Bara i Sverige

Politiska diskussioner
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bara i Sverige

Post by ozzman »

on 10/14/2007 at 10:18:24, GammalHardrockare wrote: Josey Wales:

När jag var arbetslös för tre år sedan så märkte jag att det var två grupper som myglade och som stämplade just för att de ville det och hade satt det i system, det var ungdomarna och de ensamstående fruntimrena med barn. [/quote]

Det har du rätt i, de flesta som jobbar deltid och stämplar upp till heltid är dessutom ensamstående med barn. När de då stämplar upp till heltid så skulle man ju tro att de vill ha ett heltidsjobb eftersom kravet för att få stämlpa 'är att du står till arbetsmarknadens förfogande men så är inte fallet.
De anser sej inte"orka" ha ett heltidsjobb och tycker då naturligtvis att det är toppen att man kan få betalt för tid som man inte arbetar. De är till och med så jävla dumma att de tror att a-kassan är ett långsiktigt försörjningsystem. tack och lov blir det slut på det nu.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bara i Sverige

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Ja, denna gången är vi överens, det där jävla deltidsstämplandet var ju som uppgjort för fusk och mygel.
Jag minns under det glada åttiotalet, då fick jag en halvtidstjänst en sommar som dietkock på ett lasarettskök någonstans i Sverige.
Ett jävla kuksugarskitjobb som alla andra förstås, men inte fan var jag så dum så att jag sökte ett annat halvtidsjobb eller ansökte om heltid när jag kunde stämpla upp.
Jag körde på, stämplade upp och var glad ända tills vikariatet gick ut.
Det var en fin tid...
Post Reply