Bengt Sändh

Diskutera musik i alla former i detta forum
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bengt Sändh

Post by Långis »

hehe, inte då. bara väldigt stressad.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bengt Sändh

Post by overkill »

Köpte en LP igår, "Hemtjörda Visor" tror jag den hette. I nästan nyskick och kostade 50 kr. Nån som hört den?
I affären jag köpte den hade dom fler skivor med Bengt också men de flesta i rätt risigt skick, så jag skippade dem.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bengt Sändh

Post by uy »

Jag tror Bengt var med i Radio Dalarna tidigare i veckan, och pratade om Cornelis Vreeswijk. Men jag vet inte vad han sade, för jag missade det.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Bengt Sändh

Post by wiking »

Jo den har jag hört.

on 08/11/2007 at 18:39:44, Overkill wrote:Köpte en LP igår, "Hemtjörda Visor" tror jag den hette. I nästan nyskick och kostade 50 kr. Nån som hört den?
I affären jag köpte den hade dom fler skivor med Bengt också men de flesta i rätt risigt skick, så jag skippade dem. [/quote]
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bengt Sändh

Post by retepnoslack »

Jag har "Naken" och "Hemtjörda Visor" på CD. Bra, saker. I "Naken" har han bara riggat upp en mikrofon i sovrummet(!) och spelat in alla visorna utan några medmusikanter, mixning eller vetliga förberedelser.

Den är inspelad 1994 och skall väl vara en slags "Det bästa utav..." Favoriterna är nog: "Smeden", "Loppans Flykt", "Skitpumpen" och "Sommarvalsen".

"Hemtjörda Visor" är tillsammans med Finn Zetterholm. Kul omslag, där de sitter i ett riktigt "bonnakök" iklädda filtbyxor och linnen och väntar på, att "vingeldrickat" skall bli färdigt ifrån hembränningsapparaten. Härlig detalj också, att titelrutan på konvolutet liknar en sådan där etikett, som man fäster på syltburkar. Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bengt Sändh

Post by E-M »

Ni som gillar Bengt Sändh kanske finner detta intressant. Jag läste en intervju med honom i tidningen "Land" idag. Jag skriver några rader om vad det stod:

Han sålde sin snusfabrik för 10 miljoner till Swedish Match och han var kompis med Cornelis Vreeswijk, han ska ge ut en bok om Vreswijk för att hedra honom. Han bor i Spaninen där han odlar 17 sorters chilli. Han gillar att fotografera sedan så tycker han att man inte blir lika mycket övervakad i Spanien gentemot Sverige. Bengt besöker sällan Sverige, hans fru köper snus åt honom när hon är där.

Jag hade kunnat scanna in den om inte tidningen var så stor.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bengt Sändh

Post by overkill »

Intressant E-M. Vilket nummer finns artikeln i ? om det aktuella numret finns i handeln nu kanske man skulle inhandla ett exemplar.

Jag köpte för övrigt en LP som heter "Tummen i röven - fula visor för barn" från 86 häromdan. Har inte lyssnat på den ännu men den verkar lovande Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Bengt Sändh

Post by wiking »

Jo den är bra Image Fick den inspelad på kassett efter min farfar, han brukade spela den i smyg när han var ensam Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bengt Sändh

Post by E-M »

on 10/05/2007 at 20:46:20, Overkill wrote:Intressant E-M. Vilket nummer finns artikeln i ? om det aktuella numret finns i handeln nu kanske man skulle inhandla ett exemplar.
[/quote]

Nr. 41 05:e oktober. På framsidan är det bl.a. den där kvinnan som är med i "Bonde söker fru".

overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bengt Sändh

Post by overkill »

Köpte blaskan häromdan, kul läsning. Tackar för tipset E-M!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bengt Sändh

Post by E-M »

Varsågod!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bengt Sändh

Post by overkill »

Jag är på jakt efter en kopia av Barn-skivan jag pratade om här ovan.
Den ska finnas utgiven på CD, fast med annan titel (?), men den verkar numera vara utgången (??).
Fick en länk av Långpanna en gång som hade snokat rätt på den.
Tillägas bör att den är med Eva & Bengt Sändh. Eva är hans fru som jag förstått det.

Så om nån har den får den väldigt gärna höra av sig. Annars går vilken kopia som helst bra, så länge den är komplett. Hittade halva på DC, men inte i särskilt bra kvalté, och det var bara halva också som sagt.
42 låtar på 36 minuter om jag minns rätt (de flesta låtarna är under 1 minut, allt från 10 sek - 2 min).
Last edited by overkill on 30 Oct 2007, 20:48, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bengt Sändh

Post by Långis »

Overkill: Här är länken: http://www.tagtuner.com/music/albums/Ev ... um-v27d873

Om den foirtfarande finns att köpa vet jag inte...
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bengt Sändh

Post by overkill »

Där var länken ja. Tackar. Image

Den verkar inte finnas på t.ex Ginza eller Cdon så jag gissar att den är utgången, men jag kan ha fel också.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bengt Sändh

Post by uy »

on 11/24/2007 at 02:04:35, Martinsson wrote:Jag har 41 av dom 42 låtarna. Saknar nr 9; "Igelkottaskinnet".
[/quote]

Är det den som handlar om kärringen som skulle laga gubbens byxor med ihelkottsskinn? Men hon vände taggarna innåt så att han stack sig när han tog på sig byxorna.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply