Tunnhårig?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Tunnhårig?

Post by Långis »

Min stackars lugg har börjat krypa i riktning mot ryggslutet och den numera patenterade överkamningen börjar bli svårare för min del...
Hur är det med edra luggar?
Last edited by Långis on 05 Feb 2005, 15:51, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tunnhårig?

Post by rex »

Jotack,bra faktiskt. Det växer som ogräs Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Helt åt helvete. Tunnhårig sedan lång tid och tvingas raka skallen en gång i månaden.
Tunnhårig- och flintskallighet beror på överskott av manligt könshormon. Man behöver m a o inte oroa sig för att drabbas av impotens i alla fall.
Fast fan vet om det inte hade varit trevligare att ha tjockt hår och slakballe, nu får man vandra genom livet med rakad skalle och ständig ståkuk istället. Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tunnhårig?

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Helt åt helvete. Tunnhårig sedan lång tid och tvingas raka skallen en gång i månaden.
Tunnhårig- och flintskallighet beror på överskott av manligt könshormon. Man behöver m a o inte oroa sig för att drabbas av impotens i alla fall.
Fast fan vet om det inte hade varit trevligare att ha tjockt hår och slakballe, nu får man vandra genom livet med rakad skalle och ständig ståkuk istället. Image
Ja det sägs att det har med könshormon att göra. Svårt att tro när man ser vissa Image Dessutom har du ju både och! Både håravfall OCH slakballe,hahahahahahahahah!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Lille Rex, jag föddes med ståkuk och kommer att dö med ståkuk. Kuken slaknar inte ens mellan samlagen! "The man with the stelopererad big dick" var vad jag kallades i folkmun när jag jobbade på de stora färjorna. Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tunnhårig?

Post by rex »

Stelopererad skalle har du iaf Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja det har jag och det är jag fan i mig stolt över! Inga nya influenser eller synvinklar här inte!
Här råder gamla fina värderingar! Image
Korvkiosk, brännvin, träblajer, vinyl och ROCK!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Tunnhårig?

Post by Långis »

Ok, det är ju en liten tröst att jag är mer man än de med hår på skallen...
Men det skrämmer mig lite att en kvinna jag såg igår var skalligare... Tydligen är jag inte man nog...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Tunnhårig?

Post by Jungbacka Erik »

Min frisyr är fortfarande helt intakt, men jag har bestämt mig att så fort jag börjar bli tunnhårig rakar jag bort skiten. Ingen Robin Hood frisyr här inte, då man tar från de rika och ger till de fattiga Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Ljungbacka-Erik:
Min frisyr är fortfarande helt intakt
Du är 35 år och har fortfarande håret kvar, då är risken mycket liten att du ska förlora det. Oftast så börjar man tappa det så smått redan i tjugoårsåldern om man har de taskiga anlagen. Men det börjar inte märkas förrän man närmar sig trettio.

Det är likadant med fetma läste jag i Vetenskapens Värld för ett tag sedan. Om man fortfarande är smal när man är 35 så är risken liten att man blir fet senare i livet. Man har helt enkelt inte utvecklat några fettceller. Det är nämligen som så att om man väl har fått fettceller så försvinner de aldrig. Feta människor kan banta sig smala men fettcellerna är ändå kvar, de är bara tömda. Därför har de som har bantat sig smala mycket lättare för att gå upp.
Sedan så kan man ju fråga sig vart gränsen går mellan fet, överviktig och normalviktig?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Tunnhårig?

Post by lumberjack »

Själv är man 36 och hårtesterna hänger fortfarande med. Tjockt är förvisso inte hårsvallet men långt. Vad ska man annars med hår till, om det inte vore för att spara ut det?

Min morbror är 60 bast och har en hårman som sträcker långt ner på ryggen. Han har bara klippt sig två gånger på tio år, och då i Indien. Annars får det vara...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Tunnhårig?

Post by uy »

Det lär dröja tills jag tappar hår. jag är bara 17 fyllda.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

UY:

Jag har känt killar som har varit flintis lagom till sin tjugoårsdag och det är inte speciellt ovanligt, det såg jag när jag jobbade på en gymnasieskola för ett tag sedan.
Kolla på din morfar, har han håret kvar så har du stor chans att klara dig från skallighet.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tunnhårig?

Post by rex »

hellboy wrote:rocker: min morfar är död,betyder det att jag också kommer att dö? Image Image Image Image
Nej inte du,du omognar mer för varje dag....
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:
rocker: min morfar är död,betyder det att jag också kommer att dö?
Nej, du har bara statistiken emot dig.
Post Reply