Adolf Hitler

Politiska diskussioner
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

Ja det var ingen som protesterade när Israel hade en krigsförbrytare som president.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Adolf Hitler

Post by ozzman »

on 11/20/2007 at 16:54:18, Andreas wrote:Jag gillade han,vi är/var emot dennna ruttna hemska värld,allför många som inte insett vilka som styr stora delar av världen..och ni ser ju själva hur hemskt det blivit i världen,riktigt sjuk... [/quote]
Ja för det var bättre med judeutrotningar, tvångssteriliseringar, svält, världskrig och diktatur antar jag.
Om det nu trots allt var så att Hitler var mot världen så skulle det i alla fall förklara en hel del.
Kan ta ett exempel,Jag tror inte det var terrorister som låg bakom world trade center,tror på att det var högt uppsatta Judar och kapitalister låg bakom.Allt för att skapa kaos å få makt.
Nej det var onda marsianer understödda av spöket laban, det vet ju alla. Att samtliga kapare kunde identifieras som araber var naturligtvis bara en ren tillfällighet

on 11/20/2007 at 21:37:55, wiking wrote:Ja det var ingen som protesterade när Israel hade en krigsförbrytare som president.
[/quote]
I vems ögon var han krigsförbrytare 1488.com och radio islams?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Adolf Hitler

Post by E-M »

Jag har inget emot judar. Känner i och för sig inga men rent religionsmässigt tycker jag att de är en av de bättre. Bl.a. för att judar inte försöker säga åt folk hur de ska leva. Judar gör på sitt sätt, och försöker inte pracka på andra deras religion. Det är ju även så att de stora världsreligionerna härstammar ju alla ifrån judendomen (tänker på islam och kristendomen).

Angående Israel tycker jag att judarna har rätt till landet. De fick ju det trots allt efter andra världskriget. Fast jag förstår även komplexiteten, Jerusalem är ju en heliga stad för även muslimerna. Tycker att de borde kunna enas på något vänster.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Adolf Hitler

Post by Jungbacka Erik »

on 11/20/2007 at 21:20:08, Andreas wrote:Med pengar å makt så kommer man långt,lyckas ju lura många människor här i världen [/quote]Nazisterna verkar dock ha lurat dej helt gratis Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Adolf Hitler

Post by Långis »

on 11/20/2007 at 23:18:11, E-M wrote:Tycker att de borde kunna enas på något vänster. [/quote]

Var bara tvungen att citera dig där Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

För er som är intresserade av 9/11 så rekommenderar jag filmen Loose change. Filmen finns med svensk text, bara att ladda ner.

Ariel Sharon var med och slaktade hele byar på 70-talet. Jag är tyvärr född med demens så vill ni veta mer detaljer så är det bara att söka efter uppgifterna själva. Är så dålig att få ner tankar och ord i skrift också tyvärr. Men hittar jag något ställe där det står om hädelserna så postar jag länk här.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

[quote author=Josey Wales link=board=politik&num=1195267361&start=47#3 date=1195583919]

Nej det var onda marsianer understödda av spöket laban, det vet ju alla. Att samtliga kapare kunde identifieras som araber var naturligtvis bara en ren tillfällighet


quote]
Några av dom identifierade flyg kaparna har hittats livs levande ner i något arab land. Se Loose Change där är en massa intressanta avslöjanden, verkligen bra film.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Adolf Hitler

Post by lumberjack »

Ja, det verkar vara en intressant film. Kanske något att offra en kväll på. Image

Från Wikipedia:
Filmen säger sig försöka få fram sanningen om vad som verkligen hände och inte hände 11 september 2001. De ställer sig frågan vilka som tjänat på att terrorattackerna ägde rum, och drar slutsatsen att USAs regering under George W Bush låg bakom attackerna. Filmen finns att gratis beskåda på Internet. Filmen har blivit utsatt för massiv kritik, bland annat på grund av direkta felaktigheter och felaktigt logiskt resonemang.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

Ja,jag har själv sett den filmen om "9/11" tycker ni ska se den...

Finns vittnen som har sett "blixtar"i byggnaden som ska ha synts när planen krashade,som menar på att det var bomber.Fanns även uppsatta personer som ska ha ifrågasatt om det räckte att planen krasha å att det skulle bli som det blev,tyvärr blev ju dessa sparkade från sina jobb.

Ja Sharon var krigsförbrytare,gav order om attackera byar och flyktingläger,Har ju även anfallit Egypten.Inte förvånad över man inte hör det.

Ta det här att Iran har legat risigt till för ett anfall från USA,och som det är känt så är Mahmoud Ahmadinejad(Irans president)Antisemitist.

-"Om någon i deras land ifrågasätter Gud säger ingen något, men om någon kritiserar myten om massakern på judar, då börjar de sionistiska högtalarna och regeringen som står i sionismens sold skrika".Citat av Mahmoud.

Undrar hur detta kommer sig?
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

Ni undrar hur dom kan hålla detta tyst..men gör dom det då?
Dom som kritiserar eller ifrågasätter,blir ju trakasserade och utpekade som rasister eller nazister,förlorar sitt jobb,som i Tyskland,kritiserar man "förintelsen"så blir det fängelse.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Adolf Hitler

Post by wiking »

on 11/21/2007 at 00:49:38, LumberJack wrote:Ja, det verkar vara en intressant film. Kanske något att offra en kväll på. Image

Från Wikipedia:
Filmen säger sig försöka få fram sanningen om vad som verkligen hände och inte hände 11 september 2001. De ställer sig frågan vilka som tjänat på att terrorattackerna ägde rum, och drar slutsatsen att USAs regering under George W Bush låg bakom attackerna. Filmen finns att gratis beskåda på Internet. Filmen har blivit utsatt för massiv kritik, bland annat på grund av direkta felaktigheter och felaktigt logiskt resonemang. [/quote]
Givetvis blir en sådan film utsatt för massiv kritik, inte så konstigt. Men se den själv i stället och dra dina egna slutsatser.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Adolf Hitler

Post by lumberjack »

on 11/21/2007 at 01:57:38, Andreas wrote:Ja,jag har själv sett den filmen om "9/11" tycker ni ska se den...
[/quote]Själv har jag även sett Farenhype 9/11. En film som kritiskt granskar Michael Moores lögnaktiga dyngfilm. Inte många rätt i fettots film, kan jag säga.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

on 11/21/2007 at 09:43:25, LumberJack wrote:Själv har jag även sett Farenhype 9/11. En film som kritiskt granskar Michael Moores lögnaktiga dyngfilm. Inte många rätt i fettots film, kan jag säga. [/quote]

Hmm ok,men det var väll inte den jag mena,är den som wiking sa Loose Change.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Adolf Hitler

Post by ozzman »

Både Loose change, Moores dynga och Al Gores smörja är ju rena partsinlagorna och sådana lägger jag i samma hög som det katten skiter.
Det är svårt att få tag på obiaserad information i dagsläget, det enda vettiga sättet verkar vara att läsa standardverk och annan universitetslittertaur, den är åtminstone oftast faktamässigt rätt även om slutsatserna kan vara väl så färgade av författarens åsikt.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Adolf Hitler

Post by Andreas »

Ja tur att man kan skaffa sig en egen uppfattning om saker å ting...
Post Reply