Värsta sketchen?

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Värsta sketchen?

Post by raggarjojje »

Vilken är Eddies värsta sketch tycker ni? Jag tycker att Farbror Svens brevlåda är den värsta.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Värsta sketchen?

Post by retepnoslack »

"Munken, som runkade" är slibbig.

Börje Lundin har ju stått för ganska mycket frånstötande också. Dock har jag ännu inte hört: "Börje lundins kukrunkarafton", som bara skall finnas med på "Di värsta pärvärsta sketcherna".
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Värsta sketchen?

Post by E-M »

Den handlar om en saga som Lisas syster berättar. Sagan upprör lill-Börje som berättar vad Lisas syster står och säger till sin far Börje Image Rätt så rolig faktiskt.
Last edited by E-M on 30 Nov 2007, 22:01, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Värsta sketchen?

Post by ELN »

de är den sketchen nästan samtliga karaktärer är med å nåra till?? tror jag hört den en gång, men jag vet att jag har den här i mp3 ,ska lyssna på den nån gång
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Värsta sketchen?

Post by Jungbacka Erik »

Den runkande munken tycker jag också hör till som värre, iaf på slutet då han så utförligt berättar hur mycket, och vart han sprutat Image Kan dock bero på min kristna uppväxt att jag blir litet illa berörd.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Värsta sketchen?

Post by errrol »

munken, han borde få stryk och kastas ut ur klostret Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Värsta sketchen?

Post by overkill »

Farbror Svens Brevlåda och Perversa Lärarinnan (finns väl några olika versioner?) är väl mindre smakfulla för mig i alla fall. Båda handlar ju om pedofeli och det är bland det värsta som finns enligt mitt tycke.
Men å andra sidan så ironiserar han över det också på sitt eget lilla vis så dem är ju bra gjorda och kul på sitt sätt.

Men jag kan förstå om föräldrar blir upprörda. Säg att lille Kalle 8 bast lyssnar på detta och föräldrarna får höra det. Då hade ju i alla falll jag reagerat om jag var föräldrer. Nu vet ju jag mycket väl vem eddie var och vet att han inte menade nått med det men ändå.
Tror det gjordes nån/några polisanmälningar om detta på 80-talet också.
Eddie lär ha sagt också vid tillfälle att han ångrade att han gjorde Svens Brevlåda.
Last edited by overkill on 18 Jun 2008, 01:07, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Värsta sketchen?

Post by wiking »

Nu har jag sett ett par här skriva att han ångrat låten Neger jävel och sketchen Farbror Svens brevlåda, men var kommer det ifrån?
Går det att läsa i någon intervju?
Har någon pratat med någon annan som hört det av Eddie personligen?
Själv tror jag bara det är något påhitt av personer som hoppas att det är så för att dom själva inte gillar just den låten/sketchen.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Värsta sketchen?

Post by E-M »

wiking wrote:Nu har jag sett ett par här skriva att han ångrat låten Neger jävel och sketchen Farbror Svens brevlåda, men var kommer det ifrån?
Går det att läsa i någon intervju?
Har någon pratat med någon annan som hört det av Eddie personligen?
Själv tror jag bara det är något påhitt av personer som hoppas att det är så för att dom själva inte gillar just den låten/sketchen.
Om jag inte missminner mig har jag för mig att jag har läst det i någon artikel som finns upplagd på Långis hemsida, att han ångrade negerjävel. Har dock inte läst att han har ångrat Farbror Svens brevlåda, har jag för mig i alla fall.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Värsta sketchen?

Post by overkill »

Det om Negerjävel säger han ialla fall i en artikel i tidningen Okej från 84 (finns på Långis sida).

Det där om Farbror Svens Brevlåda minns jag inte var jag läst/hört om, men jag är faktiskt helt 100 % säker på att han ska ha sagt att han ångrade sketchen.
Återkommer om jag kommer på/hittar källan.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Värsta sketchen?

Post by wiking »

Det är lugnt, säger du det så tror jag dig Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Värsta sketchen?

Post by ELN »

jag har annars hört att det skall finnas en nyinspelning på Negerjävel, vilket torde tyda på att han inte ångrade den after all Image
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Värsta sketchen?

Post by errrol »

]jag har annars hört att det skall finnas en nyinspelning på Negerjävel, vilket torde tyda på att han inte ångrade den after all Image [/quote]


har du nån aning vart den kan finnas?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Värsta sketchen?

Post by ELN »

errol: Om det ändå vore så väl Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Värsta sketchen?

Post by uy »

Själv hittade jag den på DC för en fyra-fem år sedan. Jag kanske kan slänga upp den på megaupload när jag hittar den på min dator.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply