Adolf Hitler

Politiska diskussioner
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

Varför ska jag och alla andra känna skuld för vad som hände för sjuttio år sedan? För att vara helt ärlig så bryr jag mig inte. Dom lever gott på den så kallade förintelsen än i dag, hur länga ska resten av världen känna skuld för något som dom som lever idag inte gjort mot judar som inte suttit i läger.
Judarna borde vara tacksamma för andra världskriget, dom lever gott på sina skräckhistorier än i dag.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

Judarna lever på hela världens skuldkänslor, så fort dom kritiseras så drar dom upp "förintelsen".
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Adolf Hitler

Post by Långis »

on 11/18/2007 at 15:20:52, wiking wrote:Judarna lever på hela världens skuldkänslor, så fort dom kritiseras så drar dom upp "förintelsen". [/quote]

Oj, det låter som att du förnekar förintelsen...
Last edited by Långis on 18 Nov 2007, 15:43, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Adolf Hitler

Post by ozzman »

on 11/18/2007 at 15:20:52, wiking wrote:Judarna lever på hela världens skuldkänslor, så fort dom kritiseras så drar dom upp "förintelsen". [/quote]

Judarna har varit förföljda i många hundra år både i öst- och västeuropa genom pogromer och rena folkmord om än naturligtvis inte i samma skala som förintelsen.
Så när mandatet säkrades efter 1948, 1956 och 1967 års krig så förstår i alla fall jag att judarna gärna vill försvara sin lilla landplätt och tycker det är ganska trevligt att ha ett land där deras säkerhet inte är utlämnade till populister och demagogers försök att hitta syndabockar.
Det har alltid varit populärt hos folk utan jobb/pengar/karriär/hopp att skylla sina tillkortakommanden på judarna. Det är ju som bekant alltid lättare att skylla på någon annan än att erkänna sina egna fel.
Läser man sedan om hur det gick till att skapa det moderna Israel och hur ett par miljoner judar hanterade att ha hela arabvärlden och sovjetunionen som fiender så kan man inte annat än bli imponerad. Och för ordningens skull så hade Israel inte något vidare stöd av USA förrän under Yom kippur-kriget 1973.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Adolf Hitler

Post by Långis »

on 11/18/2007 at 15:48:39, Josey Wales wrote:Läser man sedan om hur det gick till att skapa det moderna Israel och hur ett par miljoner judar hanterade att ha hela arabvärlden och sovjetunionen som fiender så kan man inte annat än bli imponerad. [/quote]

Nja, jag tycker då att deras hantering av den konflikten är allt annat än imponerande, iallafall under senare tid.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

Om du förintar något finns det då kvar?
Efters som det finns judar så kan dom omöjligt vara förintade.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Adolf Hitler

Post by ozzman »

on 11/18/2007 at 16:02:38, Långpanna wrote:Nja, jag tycker då att deras hantering av den konflikten är allt annat än imponerande, iallafall under senare tid. [/quote]

På vilket sätt?
De har i stort sett helt fått bort självmordsbombarna och antalet rena terroristdåd har minskat dramatiskt sedan 80-talet.
Dessutom är den arabiska befolkningen i israel mer positiv till landets regering än vad araber boende i Storbrittanien är till den brittiska regeringen.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Adolf Hitler

Post by Långis »

on 11/18/2007 at 16:09:21, Josey Wales wrote:På vilket sätt?
De har i stort sett helt fått bort självmordsbombarna och antalet rena terroristdåd har minskat dramatiskt sedan 80-talet.
Dessutom är den arabiska befolkningen i israel mer positiv till landets regering än vad araber boende i Storbrittanien är till den brittiska regeringen. [/quote]

Ja, visst fick de bort problemet, men sättet det gjordes på har jag svårt att förlika mig med då det skedde på bekostnad av så många oskyldiga liv.
Bygget av muren var dessutom ett rent brott enligt både FN och Eu. Vid bygget fick många oskyldiga palestinier sina hem rivna, utan någon som helst möjlighet att protestera.
Last edited by Långis on 18 Nov 2007, 16:40, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Adolf Hitler

Post by rex »

on 11/18/2007 at 16:02:38, Långpanna wrote:Nja, jag tycker då att deras hantering av den konflikten är allt annat än imponerande, iallafall under senare tid. [/quote]

Menar du det!? Va inihelvete förvånad jag blir Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Adolf Hitler

Post by Långis »

on 11/18/2007 at 17:37:46, rex wrote:Menar du det!? Va inihelvete förvånad jag blir Image [/quote]

hehe
det gör mig naturligtvis inte till terroristkramare. Jag tycker att våld är onödigt oavsett från vilken sida som står bakom.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

Inte förvånad att det blir en het debatt..

Jag ogillade inte Hitler precis,det ligger nått i vad han sa..
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Adolf Hitler

Post by ozzman »

on 11/19/2007 at 16:26:32, Andreas wrote:Jag ogillade inte Hitler precis,det ligger nått i vad han sa.. [/quote]

Det där får du gärna specificera och motivera.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

Jag gillade han,vi är/var emot dennna ruttna hemska värld,allför många som inte insett vilka som styr stora delar av världen..och ni ser ju själva hur hemskt det blivit i världen,riktigt sjuk...

Kan ta ett exempel,Jag tror inte det var terrorister som låg bakom world trade center,tror på att det var högt uppsatta Judar och kapitalister låg bakom.Allt för att skapa kaos å få makt.

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Adolf Hitler

Post by Långis »

Att judarna står bakom all ondska i världen är en seglivat myt som är hyfsat enkel att motbevisa. Det finns till exempel inga bevis för påståendet, endast teorier.
Jag har heller aldrig förstått om man menar att det hela är organiserat, och i så fall: hur ser denna organisation ut? Hur fungerar den och vilka styr den? Men kanske framför allt: hur har de lyckats hålla en så omfattande organisaton hemlig i så många år?
Last edited by Långis on 20 Nov 2007, 19:38, edited 1 time in total.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

All ondska mena jag inte,men mycket av det som sker.Ariel Sharon,har jag för mig att det var sa själv att dom styr USA(Judarna).
Med pengar å makt så kommer man långt,lyckas ju lura många människor här i världen
Post Reply