Värsta sketchen?

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Värsta sketchen?

Post by overkill »

Jag har också nyinspelningen av Negerjävel samt även en låt som heter Sunda Åsikter och dom ska vara inspelade i samma veva, enligt uppgift ibörjan av 90-talet. Vet ej om det stämmer dock.
Sunda Åsikter har en ganska konstig text. Minns inte riktigt hur den gick nu men den är ganska mörk och skruvad.

Varför han spelade in Negerjävel igen kan man ju fråga sig. Jag vet inte men misstänker att det egentligen bara var på skoj från Eddie´s sida och att dessa inspelningar aldrig var menade att bli utgivna eller komma ut till någon.
Men det kan ju också ligga nått litet uns av sanning i texterna angående vad eddie tyckte om invandrar-frågan. Ibörjan av 90-talet härjade ju Ny Demokrati med Bert Karlsson i spetsen så han kanske tog intryck av dem. Just invandrar-frågor blev ju partiets kärnämne. På spelningen från Guldtuppen 1991 (som fanns utgivet på vhs en gång i tiden) säger han innan Mera Brännvin, nått i stil med att "nån svartskalle från turkiet har bestämt att jag bara får spela en låt till". Jag tror för den sakens skull inte att Eddie var nån rasist eller liknande, men det kan möjligen ha med saken att göra. Invandrar-frågan var ett väldigt hett och laddat ämne vid denna tiden och alla hade en åsikt om den.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Värsta sketchen?

Post by wiking »

Jag hittade den direkt på dc, lite bättre ljud på den nya(re) inspelningen än den gamla Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Värsta sketchen?

Post by raggarjojje »

errrol wrote:]jag har annars hört att det skall finnas en nyinspelning på Negerjävel, vilket torde tyda på att han inte ångrade den after all Image

har du nån aning vart den kan finnas? [/quote]


Här finns den.
http://www.taildraggers.se/eddie_meduza_nerladdning.htm
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Värsta sketchen?

Post by herrskogstrand »

on 07/11/2008 at 02:29:25, RaggarJojje wrote:har du nån aning vart den kan finnas? [/quote]


Här finns den.
http://www.taildraggers.se/eddie_meduza_nerladdning.htm [/quote]


synd att del av låtarna från sidan inte gick att ladda ner
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Värsta sketchen?

Post by Evert Meduza »

Sketcherna med Lisa e rätt grova Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Värsta sketchen?

Post by uy »

Jo, men i de flesta fall verkar hon ju vara med på det. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Värsta sketchen?

Post by Evert Meduza »

on 01/22/2011 at 00:33:52, uy wrote:Jo, men i de flesta fall verkar hon ju vara med på det. Image [/quote]

Kanske inte riktigt med spisen, men en sketch som e grov e den då dom våldtar Marita
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply