Beck vs. Wallander

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Beck vs. Wallander

Post by 2meterhansson »

Jag gillar Beck med Haber bäst, sen kommer Wallander med Lassgård, Beck med Ekman sen kommer Wallander med Hendriksson. Jag gillar svenka polis filmer i största allmänhet.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Beck vs. Wallander

Post by E-M »

Jag har faktiskt inte sett någon, Wallander film ännu men Beck tycker jag är väldigt bra. Jag gillar nog Haber bäst som Beck, har sett några filmer med Gösta Ekman, fast han påminner mig bara om "Sickan" Image. Tycker dock om en Beck med Ekman. Den börjar med att någon brinner uppe på ett tak och hoppar ner har jag för mig.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Beck vs. Wallander

Post by 2meterhansson »

Har man sett "Sunes sommar", så har man svårt att tänka sig Haber som polis.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Beck vs. Wallander

Post by E-M »

Hehe jo, i och för sig Image Jag tycker dock att Haber gör ett bra jobb som Beck. Tror att det har med generation att göra. För mig är Haber, Beck, inget fel på Ekman han är jättebra men det känns inte rätt. För Ekman var väl tidigt 90-tal i och med att jag är född -89 så blir det Haber för mig, jag kollade inte på Beck när jag var bebis direkt Image

Däremot James Bond, där ska det vara gamla filmer med Connery och Moore!
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Beck vs. Wallander

Post by ronka »

Image Roland Hassel absolut bästa svenska tv deckaren!
Beck Mannen på taket är suveränt bra
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Beck vs. Wallander

Post by 2meterhansson »

Sen har vi ju "Van Veeteren" men jag har alltid haft lite svårt för Sven Wollter.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Beck vs. Wallander

Post by E-M »

2meterhansson wrote:Sen har vi ju "Van Veeteren" men jag har alltid haft lite svårt för Sven Wollter.
Då du gillar inte "Raskens" då Image?
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Beck vs. Wallander

Post by 2meterhansson »

Raskens kommer jag inte ihåg så mycket av, det var ett bra tag sen jag såg den. Jag tycker Wollter är så seg på nått vis, och den där rösten han har kan jag inte med.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Beck vs. Wallander

Post by E-M »

Hehe, rösten är lite egendomlig. Jag har ingen direkt uppfattning om honom, han är varken bu eller bä.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Beck vs. Wallander

Post by ronka »

GM wrote:Jag har sett "Hassel - Förgörarna", den var bra. Men jag har inte sett TV-filmerna.
Du kan hitta tv-filmerna på piratebay! Mycket bättre än förgörarna som jag tyckte va sådär! En som jag kan rekommendera är utpressarna med Hassel!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Beck vs. Wallander

Post by retepnoslack »

Jag tycker Beck-filmerna med "Haber och Perbrandt" är dåliga. Det handlar mest om, att Haber skall vara sönderstressad och, att Perbrant skall få skrika så mycket svordomar och könsord, som möjligt.

Filmerna med Gösta Ekman tycker jag däremot är bra. Även, om den sista i delen (Stockholm Maraton) verkar spricka i sömmarna på halva vägen. "Mannen på Taket" är SUVERÄN och helt klart den bästa utav filmatiseringarna utav Sjöwall och Wahlös böcker.

Wallander har jag inte läst någon bok utav och jag vägrar se någon utav filmerna tills de fått tag på en SKÅNING, som Kurt Wallander i den SKÅNSKA staden Ystad, där man talar SKÅNSKA.

Ja, det är vad JAG tycker. Det behöver inte vara riktigt men inte alldeles fel, heller. Image
Last edited by retepnoslack on 08 Sep 2007, 00:54, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Beck vs. Wallander

Post by ozzman »

on 09/08/2007 at 00:53:28, RetepNoslack wrote:Jag tycker Beck-filmerna med "Haber och Perbrandt" är dåliga. Det handlar mest om, att Haber skall vara sönderstressad och, att Perbrant skall få skrika så mycket svordomar och könsord, som möjligt.

Filmerna med Gösta Ekman tycker jag däremot är bra. Även, om den sista i delen (Stockholm Maraton) verkar spricka i sömmarna på halva vägen. "Mannen på Taket" är SUVERÄN och helt klart den bästa utav filmatiseringarna utav Sjöwall och Wahlös böcker.

Wallander har jag inte läst någon bok utav och jag vägrar se någon utav filmerna tills de fått tag på en SKÅNING, som Kurt Wallander i den SKÅNSKA staden Ystad, där man talar SKÅNSKA.

Ja, det är vad JAG tycker. Det behöver inte vara riktigt men inte alldeles fel, heller. Image [/quote]

Wallanderböckerna är enligt mej de mest överskattade böckerna som någonsin skrivits av en svensk författare och då utser jag dem ändå till det trots konkurrens av alla andra skitkassa svenska sk. "deckarförfattare"
Skall man läsa deckare så finns i stort sett bara Michael Connelly, Dennis Lehane eller GW att välja på om man vill ha kvalitet.
Men åter till ämnet så håller jag med om att de gamla Beckfilmerna var bättre, troligen beroende på att dessa gjordes efter böckerna och alltså åtminstone hade en bra historia i bakgrunden.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Beck vs. Wallander

Post by raggarjojje »

Jag tycker att de ny Wallander filmerna inte är så vidare bra. Men de gamla med Rolf Lassgård är mycket bättre. Men jag tycker att Beck är ändå bäst. Bästa Beck filmen är Mannen på taket.
Post Reply