Inte alls otippat

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Inte alls otippat

Post by ozzman »

Så var det då "bevisat". Fusket med bidrag är betydligt större än vad vissa vill hävda.
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artike ... cleID=2007\11\09\14697
Det är det jag sagt hela tiden, folk myglar så det stänker om det. Det skulle vara intressant att se hur mycket dessa 20 miljarder skulle räcka till om de kunde användas för verkliga behov inom skola och äldreomsorg t.ex.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Inte alls otippat

Post by wiking »

Så länge dom styrande själva myglar trots att dom har feta löner så får man väl räkna med att Svensson också gör det.
Våra folkvalda gör allt för att blåsa oss på pengar så det är väl inte så konstigt om vanligt folkförsöker mygla lite tillbaka. Nu måste jag också tillägga att det är skillnad på folk som
arbetar och lurar till sig någon krona från staten, och folk som bara är lata.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Inte alls otippat

Post by 2meterhansson »

wiking wrote:Nu måste jag också tillägga att det är skillnad på folk som
arbetar och lurar till sig någon krona från staten, och folk som bara är lata.
Jag jobbar heltid och betalar in långt över hundra tusen i skatt varje år, så jag skämms inte att jag utöver det både jobbar svart och köper svarta tjänster och det av den enkla anledningen att det är för stor skillnad på dom pengarna du får för en timmes jobb mot vad det kostar att anställa någon en timme
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Inte alls otippat

Post by wiking »

Det är just det jag talar om, man jobbar och sliter hela året för att betala skatt till dräggen i regeringen. Självklart så tar man chansen att lura till sig pengar från staten om man kan det.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Inte alls otippat

Post by 2meterhansson »

Sen är det ju så att pengarna kommer in till staten ändå, om man har mer pengar konsumerar man mer och då får dom in pengarna på moms, skillnaden är att man får både en tjänst utförd och en köpt vara för samma pris. köp två betala för en ImageDet här gäller dom som arbetar och betalar skatt, dom som lyfter bidrag och jobbar svart blir en annan sak, det är helt åt helvete.
Last edited by 2meterhansson on 10 Nov 2007, 13:55, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Inte alls otippat

Post by Långis »

Min filosofi är som sådan - staten är inte skyldig mig något och jag är inte skyldig staten något.
Vill jag göra ett svartjobb så gör jag det, några moraliska skrupler tänker jag inte bekymra mig om.

Det är en annan sak med att blåsa folk på pengar. Mitt arbete tar jag seriöst och gör de tjänster jag är anställd att göra, varken mer eller mindre, det är min egen tid jag sålt och då ska de få den tjänst de betalar för. Men vill jag jobba svart på min fritid så gör jag det. Helt och hållet mitt eget val som jag inte tycker borde bekymra någon annan än mig själv.
Last edited by Långis on 11 Nov 2007, 03:55, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Inte alls otippat

Post by ozzman »

Jag brukar se det som så att om man svartjobbar så får men mer av sina egna pengar. Om man bidragsfuskar så tar man andras pengar.
Post Reply