Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by E-M »

Nej, Country kan ju vara riktigt skönt. Jag lyssnar ju också på Eddies dansbandslåtar (som är mycket bra) fast det är ju bara för att det är Eddie, jag lyssnar inte på det annars.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by 2meterhansson »

Jag lyssnar på både country och dansband, men även om jag inte hade gillat det hade jag inte krävt dödsstraff på det, folk har olika musik smak. Jag kräver inte dödsstaff på musiken du gillar, även om jag inte gillar den, hör du det grr.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by Jungbacka Erik »

Om man talar kommersiell musik så är väl dansband ett typexempel på det. Tror ingen startat ett dansband för att leva ut sina musikaliska visioner? Dansmusik spelas endast för att det är lätt för även ett mediokert band att få spelningar. Dansbandsmusiker blir dom som inte lyckats som riktiga musiker.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by Jungbacka Erik »

grr wrote:Att över huvud taget kategorisera något som "kommersiell musik" är vanvettigt, då alla band som släppt något material är mer eller mindre kommersiella.
Du tycks inte veta vad kommersiell betyder? Att något band säljer miljoner skivor gör inte bandet kommersiellt. Säg till om du vill jag ska förklara begreppet för dig?
Last edited by Jungbacka Erik on 06 Jul 2007, 21:15, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by Jungbacka Erik »

Okej grr, här är ett par exempel:

- Ett kommersiellt band gör musik för att sälja en massa skivor. Dom väljer en musik och en image som säljer bra, försöker synas så mycket som möjligt
i media och behöver inte ens själva gilla musiken dom spelar.

- Ett icke-kommersiellt band spelar den musik dom gillar att spela. Dom följer inga trender utan kör sin egen stil. Om folk köper deras skivor är det
såklart kul för dom, men dom ändrar inte på något för att sälja fler skivor.

Ungefär så, men jag förväntar mej inte att du ska föstå Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by E-M »

Grr:

Om vi säger att Eddie hade blivit omtyckt av hela jävla svenska folket helt plötsligt, skulle du då börja förakta hans musik för att han då, enligt dig, blir kommersiell?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by E-M »

Jag kan hålla med om att mycket som gillas av den stora massan ofta är ren skit. Dock inte allt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by Långis »

haha, dödsstraff hade kunnat blivit riktigt roligt. Föreställer mig en vanlig dag i skivbutiken.
En kund kommer in och stapplar på ostadiga ben fram till kassören.

- Jag skulle vilja ha en skiva med Max Fenders!
- Vi för inte dansband här.
Varvid kassören genast därefter tar fram en pistol och skjuter kunden på fläcken. En liten neger kommer fram ur periferin och släpar liket till lagret där kunden styckas och sen säljs på pizzarestaurangen runt hörnet.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by uy »

grr wrote:Och country... Eller vad säjjeri, pöjkah?
Nej, men däremot borde det vara dödsstraff på att starta sådanna idiotiska trådar. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by Evert Meduza »

Oj oj oj, jag förstår att grr blev avstängd här från forumet, visst dansbandsmusik är inte riktigt min grej heller (förutom Errol's dansbandslåtar då Image), men att avrätta folk som spelar/gillar/säljer dansbands- och countrymusik är väl ändå att ta i, som exempel: Jag hatar verkligen hip hop, schlager och techno, men jag tycker inte att folk som lyssnar på det/lirar det/säljer det skall avrättas, däremot så kan jag hålla med om att de skall varken ses eller höras, de skall hålla sig hemma med hörlurar på så ingen behöver lida av fanskapet.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by uy »

Det här är faktiskt ett av de snällare inläggen som Grr skrev. Det var först när medlemmar började lämna forumet på grund av Grr:s påhopp som bägaren rann över och han blev avstängd.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Inför DÖDSSTRAFF på dansbandsmusik!

Post by Evert Meduza »

on 12/09/2011 at 10:48:55, uy wrote:Det här är faktiskt ett av de snällare inläggen som Grr skrev. Det var först när medlemmar började lämna forumet på grund av Grr:s påhopp som bägaren rann över och han blev avstängd. [/quote]

Jo jag har läst en del av hans inlägg, många gånger gick han över gränsen tycker jag.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply