TV-serier man minns...

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka Erik:

På tal om Snobbar som jobbar, fanns det inte en svensk version med Brasse Brännström och Magnus Härenstam som hette "Pappas pojkar" eller något i den stilen?
Minns dock inte om det var på fullaste allvar eller om det var en parodi.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

TV-serier man minns...

Post by Jungbacka Erik »

Pappas pojkar låter bekant, men jag kommer inte på vad det handlade om. Kan inte varit så värst seriöst med Magnus och Brasse i rollerna Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

TV-serier man minns...

Post by lumberjack »

En annan höjdarserie var Hemliga armén, alltså den riktiga serien med Kessler. Minns att den var spännade, en riktig nagelbitarserie, men frågan är hur den har stått emot tidens tand. Den brukar finnas att köpa på www.discshop.se men jag har fan inte tordats köpa den, är rädd att jag blir missnöjd.

Annars är Hedebyborna det bästa som över huvud taget visats på TV. Svensson, handlar´n, Fjärssman, Nikodemus, Mon Cousin, Ville Vingåker o.s.v, o.s.v bara fantastiska karaktärer. Eddie måste ha älskat denna serie. Vilken sprit romantik, vilka onliners.

-Selma, ro hit med en grogg! Men rappa på, ty vi är alkolister...

-Slit och släp, aldrig är det nått annat...

-Brandskyddsinspektion, många lagar och paragrafer.

- Det har inte alltid vart så lätt, men jag har stretat på med min pilsner och mitt brännvin...

Nobelpriset till Sven Delblanc omedelbart!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

TV-serier man minns...

Post by rex »

Håller med till 100 %:Hedebyborna är bästa tvserien nånsin.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Jag har faktiskt funderat på att köpa romanen men är rädd för att bli missnöjd och besviken. Jag har aldrig läst något med Delblanc förut och vet inte hur han skriver.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

TV-serier man minns...

Post by lumberjack »

Nu har jag förvisso bra läst vissa delar ur Åminne, men dialogen i TV-serien är i det närmaste identisk med orginalet i bokform. Problemet är att böckerna inte finns återutgivna på senare år, så man får rota i antikvariat för att finna dem. Man hoppas att de ska pressas upp till varje bokrea, men så har inte hänt än. Men vad fan, den som väntar på något gott... (väntar på en grogg).
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

TV-serier man minns...

Post by rex »

PANG I BYGGET naturligtvis,hur kunde jag glömma att säga det.Helt klart alla tiders komedi,ingen annan komiker slår John Cleese.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ibland var det skitkul men visst fan gick det på tomgång efter den första omgången?
Men visst så var hans hysteriska karaktär kul, sådan där blir jag jämt i huvudet när jag är stressad och måste göra två saker på samma gång. Jag döljer det dock oftast.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

TV-serier man minns...

Post by rex »

Jag vet inte men mig passar den humorn som hand i handske,tröttnar ALDRIG! Image Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jovisst, det är/var en utav få humorserier som jag skrattar/skrattade åt. Svensson, Svensson kan också få mig att skratta men sedan så är det stopp. Amerikanska humorserier med pålagt skratt gör mig bara förbannad.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

MIAMI VICE! Jag skulle vilja ha hela serien på DVD!
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

TV-serier man minns...

Post by lumberjack »

Det är väl bara att sitta uppe framför Femman om nätterna, och när den slutat gå där tar 3:an över osv.

forever
Glad amatör
Posts: 28
Joined: 28 Nov 2004, 05:16
Location: Karlstad

TV-serier man minns...

Post by forever »

Man får inte glömma Albert & Herbert heller.Utspelade sig på en skrotgård nere i göteborg va? Fan va dom va sköna. / Mats
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Det fanns ju en serie som hette "Lära för livet" också. Handlade om ett gäng högstadieungdomar och deras lärare. Mycket sjuttiotalsflum, mellanöl och limsniffning. Skulle vara kul att se den igen.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

TV-serier man minns...

Post by uy »

Är det någon som har sett Blackadder från 80-talet med Rowan Atkinsson?
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply