USA:s glansdagar är räknade...

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA:s glansdagar är räknade...

Post by gammalhardrockare »

Fick uppslaget till den här tråden när jag läste Rex lovsång till USA. Han tycks leva kvar i tron att USA skulle vara som under sextiotalet. Jag önskar att han hade rätt men inget kan vara mer fel än så.

Jag har alltid varit ett fan av USA. Jag har alltid gillat deras kultur och utrikespolitik. Inrikespolitiken däremot har jag alltid avskytt men inget land är ju perfekt.
Men nu håller hela landet på att rasa ihop. Degenereringen är ett faktum. Den politiska korrektheten är hårdare och stramare än här, en lite för lång blick på fel neger kan få en vit man att bli stämd in på bara skinnet. Vita polismän vågar knappt bötfälla mexare för då kan de bli anklagade för diskriminering och det kan räcka med att vara vit i fel kvarter för att starta upplopp och naturligtvis ligger skuldbördan hos de vita när flera kvarter ligger i ruiner, skyltfönster har blivit krossade och flera människor har blivit misshandlade till döds.

-"Detta är USA, här snackar vi... Spanska."
Detta hör man ofta folk på gatan i USA säga idag, t o m bland de vita.
Spanska anses vara "coolt".
I vissa delstater är t o m spanskan större än engelskan, vanliga europeiska efternamn är idag i minioritet, få heter längre Smith, Jones, Henderson och allt vad det är.
Sk positiv diskriminering är legio hos alla storföretag, svarta och chicanos går före i både anställningsköer och bostadsköer.
Förut var det belagt med straff att säga "nigger", man får inte ens använda det som exempel i en politisk debatt, N"-ordet" är vad som gäller.
Vita är det dock fritt fram att håna, förlöjliga och diskriminera. Det har de vita själva bestämt. Självföraktet bland dem är lika stort som hos svenskarna.
Skillnaden är att i USA ska man vara neger eller latino istället för förortsarab. Man ska bryta på spanska eller snacka ghettonegerslang i stället för rånarsvenska.

För några år sedan blev det även förbjudet att säga och skriva "Neger". Idag ska man säga amerikan med afrikanskt ursprung. Att benämna dem som svarta är ett gränsfall och det dröjer inte länge förräns även det blir förbjudet.

Pellejönseriet bryter ständigt ny mark, cykelhjälmeriet har tagit större proportioner än här i Sverige vilket inte säger lite.
Spritdrickande har sedan länge varit omgärdat med massor av förbud, svensk alkoholpolitik är närmast att betrakta som liberal jämfört med USA. Rökning är förbjudet i stort sett överallt.
I de flesta delstater ligger körkortsgränsen och myndighetsåldern på 21 år. För bara trettio år sedan var det bara ett litet fåtal stater som hade denna gräns, idag har nästan alla det.
Det är Safe Driving - Säkerhetsbälte på annars TUT! TUT! - och naturligtvis ska alla ha cykelhjälm.
Kolla på en ny amerikansk film så får ni se själva. Med övertydligt budskap och stora gester så drar de på sig bilbälte innan de fräser iväg i en bil som kanske fortfarande är amerikansk men som ser ut som vilken jävla japsbil som helst. Möter de en cyklist så har han naturligtvis cykelhjälm.
Ingen röker längre i filmerna (jättefarligt, man kan ju dööö!) och få huvudrollsinnehavare är vita idag (det skulle vara svår rasism). Det är istället "coola" och "roliga" negrer och de vackra kvinnorna är alltid latinos. Bovarna är naturligtvis både vita och enfaldiga.

Även kaffe är något farligt och förbjudet och när något anses farligt så blir det spännande. Jag vet inte hur många amerikanska filmer och tecknade serier jag har tittat på och läst där det skämtas friskt med kaffedrickande, ungefär på samma sätt som vi skämtar om sprit här hemma i Lilla Mellanöstern.
Kaffe är lite sådär farligt och halvförbjudet i USA. Därför föredrar de flesta amerikaner idag koffeinfritt kaffe.

Lägger man ihop alla svarta, chicanos, mexare, gulingar m.m. så är de idag i majoritet och denna grupp växer snabbast. Bush har även gett klartecken för att det ska bli lättare för sydamerikaner att invandra till USA.
De vita är alltså i en snabbt krympande minioritet.
Indianerna fick fel, det är inte den vita mannen som har tagit över landet. Inte nu längre. De ger frivilligt bort det och gör allt för att förlöjliga sig själva i den politiska korrekthetens namn.
De uppfostras att hata sig själva lika mycket som vi svenskar under Jättebebisens och den kommande Muslim-Monas styre.
I USA är det rap- och latinokultur som ska gälla framledes. I Sverige är det mellanösternkulturen som ska bana vägen för framtiden.

