höjdarprogram. Vanessa Warvick var inte bara snygg utan även en lysande reporter som gjorde jävligt bra reportage med bra frågor i. Inget kuttersmycke där inte. Musiken var tämligen blandad från hela spektrat av hårdrocksscenen, från det lugna till manglet. Jag saknar verkligen det programmet.

Men vad gjorde MTV? Man lade ner H B och började istället och köra något kallat Superrock med nått jävla stolpskott till fotomodell eller halvluder som programledare. Hela skiten var dömd att misslyckas. Vad trodde man, att hårdrockare var några idioter som nöjde sig med lite videos och ett våp? Vansinne!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Största besvikelse, skiva

Post by gammalhardrockare »

Headbangers Ball
Ja just det! Det hade jag fan i mig glömt bort.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Största besvikelse, skiva

Post by ozzman »

on 02/24/2005 at 19:23:48, LumberJack wrote:Säga vad man vill om MTV, men Headbangers Ball var ett höjdarprogram. Vanessa Warvick var inte bara snygg utan även en lysande reporter som gjorde jävligt bra reportage med bra frågor i. ! [/quote]

Visst var det väl två bröder som satt i studion? jag har för mej att dom hette bailey i efternamn eller nåt liknande. Det var hur som helst det bästa musikprogrammet som sänts på TV.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Största besvikelse, skiva

Post by lumberjack »

on 02/25/2005 at 13:15:21, ozzman wrote:Visst var det väl två bröder som satt i studion? jag har för mej att dom hette bailey i efternamn eller nåt liknande. Det var hur som helst det bästa musikprogrammet som sänts på TV. [/quote]
Nej, The Bailey Brothers var i rutan före det att Vanessa tog över, i bild i alla fall. Programmet gick på den tiden på lördagkvällar vid 20.00, och hade ett annat namn har jag för mig. Var det The power Hour? Dessa två dvärgar var också sopor förövrigt.

Vilken jävla tid föresten, då var man ju gasad. Image

Headbangers Ball gick på söndagnätter, helt perfekt att bota bakisångesten till, innan man skulle ut i produktionen på måndagmorgon.
Last edited by lumberjack on 25 Feb 2005, 17:17, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Största besvikelse, skiva

Post by ozzman »

on 02/25/2005 at 17:15:31, LumberJack wrote:Headbangers Ball gick på söndagnätter, helt perfekt att bota bakisångesten till, innan man skulle ut i produktionen på måndagmorgon. [/quote]

Vi hade inte MTV hemma på den tiden så syrran fick spela in, jag hade tonvis med VHS-band med Headbangers Ball. Synd att man inte har dom kvar idag.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Största besvikelse, skiva

Post by Evert Meduza »

Jag blev väldigt besviken när samlingsskivan "Musikanten från vidderna" släpptes ut, det stod "Det bästa från kassetterna", dock så blev jag som sagt var jävligt besviken, låtar som "Bonnafan", "Ronka varje dag", "Full gas", "Världens bäste chaufför", "Do the ronka", "Stora djupa fittor", "Köks-schottis", "Fete Norstedt", "Den flängde saxofonisten"och "Jag är bara bäst" var för fan inte ens med, jag kände mig så jävla besviken, dock så köpte albumet ändå bara för att därför....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Största besvikelse, skiva

Post by overkill »

Jag har egentligen bara blivit besviken när jag köpt, för mig, nya/okända/ohörda grupper och artister men då chansar jag medvetet och vet att det kan vara kanon, kalkon eller vad som helst. Men då chansar man ju ofta till låga priser så ekonomiskt spelar det ju ingen roll när man ändå bara gett småslantar för det. Skulle aldrig chansa på dyrare grejer. Image

Så nej, jag har egentligen aldrig blivit grovt jävla besviken annars, oftast köper jag sånt som jag vet att gillar, och de banden jag gillar oftast håller hög klass. Sedan har man ju alltid sina favoriter, men inget är så dåligt att det är olyssningsbart.

Blackmores Night tycker jag är helt Ok, bra om man gillar det stuket. Men visst, det är ju inga feta Deep Purple eller Rainbow riff som bjudes, så om man förväntar sig det är detta fel grupp. Jag är allätare och tar det för vad det är och skiter i vad musiken kallas, det finns bara 2 sorters musik egentligen: bra och dålig. Om det sedan kallas death metal, stelbent hästjazz, blues eller calypso skiter jag i Image Image
Last edited by overkill on 27 Nov 2011, 00:39, edited 1 time in total.
Post Reply