sämsta filmen

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Å fan! Jag har sett reklamen för den och har blivit jävligt sugen på att se den.
He! He! En bekant gick på bio igår och såg den, hundra spänn rakt i sjön! Vilken jävla tur att inte jag sällade honom!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

Jag tyckte den gick att se,men absolut inte mer. En mycket blek kopia av The Ring.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

The Ring är jävligt bra! Har du inte sett den så har du nåt bra att se fram emot!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, The Ring var jävligt bra men se upp så att du inte hyr den japanska versionen! Naturligtvis så ska det vara den amerikanska!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

sämsta filmen

Post by uy »

hellboy wrote:rocker: ja du ska vara glad att du inte gick med honom på den filmen.dom pengarna kan du köpa en liter tysk vodka för
och dricka ,sen skriver du ett eget film manus som uy kan göra.
och den kommer bli fan så mycket bättre.
Image
Det lät bra. Skriv ett manus så gör jag och min kusin en film av det.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

UY:

Ja, jag har ett filmmanus med flera uppföljare på gång där Villakungen Rex spelar huvudrollen.

Första fimen:
Rex plågar sin fru i åratal genom att varenda helg envisas med att åka omkring på diverse husvisningar, beslutsångesten är total men till slut så gör han slag i saken och köper sig äntligen en kåk. Man får följa med honom till banken och div låneinstitut för att finansiera sitt husköp. Långa och djuplodande dialoger om räntor, topplån och amorteringar.
Rex gör allt för att bli accepterad i grannskapet, bjuder på knytkalas i trädgården, långbord med den ena luculliska och avancerade maträtten efter den andra. Dyrt men Rex har checkkredit!

Uppföljaren:
Rex drabbas av både husbock och hussvamp. Samtidigt drar decenniets största snöstorm in över villaidyllen. Medelålders män dör som flugor men hjälten Rex erbjuder skydd i sitt stormtäta hobbyrum i garaget! På kvällarna sotar och putsar de Rex nya åkgräsklippare som terapi.
Allt detta kostar dock pengar och Rex måste ta nya lån. Rex blir Finax bästa kund! Rex går i personlig konkurs trots alla sina extrajobb som reklamutdelare på helgerna.
Hur ska Rex finansiera sitt medelåldersliv? Följ den spännande fortsättningen i trean - Villaområdet, The revenge of the downpayment villaägare!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

Ni är roliga ni pojkar Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

sämsta filmen

Post by Jungbacka Erik »

En av dom sämsta filmerna jag har sett är nog... Jag har tom glömt vad den hette Image Det var en svensk film som handlade om ett gäng forskare som hittade nåt mystiskt i en skog. Det mystiska såg ut som en stekt kyckling som bodde i en grop i skogen, och smög omkring runt deras husvagn. På något vis blev dom "smittade" av kycklingen och började bete sig agressivt. Någon som kommer på vad den hette?
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

sämsta filmen

Post by whonka »

Ja, den filmen har jag också sett men jag kommer fan inte på vad den heter just nu.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:En av dom sämsta filmerna jag har sett är nog... Jag har tom glömt vad den hette Image Det var en svensk film som handlade om ett gäng forskare som hittade nåt mystiskt i en skog. Det mystiska såg ut som en stekt kyckling som bodde i en grop i skogen, och smög omkring runt deras husvagn. På något vis blev dom "smittade" av kycklingen och började bete sig agressivt. Någon som kommer på vad den hette?
Det okända,tror jag absolut.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

sämsta filmen

Post by uy »

GammalHardrockare wrote:UY:

Ja, jag har ett filmmanus med flera uppföljare på gång där Villakungen Rex spelar huvudrollen.

Första fimen:
Rex plågar sin fru i åratal genom att varenda helg envisas med att åka omkring på diverse husvisningar, beslutsångesten är total men till slut så gör han slag i saken och köper sig äntligen en kåk. Man får följa med honom till banken och div låneinstitut för att finansiera sitt husköp. Långa och djuplodande dialoger om räntor, topplån och amorteringar.
Rex gör allt för att bli accepterad i grannskapet, bjuder på knytkalas i trädgården, långbord med den ena luculliska och avancerade maträtten efter den andra. Dyrt men Rex har checkkredit!

Uppföljaren:
Rex drabbas av både husbock och hussvamp. Samtidigt drar decenniets största snöstorm in över villaidyllen. Medelålders män dör som flugor men hjälten Rex erbjuder skydd i sitt stormtäta hobbyrum i garaget! På kvällarna sotar och putsar de Rex nya åkgräsklippare som terapi.
Allt detta kostar dock pengar och Rex måste ta nya lån. Rex blir Finax bästa kund! Rex går i personlig konkurs trots alla sina extrajobb som reklamutdelare på helgerna.
Hur ska Rex finansiera sitt medelåldersliv? Följ den spännande fortsättningen i trean - Villaområdet, The revenge of the downpayment villaägare!
Okej, jag ska se vad man kan göra av det.

EDIT:
Äh, jag skiter i filmen. Orkar inte göra någon sån film.
Last edited by uy on 13 Feb 2005, 15:57, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

sämsta filmen

Post by Jungbacka Erik »

rex wrote:Det okända,tror jag absolut.
Det stämmer. Jag tyckte filmen verkade intressant efter jag sett trailern, men make till kalkonfilm har jag aldrig sett.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

on 02/13/2005 at 18:33:26, Jungbacka Erik wrote:Det stämmer. Jag tyckte filmen verkade intressant efter jag sett trailern, men make till kalkonfilm har jag aldrig sett. [/quote]

Njä,den var väl ingen höjdare Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ljunbacka-Erik:

Den var ju även ett stort plagiat. Temat är gammalt och uttjatat; Någon ond makt tar över människans hjärna och det sprider sig. Slut.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Innehöll den inga bensinbomber, biljakter, tidsmaskiner, rayguns och anabola muskelknuttar? Var det det som var svagheten i filmen tycker du? Image
Post Reply