USA kommer att gå samma väg som Syd-Afrika. De kommer att gå under med dunder och brak och sedan står vi mesiga europeer ensamma mot den muslimska världen och Kina.
Det är en mysig framtid som vi har framför oss.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

USA:s glansdagar är räknade...

Post by Andreas »

Bra skrivet,och tyvärr är det så!

Läste nånstans att i Florida fanns en affärsinnehavare som var tvungen att flytta då för att husets ägare inte anser att han tillgodoser de spansktalandes behov i området,han talade ju bara Engelska.

Det var bättre förr..
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA:s glansdagar är räknade...

Post by ozzman »

Visst är det mycket som är snett i USA med tanke på hur invandrare och minoriteter behandlas men det finns en viktig skillnad fortfarande och det är att till USA invandrar folk för att jobba och jobba hårt.
Till Sverige och Europa invandrar folk för att ta del av de fantastiska bidragssystemen, planera terrorattentat och spela kort på caféer.

Jag är som sagt för en i stort sett fri invandring men, och det är ett väldigt viktigt men, då skall det också ställas krav på egen försörjning. En person som kan stå för sitt eget uppehälle får ärligt talat prata vilket språk han vill men om man inte efter 6 månader i ett land har kommit in i samhället och kan bära sina egna kostnader skall man ut med öronen före.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA:s glansdagar är räknade...

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
men om man inte efter 6 månader i ett land har kommit in i samhället och kan bära sina egna kostnader skall man ut med öronen före.
Då kan man ju fråga sig varför du röstar som du gör? Du är medveten om att flyktinginvandring har ökat markant sedan Jättebebisen kom till makten och den kommer knappast att minska.
Du gillar ju att spy galla över svenskar som är sjuka och blir permitterade, varför gäller detta inte alla sk flyktingar?

En av anledningarna till att du röstade på högerpacket var ju för att få nita till de sjuka och arbetslösa ordentligt en gång för alla. Det skulle vara slut på parasiterandet skrev du i ett gammalt inlägg.
Grattis!
Så här stor import av parasiter har vi inte haft sedan Bengt Westerbergs dagar.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA:s glansdagar är räknade...

Post by ozzman »

Here we go again...(För vilken gång i ordningen vet jag inte men lite tjatigt börjar det bli).

- Många söker asyl till Sverige men det är inte fler än under sossestyret som får stanna.
- En person som tvingas vara arbetslös eller sjukskriven är inte en parasit. En person som väljer att vara sjukskriven eller arbetslös är en parasit, det måste väl till och med du hålla med om.
- Jag tycker inte att vi skall ta in flyktingar som inte har en chans att bära sina egna kostnader, däremot skall vi se till att få hit driftigt folk som kan och vill klara sej själv.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA:s glansdagar är räknade...

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
- Många söker asyl till Sverige men det är inte fler än under sossestyret som får stanna.
Du motiverar alltså dagens idiogenerösa idiotflyktingpolitik med den tidigare idiotgenerösa idiotflyktingolitiken. Törs man fråga varför?
En person som väljer att vara sjukskriven eller arbetslös är en parasit, det måste väl till och med du hålla med om.
Javisst, men varför straffa dem som inte väljer att vara arbetslösa eller sjuka?
Jag trodde bara det var kommunister och liknande pack som körde med kollektiva bestraffningsmetoder.
- Jag tycker inte att vi skall ta in flyktingar som inte har en chans att bära sina egna kostnader
Inte jag heller, därför röstar jag inte på vare sig vänsterflummarna, miljöflummarna eller högerflummarna. Det gör du.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA:s glansdagar är räknade...

Post by ozzman »

Ja jag röstar på ett etablerat parti eftersom det är enda chansen att min röst gör någon skillnad.
Däremot vet jag inte vilka jag skall rösta på nästa gång nu när den nuvarande regeringen kör en ren vänsterpolitik med fackföreningskrameri och bidragsjoller så fort de öppnar käften.

Enda sättet att få bort myglet i bidragssystemen är att sänka ersättningrna och gra det mindre lönsamt att jobba svart och stämpla/lyfta sjukpeng.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA:s glansdagar är räknade...

