Vad är en loser för er?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad är en loser för er?

Post by gammalhardrockare »

Ok, vad är en typisk loser för er? Hur beskriver ni en jämnårig kille till er som ni anser har misslyckats totalt i livet, som ni föraktar och som ni har som ett dåligt exempel inför era barn och liknande?

Missbrukare och kriminella är losers för mig. Inte enbart för att jag personligen hatar dem utan för att de helt enkelt inte fick något liv.
Jag skulle inte vilja vara en vuxen medelålders karl som lever på socialen, sover hos polare och sitter inne då och då för pinsamma småbrott.
Det är så jävla mycket loserstämpel som det kan bli för mig.
Skulle inte ha orkat med att leva med ett sådant kapitalt misslyckande.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad är en loser för er?

Post by ozzman »

Oj, det finns väl uppsjöar med folk som kan kallas losers.
Här är ett axplock:
- Sådana som bor kvar hos mamma efter 30
- A-lagare och knarkare
- Folk som inte orkade skaffa sej en utbildning och sedan gnäller på att de får så usla jobb.
- AIK'are och Hammarbyare
- Småkriminella som rutinmässigt åker in ett par gånger om året för snatterier eller bilinbrott
- SAAB-ägare
- Miljönissar
- 35-åringar som åker till sunny beach eller magaluf och med färgat hår försöker vara 18
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad är en loser för er?

Post by rex »

Folk över 40 som bor i etta med kokvrå och inte har sitt eget företag. Och Stockholmare förstås.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad är en loser för er?

Post by ozzman »

rex wrote:Folk över 40 som bor i etta med kokvrå och inte har sitt eget företag. Och Stockholmare förstås.
Aj fan, ja de kategorierna missade jag.

Man skulle ju kunna nämna sydstatsromantiker i glesbygd också, men det vore väl fel för i dynggreparnas förlovade land finns det väl inga losers?
Last edited by ozzman on 28 Oct 2007, 22:35, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad är en loser för er?

Post by rex »

Mja,jo....nu när jag tänker på det så finns det väl en och annan kanske Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad är en loser för er?

Post by Långis »

Josey Wales wrote:- SAAB-ägare
Men va i helv... Image

Nej, alltvarligt så är jag en högst ofrivillig Saab-ägare. Men det är en lång historia som jag säkert berätatt nån gång så jag orkar inte ta den ehn gång till..

En looser för mig är en socialt misslyckad person - en person som totalt missförstått allt vad vänlighet, respekt och medkänsla betyder.
Last edited by Långis on 28 Oct 2007, 23:45, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vad är en loser för er?

Post by wiking »

Ja det är väl småkriminella knarkare som redan nämnts.
Något som jag tycker osar loser stämpel är män runt fyrtio års åldern som får sig kärringar från Thailand/Filipinerna, detta verkar vara en inne grej nu att importera fula små gulingar.
Speciellt bland singla white trash män

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad är en loser för er?

Post by rex »

Långpanna wrote:En looser för mig är en socialt misslyckad person - en person som totalt missförstått allt vad vänlighet, respekt och medkänsla betyder.
Bra och insiktsfull vy på det Långis! I motsats till oss andra som mest ser det i materiella termer.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad är en loser för er?

Post by ozzman »

rex wrote:Bra och insiktsfull vy på det Långis! I motsats till oss andra som mest ser det i materiella termer.
Och när blev du en sån plyschtoffla.
Det vet väl alla att det bara är pengarna, kukstorleken, hur dyr ens bil är och om man har en TV på minst 50" som avgör om man är lyckad eller inte.
Vänlighet och medkänsla, pffft. Sånt kan Moder Teresa hålla på med.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad är en loser för er?

Post by rex »

Ja ja,här försöker man.........
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad är en loser för er?

Post by Långis »

rex wrote:Ja ja,här försöker man.........
jag blev rörd till tårar iallafall. Strunta i bittre Josey och ös på med mer beröm istället!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad är en loser för er?

Post by rex »

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad är en loser för er?

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Folk över 40 som bor i etta med kokvrå och inte har sitt eget företag.
Och kuksugare på fyrtio år som snart kommer att åka dit för grovt skatte- och bokföringsbrott pga total avsaknad av moral och kunskaper om hur man faktiskt sköter ett företag.
Kuksugare som snart är tillbaka på sitt gamla jobb - med skatteåtal och tillhörande dryga böter i bagaget.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad är en loser för er?

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:



Och kuksugare på fyrtio år som snart kommer att åka dit för grovt skatte- och bokföringsbrott pga total avsaknad av moral och kunskaper om hur man faktiskt sköter ett företag.
Kuksugare som snart är tillbaka på sitt gamla jobb - med skatteåtal och tillhörande dryga böter i bagaget.
Lugn i stormen,jag hade inte en tanke på att min definition av en riktig loser var så mittiprick,helt oavsiktligt,jag försäkrar.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Vad är en loser för er?

Post by lumberjack »

De som skaffar flickvän/familjen och låter kärringen styra till 100 %. Årtionden av vänskap glöms bort, ja tills kärringen sparkar ut dem vill säga.
Post Reply