Tv spel

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Tv spel

Post by 2meterhansson »

Jag hade tänkt köpa tv spel åt ungarna, och det var ju ett tag sen jag höll på med sånt, (nintendo 8 bit) vad ska jag välja, playstation, nintendo wii eller xbox, vad jag har förstått så kan man även se på dvd i playstation, men det kanske man kan i alla tre. Jag såg att wii hade någon ny typ av handkontroll, hur är den. Vad har ni för tips och erfarenheter.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tv spel

Post by ozzman »

Jag har ingen konsoll själv men en kompis har alla 3 (X-box 360, PS3 och Wii).
Han säjer att hans barn som är 5 och 8 år gamla tycker bäst om X-boxen medan han själv tycker det är riktigt kul med Wiis handkontroll, särskilt i sportspel.
Till PS3 finns det grymt snygga spel men den är knappast prisvärd.

Så om du vill ha roligt själv så köp en Wii och om du vill att ungrana skall ha mycket spel att välja på så ta en X-box 360.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Tv spel

Post by 2meterhansson »

Det är väl först och främst ungarna som ska ha den, men man kanske blir fast själv oxå Image kärringens brorsa har wii och han sa att han aldrig gillat sportspel förut, men nu sitter han uppe halva nätterna och spelar golf, bowling och tennis. Jag har ju nått strategispel till datorn, typ commandos, might & magic och star craft, finns det sånna till wii, jag kollade lite snabbt på ginza, och det verkade inte finnas särskilt mycket spel till den, däremot x-box och playstation fanns det ju hur mycket som helst.Edit: playstation verkar som sagt vara överlägset dyrast.
Last edited by 2meterhansson on 30 Jul 2007, 14:02, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Tv spel

Post by wiking »

Nya x-boxen har ju krånglat för många.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tv spel

Post by ozzman »

Nintendo har ju aldrig vräkt ut spel till sian konsoller men det som kommer ut brukar vara av högsta kvalitet.

wiking:
Har det inte mest varit problem med fläkten? Som var ganska lätt att byta.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Tv spel

Post by E-M »

Om jag hade haft pengar som jag kunde bränna hade jag satsat på Playstation 3. Det är förbannat mycket kräm i den, sedan har du ju bluray-spelare, bara den är värd en bra bit över vad konsolen kostar. Dels så går den mycket tystare än Xobox 360 m.m.

Jag funderar dock på att skaffa en Xbox 360 p.g.a. GTA IV som ska komma (vill inte lägga ut så mycket pengar på en PS3). MEN hade jag haft lite extra mycket pengar hade det självklart blivit PS3.

Om dina barn är små tror jag att Wii är det bästa alternativet: Den är billig, många spel är riktade till barn, vuxna kan ha kul med den.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Tv spel

Post by 2meterhansson »

En fråga till gällande wii, sitter nintendo fortfarande fast i Mario och Zelda, har dom inga licenser att ge ut andra spel som finns till tex pc, ps och x- box, det verkar som sagt väldigt tunt på spel utbudet. Är det dumt att köpa en PS2 eller en äldre x- box.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Tv spel

Post by E-M »

Till PS2 kommer det ju fortfarande nya titlar. Visst har Wii mycket, det finns lite av varje. Jag rekommenderar denna sidan http://www.level7.nu/ där kan du läsa mycket om både spel och respektive konsol.

PS3 är ju bakåtkompatibel, du spela många – dock INTE ALLA PS2 och PS spel.
Last edited by E-M on 30 Jul 2007, 22:03, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Tv spel

Post by wiking »

Josey Wales wrote:Nintendo har ju aldrig vräkt ut spel till sian konsoller men det som kommer ut brukar vara av högsta kvalitet.

wiking:
Har det inte mest varit problem med fläkten? Som var ganska lätt att byta.
Jo jag tror det bar det som var felet ja. Om den är lätt att byta det vet jag inte.
Post Reply