GG Allin

Diskutera musik i alla former i detta forum
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

GG Allin

Post by raggarjojje »

Har ni hört honom. Han är väl mest känd för sina galna konserter. Men jag tycker att hans låtar är bra.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

GG Allin

Post by wiking »

Fick ett par live spelningar med honom när jag gjorde ett video byte i påskas. Har inte sett dom än men ska plöja igenom dom snart.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

GG Allin

Post by swex »

Har man inte sett GG så har man verkligen missat något av det mest skruvade som existerat! Jag har dokumentären "Hated in the Nation" där man får se en del av vad den här snubben var kapabel till. Ett exempel: GG kommer in på scen helnaken (som alltid), börjar sjunga (läs grymta, vråla) och inom Ŋ minut har han startat ett slagsmål. Därefter drar han (i håret) upp en brud på scen och blir därmed attackerad och sparkad av ett gäng ur publiken. Sedan slår han in skallen på sig själv med mikrofonen så att blodet flödar ner över honom. Efter det sätter han sig på huk och skiter på scengolvet och kletar därefter in bajset i ansiktet och övriga delar av kroppen. Generös som han är så delar han även med sig till publiken genom att kasta skitklumpar omkring sig. Allt detta händer under en låt och hans band (The Murder Junkies) spelar oavbrutet vad som än sker under tiden.
Har man sett GG, då har man sett ALLT!

Image
Last edited by swex on 05 Apr 2008, 13:51, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

GG Allin

Post by wiking »

Såg ett par (korta) framträdanden nyss. I det första så var dom klädda i kvinnokläder, men musikaliskt var det bra. I det andra så spårade det ur totalt, han var helt naken, började slåss med publiken, och inte bara en gång. Han låg och rullade på det skitiga golvet, slog sig själv blodig och var till och med ute på gatan och gick runt. En riktigt vidrig typ. Laddar nu ner ett par dvder med han Image
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

GG Allin

Post by Andreas »

Finns folk till allt..
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

GG Allin

Post by errrol »

[quote author=swex link=board=musik&num=1192561614&start=2#0 date=1207385156]Har man inte sett GG så har man verkligen missat något av det mest skruvade som existerat! Jag har dokumentären "Hated in the Nation" där man får se en del av vad den här snubben var kapabel till. Ett exempel: GG kommer in på scen helnaken (som alltid), börjar sjunga (läs grymta, vråla) och inom Ŋ minut har han startat ett slagsmål. Därefter drar han (i håret) upp en brud på scen och blir därmed attackerad och sparkad av ett gäng ur publiken. Sedan slår han in skallen på sig själv med mikrofonen så att blodet flödar ner över honom. Efter det sätter han sig på huk och skiter på scengolvet och kletar därefter in bajset i ansiktet och övriga delar av kroppen. Generös som han är så delar han även med sig till publiken genom att kasta skitklumpar omkring sig. Allt detta händer under en låt och hans band (The Murder Junkies) spelar oavbrutet vad som än sker under tiden.
Har man sett GG, då har man sett ALLT!

verkar almänt stört! Image Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

GG Allin

Post by Långis »

Jodå, frisk var det sista han var, gamle GG. Hans hat till sig själv och mänskligheten var ingen simpel gimmick. Hans hat var äkta.
tunnan
Helgfyllo
Posts: 50
Joined: 30 Aug 2008, 11:53

GG Allin

Post by tunnan »

Jag har en dvd men honom, fullt ös o bajskastning för hela slanten. Ofta verkar det varit att de körde kanske 3-4 låtar och sen blev det kaos och slagsmål Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

GG Allin

Post by raggarjojje »

Jag har fem stycken dvder med GG Allin.
tunnan
Helgfyllo
Posts: 50
Joined: 30 Aug 2008, 11:53

GG Allin

Post by tunnan »

RaggarJojje wrote:Jag har fem stycken dvder med GG Allin.
Lyckans ost Image Image Image Image
tunnan
Helgfyllo
Posts: 50
Joined: 30 Aug 2008, 11:53

GG Allin

Post by tunnan »

RaggarJojje wrote:Jag har fem stycken dvder med GG Allin.
Vilken är bäst jag har alive & pissed in the 80s elelr vad den nu heter Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

GG Allin

Post by wiking »

Finns ett par att ladda ner på The pirate bay också.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

GG Allin

Post by raggarjojje »

Tunnan wrote:Vilken är bäst jag har alive & pissed in the 80s elelr vad den nu heter Image
Den som du har har jag också. Men jag tycker att den bästa är Terror In America.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

GG Allin

Post by raggarjojje »

Tunnan wrote:Lyckans ost Image Image Image Image
Jag köpte mina dvder på cdon.com.
tunnan
Helgfyllo
Posts: 50
Joined: 30 Aug 2008, 11:53

GG Allin

Post by tunnan »

Har laddat hem de som fanns på piratebay nu allafall, kanske köper nån till sen också Image
Post Reply