sämsta filmen

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Hellboy:

Jag såg en annons i tidningen om att Grudge 2 skulle komma på DVD, det antar jag att du ser fram mot.

Sämsta filmen alla kategorier är för övrigt Waterworld. Motivering överflödig.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ha! Ha! Ja, Waterworld var lite väl mycket matiné, det håller jag med om.
En stor besvikelse var även Terminator 3, vilket trams! Ettan och tvåan var däremot jävligt bra.
Fattar inte hur Cameron kunde tillåta att någon förstörde hans skapelse.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Rockarn:

Terminator 3 var sannerligen inte bra men jag kan inte tycka att den var ens i närheten av Waterworlds uselhet.

Andra bottennapp är:
Bodyguard
3000 miles to graceland
Hudson hawk
Född den 4 Juli

Hmm, 3 av filmerna har Kevin Costner i huvudrollen, undrar om det betyder något?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Född 4 Juli
Just det! Överhuvudtaget allt som den där Oliver Stone är inblandad i är oftast pretentiös skit.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 12:41:14, GammalHardrockare wrote:Ozzman:



Just det! Överhuvudtaget allt som den där Oliver Stone är inblandad i är oftast pretentiös skit. [/quote]

Det skulle ha varit otroligt intressant att se vad Tarantino kunde ha gjort av "Natural born killers" om han inte varit tvungen att sälja manuset till Oliver Stone, Tarantino är ju inte direkt nöjd med Stones manusförvaltning.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Natural born killers fattade jag fan inte mycket utav, det måste jag erkänna!
Jag minns den filmen mycket väl faktiskt, jag hade träffat en trevlig flicka från Gambia för flera år sedan och på vår första träff så bjöd jag henne på bio, Natural born killers - Ridå!
Vi satt som levande frågetecken men vi skrattade gott åt skiten efteråt när vi intog en romantisk middag på Burger King. Image

Tarantino tror jag har gjort sitt, Reservoir dogs och Pulp fiction var suveräna men sedan har det gått utför rejält. Jackie Brown var ju helt värdelös och Kill Bill var ju rena tramset.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 12:54:22, GammalHardrockare wrote:Tarantino tror jag har gjort sitt, Reservoir dogs och Pulp fiction var suveräna men sedan har det gått utför rejält. Jackie Brown var ju helt värdelös och Kill Bill var ju rena tramset. [/quote]

Nu hädar du!!!
Jag tycker Quentin gör bra filmer.
Reservoir dogs är överlägset bäst men jag tycker allt han gjort är bra även dom grejer han gjort åt andra regissörer t.ex. manuset till True Romance och dialogen i Rött hav är briljanta.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja just det! True Romance är ju jävligt bra, den har jag på DVD.
Men jag vet fan inte vad som har hänt med honom nu för tiden? Jag menar, "Jackie Brown", va fan var det för skit egentligen? Hände ju ingenting. Och de senaste filmerna var ju bara larviga, tecknad japansk skit mitt uppe i alltihop och liknande. Nä tack! Svärd och tjing tjong går bort direkt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Rockarn:

Jag tyckte Jackie Brown var rätt skön och sedan har jag en viss förkärlek för Hongkong-filmer så Kill Bill tyckte jag var riktigt klockren.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Men vad gillar du svenska regissörer och manusförfattare då? Har du någon favorit?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Rockarn:

Det var en riktigt svår fråga.
Vad gäller svenska filmer så tycker jag egentligen bara riktigt bra om dom äldre komedierna som Göta kanal, Repmånad, Jönssonligan o.dyl.

Den enda Svenska film som jag tycker är riktigt bra förutom komedigenren är nog "Den bästa sommaren". Kjell Bergqvists dödgrävare är definitivt en av dom bästa rollprestationer som gjorts inom Svensk film.
Men några regissörer och manusförfattare har jag aldrig fastnat för.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja, Kjell Bergkvist gör i regel en hel film så att säga. Den bästa sommaren var kanon och det är nästan så att jag funderar på att köpa den till min filmsamling.
Jag gillade även en svensk film med Mikael Persbrandt i huvudrollen som hette "Ond drift" där han spelade en fullkomligt galen sociopat. Lite bortglömd film.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 14:22:27, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ja, Kjell Bergkvist gör i regel en hel film så att säga. Den bästa sommaren var kanon och det är nästan så att jag funderar på att köpa den till min filmsamling.
Jag gillade även en svensk film med Mikael Persbrandt i huvudrollen som hette "Ond drift" där han spelade en fullkomligt galen sociopat. Lite bortglömd film. [/quote]

"Ond drift" kanske man skulle kolla upp fast jag i vanliga fall har jag lite svårt för Persbrandt. Jag tycker han är så endimensionell, vem som helst kan springa omkring och spela (?) stor i käften och skrika svordomar.
Tacka vet jag Ernst-Hugo det var skådespelare det, ett bevis på att man inte behöver ha utseendet för att lyckas som skådespelare.
Jag antar att du sett Yngsjömorden (eller nåt liknande, jag tror den ingick i serien skånska mord). Aldrig förr har jag verkligen hatat en person i en film men Ernst-Hugo lyckas framställa en så alltigenom vidrig karaktär så att man bara satt och ville skära halsen av fanskapet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Skånska Mord såg jag för länge sedan men jag hade fan i mig glömt bort det!
Kanske man skulle skicka efter den serien? Tror att den finns på DVD faktiskt.

Ernst-Hugo Järegård sammanfattade småstadsmentaliteten jävligt fint i en intervju jag såg med honom för länge sedan.
-"Hade jag bott kvar i den jävla bonnhålan som jag kommer ifrån så hade jag med största sannolikhet varit klassad som byfånen bara för att jag ville något annat än jobba som dräng eller underbetald tegelbruksarbetare."
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Rockarn:

Ja säja vad man vill men det är inte lätt att sticka ut och vara annorlunda i byhålor.
Post Reply