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Enda sättet att få bort myglet i bidragssystemen är att sänka ersättningrna och gra det mindre lönsamt att jobba svart och stämpla/lyfta sjukpeng.
När var det lönsamt att leva på bidrag framför att jobba? Jag förlorade som sagt tusentals kr i månaden sist gång jag var arbetslös och tjänade tusentals kr mer i månaden när jag fick jobb och jag är ändå i låglönebranschen!
Och varför försvarar du kollektiva bestraffningar? Jag har för mig att du var emot all form av kommunism och detta är ju synonymt med kommunism.
Ska vi vara konsekventa? Ska vi finka alla körkortsinnehavare för rattfylla bara för att en minioritet kör på fyllan?
Ja jag röstar på ett etablerat parti eftersom det är enda chansen att min röst gör någon skillnad.
Oj vilken stor skillnad! Importen av araber och somalier fortsätter. Jättebebisen ägnar sig åt lönedumpninsimport, Muslim-Mona importerar framtida väljare.
Om tjugo år bryter alla svenskar på rånarsvenska. Är det något du ser fram emot?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA:s glansdagar är räknade...

Post by ozzman »

GH:

Det handlar inte om att man skall tjäna pengar på att gå på bidrag, det handlar om att skillanden mellan inkomst från jobb och bidrag blir så liten att många gärna tar den smällen för att kunna ligga på sofflocket.
Det är dock inte den största delen av bidragsfusket utan det är folk som lyfter bidrag och jobbar svart, och det är många det.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA:s glansdagar är räknade...

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Hur många Det måste du ju veta eftersom du har tagit en sådan tvärsäker ställning i denna fråga, eller hur? Är det en majoritet av de permitterade och sjuka? Hur många procentenheter snackar vi om?
Och vad hade du själv för svartjobb när du var arbetslös? Hur "liten" var skillnaden mellan att jobba och lyfta a-kassa för dig?
Last edited by gammalhardrockare on 06 Nov 2007, 20:42, edited 1 time in total.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

USA:s glansdagar är räknade...

Post by hakan »

Jag tänkte bara ställa frågan, vad har detta med USA att göra?

Varken Mona eller Reinfeldt, fackföreningar, eller annat i den här diskussionen har med USA att göra eller?

Under Bush, har det gått utför med USA, och det är sorgligt att se. När USA var enade och starka, var det en bra nation som bidrog mycket till utvecklingen och pruduktionen i världen.
Last edited by hakan on 06 Nov 2007, 21:22, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA:s glansdagar är räknade...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Hur många Det måste du ju veta eftersom du har tagit en sådan tvärsäker ställning i denna fråga, eller hur? Är det en majoritet av de permitterade och sjuka? Hur många procentenheter snackar vi om?
Och vad hade du själv för svartjobb när du var arbetslös? Hur "liten" var skillnaden mellan att jobba och lyfta a-kassa för dig?
Jag fick, som jag också skrivit tidigare, 47% av min lön i A-kassa när jag var arbetslös och jag svartjobbade inte.
Däremot så vet jag i stort sett ingen från min barndomsby som inte varit arbetslös och svartjobbat och därigenom lyft riktigt bra inkomster.
Så jag det är nog en majorietet som drygar ut a-kassan med lite svartjobb på sidan om.
Vad gäller sjukskrivningar så finns det studier som visar att vid företagsnedläggningar så friskskrivs ungefär hälften av de långtidssjuka som jobbade på företaget så fort de inte längre kan åtnjuta fackets tillägg till sjukpenningen.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

USA:s glansdagar är räknade...

Post by uy »

Vilka spån! Hur fan kan ett land med så korkade invånare utge sig för att vara ett av världens mäktigaste länder? Image
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Skitarna ska va' lika långa i år
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

USA:s glansdagar är räknade...

Post by hakan »

Vilka spån! Hur fan kan ett land med så korkade invånare utge sig för att vara ett av världens mäktigaste länder?
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Haha vilka idioter. "Feta, fula, dumma amerikaner" Image
Last edited by hakan on 09 Dec 2007, 20:51, edited 1 time in total.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

USA:s glansdagar är räknade...

Post by Andreas »

Nu när jag går hemma på A-kassa får jag 9000:- i månaden,när jag jobbade så låg jag på 11-12000:-
Och jag har inte jobbat nått svart,men skulle nog göra det om jag fick chansen..
Tycker man ska sänka ersättningarna från a-kassan

En som jag prata med som stämplade innan han börja där sa att han FÖRLORA på att jobba där istället för att gå
hemma,då kan man fråga sig hur det kan funka så...
Post Reply