Ny bil!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Jaha, idag har jag varit hos bilhandlaren beställt min nya bil, en fabriksny metallicblå Peugeot 206 GTi. Får den i April månad.
Fick ett bra inbytespris för min gamla Peugeot 206 XSi. Kände dock att det var dags att byta upp sig till något snabbare.
Det kommer att bli en kul sommar!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Ska du ragga brudar med den då?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

Beställde du en burk vaselin och en rosa skjorta också när du ändå var i farten Image

Skämt åsido, det är fint som fan med en ny bil.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Ja,men inte en sån.................
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Ska du ragga brudar med den då?
Nä, jag "raggar" inte brudar med bilen. Jag hoppar över den biten och lurar i dem bjuder dem på sprit direkt istället.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Ny bil!

Post by lumberjack »

Själv har man fått bort fem av de sju tvåorna på gamm´Jettan, så den är nästan som ny den med Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Lumberjack:

Om jag kunde något om bilar, om jag vore det minsta händig/intresserad eller hade lite kontakter skulle inte jag heller hålla mig med nya bilar.
Men nu är det som det är, därför blir det billigare för mig att köpa ny bil vart tredje år.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Lumberjack:

Om jag kunde något om bilar, om jag vore det minsta händig/intresserad eller hade lite kontakter skulle inte jag heller hålla mig med nya bilar.
Men nu är det som det är, därför blir det billigare för mig att köpa ny bil vart tredje år.
I Stockholm kan du lägga till kostnaden för försäkring också som ett argument för en ny bil. Vi betalar 8000:- per år för våran gamla Scorpio medan en ny V50 skulle kosta 3000:- per år i försäkring och dra bensin för 8500:- mindre per år så merkostnaden för en V50 skulle bli ungefär 1500:- i månaden med lån och då har jag ändå inte räknat med reparationer och svordomar som ju Forden kräver ganska ofta
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

ozzman wrote:I Stockholm kan du lägga till kostnaden för försäkring också som ett argument för en ny bil. Vi betalar 8000:- per år för våran gamla Scorpio medan en ny V50 skulle kosta 3000:- per år i försäkring och dra bensin för 8500:- mindre per år så merkostnaden för en V50 skulle bli ungefär 1500:- i månaden med lån och då har jag ändå inte räknat med reparationer och svordomar som ju Forden kräver ganska ofta
Har det med årsmodell att göra menar du? Är nya bilar billigare att försäkra i Stockholm?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

rex wrote:Har det med årsmodell att göra menar du? Är nya bilar billigare att försäkra i Stockholm?
Bättre stöldskydd på nya bilar och så ingår vagnskadan första tre åren vilket drar ner kostnaden (det inverkar säkert också att det inte är så många yngre som kör nya/dyrare bilar).
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Ny bil!

Post by lumberjack »

GammalHardrockare wrote:Lumberjack:

Om jag kunde något om bilar, om jag vore det minsta händig/intresserad eller hade lite kontakter skulle inte jag heller hålla mig med nya bilar.
Men nu är det som det är, därför blir det billigare för mig att köpa ny bil vart tredje år.
Dessbättre är man begåvad med en polare som är jävligt duktig på att meka i gamla (diesel)bilar, och tycker det är roligt. Så det funkar fint för mig, trots att mina tummar inte riktigt sitter på rätt plats. Är dessutom student så det finns inte många kronor att satsa på ett bilköp. Det mesta av kulorna får man satsa på vettigare saker som nöjen. Men jävlar när jag åter är inom arbetslivet, då ska det konsumeras... Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jävla tur att man inte bor i Sthlm. Jag bodde där en period i min ungdom och jag har lärt mig en sak: Det var kul och spännande att bo där när man är ung, men när man blir äldre så kan det kvitta.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

Rockarn:

Jag trivs bra, det finns mycket att göra och så är det ju bättre arbetsmarknad i Sthlm än i t.ex. Gävle
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja det stämmer, bättre arbetsmarknad än i Uddevalla också. Problemet är att det inte finns bostäder.
Samma fenomen hittar man även i Skåne.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ja det stämmer, bättre arbetsmarknad än i Uddevalla också. Problemet är att det inte finns bostäder.
Samma fenomen hittar man även i Skåne.
Nej det är ju det som är problemet, jag hade tur och flyttade hit innan priserna gick i taket så jag fick loss en bra slant när jag sålde min lägenhet, den ökade 200% på 2Ŋ år så vi kunde lägga in en kontantinstas på radhuset så vårt boende är hyggligt överkomligt. ca. 6500:- inkl. driftskostnad för 110 kvm
Post Reply