Nikotinfritt snus...

Meduzalands gastronomiska avdelning
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by Jungbacka Erik »

...testade jag idag (av nyfikenhet, tänker inte sluta med det riktiga). Smakade rucolasallad och peppar. Inget vidare. Har någon annan här testat? Choice salt lakrits hette det men det smakade varken salt eller lakrits Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nikotinfritt snus...

Post by E-M »

Själv snusar jag inte direkt. Kan vara gott med en dosa General eller Göterborgs prima fint ibland, dock väldigt sällan.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by ozzman »

Jag slutade för drygt ett år sedan som bekant. Sedan dess har jag inte rört en snus. Men skulle jag börja igen så skulle jag inte ens fundera på nikotinfritt snus. Om man skall snusa nikotinfritt snus kan man lika gäran också dricka alkoholfri sprit.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nikotinfritt snus...

Post by rex »

Josey Wales wrote:alkoholfri sprit.
Kom att tänka på en intressant (i mitt tycke iaf) frågeställning.

Folk gillar ju Whisky,Cognac osv det dricker man ju BAAARA för att det är så gott. Skulle folk fortf gå och köpa detta till samma pris om det vore alkoholfritt tror ni?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nikotinfritt snus...

Post by E-M »

rex wrote:Kom att tänka på en intressant (i mitt tycke iaf) frågeställning.

Folk gillar ju Whisky,Cognac osv det dricker man ju BAAARA för att det är så gott. Skulle folk fortf gå och köpa detta till samma pris om det vore alkoholfritt tror ni?
Jag har faktiskt också funderat över det, jag tror faktiskt inte att de skulle köpa alkoholfritt. Liksom hur många tycker att: kaffe, sprit, snus och öl är SKITGOTT första gången man smakar det? Men när man har druckit/smakat det några gånger så blir det ju gott, fast man får ju inget rus av alkoholfritt direkt Image
Last edited by E-M on 19 Aug 2007, 22:43, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by ozzman »

Inte en chans att folk skulle betala dyra pengar för ex. en single malt om det inte var alkohol i den. Däremot kan det ju aldrig vara fel att alkoholen smakar bra förutom att ge effekt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by Långis »

Jungbacka Erik wrote:...testade jag idag (av nyfikenhet, tänker inte sluta med det riktiga). Smakade rucolasallad och peppar. Inget vidare. Har någon annan här testat? Choice salt lakrits hette det men det smakade varken salt eller lakrits Image
Har aldrig förstått storheten med det nikotinfria choice. Det är en kvinna härifrån som gör det och företaget går hur bra som helst, men snuset smakar skit. Det är ju bara frågan om små påsar fylda med kryddor.
Hur hon har lyckats bli miljonär på dessa kryddpåsar är för mig en gåta. Smart reklam, antagligen och det är slående hur lättlurade vi konsumenter är...
Har provat det många gånger, men det har alltid slutat med att jag fått kasta bort dosan.

Varför ska det vara så svårt att tillverka nokotinfritt snus som verkligen smakar snus?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nikotinfritt snus...

Post by rex »

Josey Wales wrote:Inte en chans att folk skulle betala dyra pengar för ex. en single malt om det inte var alkohol i den. Däremot kan det ju aldrig vara fel att alkoholen smakar bra förutom att ge effekt.
Nej,självklart....jag gillar själv Whisky men inte faan skulle jag köpa det om det var alkoholfritt.

Men vissa påstår ju just det,att de dricker det ju baara för smaken,inte alls för effekten,bara barnsligt tycker jag.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by ozzman »

rex wrote:Nej,självklart....jag gillar själv Whisky men inte faan skulle jag köpa det om det var alkoholfritt.

Men vissa påstår ju just det,att de dricker det ju baara för smaken,inte alls för effekten,bara barnsligt tycker jag.
Absolut.
Däremot dricker jag som sagt hellre en Aberlour än en Lord Calvert t.ex. även om effekten är densamma för smaken är ju inte oviktig.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nikotinfritt snus...

Post by rex »

Jomen,helt överens!? Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nikotinfritt snus...

Post by wiking »

Såg en reklam här om dagen för snus utan nikotin och utan tobak, började fundera på vad det då är för mening med att snusa alls.

Och jag dricker i stort sett bara för ruset...

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by Långis »

wiking wrote:Såg en reklam här om dagen för snus utan nikotin och utan tobak, började fundera på vad det då är för mening med att snusa alls.
Sant, men det kan fungera som avvänjning, men det vill åtmindstone jag kräva att det ska smaka snus...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nikotinfritt snus...

Post by ozzman »

rex wrote:Jomen,helt överens!? Image
Otroligt Image

Jag trodde att du skulle tycka all Whisky utom Skeppet och Mac scott var snobberi Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nikotinfritt snus...

Post by rex »

Med risk för att ta udden av våra små meningsutbyten så måste jag tillstå att,nej det finns bättre Image

Bells,Tullamore och Chivas är bäst,av de jag smakat iaf.

Fast jordnära män dricker iaf starksprit,inte bögjos o dyl.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Nikotinfritt snus...

Post by 2meterhansson »

wiking wrote:Och jag dricker i stort sett bara för ruset...
Samma här, annars kunde jag lika gärna dricka fanta eller äppeljuice.
Post Reply