sämsta filmen

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja nu hittade jag faktiskt Skånska Mord på DVD på Ginza. 99 spänn stycket.
Funderar på att skicka efter två av dem. Lite dyrt bara. Jag kan ge mig fan på att de snart dyker upp i lågprislådorna ute vid köpcentrumena - 59 spänn stycket, ta två för 99 spänn!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Skrev jag det där förresten...? "Ute vid köpcentrumena". Pinsamt! "Ute vid något köpcentrum" heter det naturligtvis på korrekt svenska! Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

sämsta filmen

Post by Långis »

Rocker: haha, nästan värre än de flesta av de pinsammigaste skrivfelen jag gjort...

Jag såg en riktigt dålig film en gång, men kan tyvärr (eller lyckligtvis) inte komma ihåg vad det heter...
Hela filmen utspelade sig i ett rum. Det skulle vankas bröllop och bruden var riktigt nervös. Hon ömsom grät, ömsom skrattade.
Efter 1 och en halv timme började jag fundera på när filmen skulle börja. Det hände absolut INGENTING under dessa timmar, men jag plågade trots det mig igenom hela filmen. 2 timmar av mitt liv försvann till ingen nytta...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Ett tips är också att aldrig, aldrig, aldrig någonsin låta kvinnor hyra film. Då blir det garanterat någon konstig film med ett ännu konstigare språk (allt utom svenska, engelska och tyska är konstigt) som har vunnit en massa märkliga och alternativa filmfestivaler i skumma och mystiska städer i Sydeuropa och Asien.

Undrar om de där Skånska Mord finns som DVD-box förresten? Visst fan borde de det?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 16:14:35, Spekpanna wrote:Rocker: haha, nästan värre än de flesta av de pinsammigaste skrivfelen jag gjort...

Jag såg en riktigt dålig film en gång, men kan tyvärr (eller lyckligtvis) inte komma ihåg vad det heter...
Hela filmen utspelade sig i ett rum. Det skulle vankas bröllop och bruden var riktigt nervös. Hon ömsom grät, ömsom skrattade.
Efter 1 och en halv timme började jag fundera på när filmen skulle börja. Det hände absolut INGENTING under dessa timmar, men jag plågade trots det mig igenom hela filmen. 2 timmar av mitt liv försvann till ingen nytta... [/quote]

Att kunna avbryta ett filmtittande när man förvissat sej om att filmen i fråga är bortom all räddning och fortsatt tittande bara kan resultera i illamående och ilska är en svår konst.
Det är bara vid 4 tillfällen som jag gått från en Bio innan filmen var slut, fast med facit i hand så borde det nog snarare varit 40 gånger.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 16:21:11, GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Ett tips är också att aldrig, aldrig, aldrig någonsin låta kvinnor hyra film. Då blir det garanterat någon konstig film med ett ännu konstigare språk (allt utom svenska, engelska och tyska är konstigt) som har vunnit en massa märkliga och alternativa filmfestivaler i skumma och mystiska städer i Sydeuropa och Asien.

Undrar om de där Skånska Mord finns som DVD-box förresten? Visst fan borde de det? [/quote]

Tyska Image hur många bra filmer finns det som är på tyska?
Jag kan inte på rak arm nämna någon.

Efter en snabbkoll så verkar inte skånska mord finnas som box, du får nog leta torrents om du vill ha den billigare, 81 kr/st såg jag dom för på nätet.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

sämsta filmen

Post by Långis »

on 02/14/2005 at 16:22:34, ozzman wrote:Det är bara vid 4 tillfällen som jag gått från en Bio innan filmen var slut, fast med facit i hand så borde det nog snarare varit 40 gånger. [/quote]

oj.. vilka filmer då om man får fråga? Måste ha varit riktiga bottennapp.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 16:31:56, Spekpanna wrote:oj.. vilka filmer då om man får fråga? Måste ha varit riktiga bottennapp. [/quote]

Född den 4 Juli
Highlander 2
Eyes wide shut
Hudson hawk
Minsann blev det inte en till när jag tänkte efter, Waterworld
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Tyska hur många bra filmer finns det som är på tyska?
1.Das boot.
2.Christiane F - Bahnhof zoo.
3. Stalinggrad.
+ en enormt bra miniserie som gick någon gång under åttiotalet som hette "Vind för våg".

Men jag håller med, det finns nog inte så många bra tyska filmer men tyska är ett av de få språk jag klarar av att höra på film förutom svenska och engelska. Alla andra språk låter bara illa på film, inte "på riktigt" liksom. Italienska är värst tror jag, ser och låter dubbat ut fast det inte är det. Ett jävla tjatter, gap och skrik i 280 knutar bara.
Jag utgår från att jag inte ens behöver nämna skit från Kina, Iran, Indien och Ogga Bogga kakabogga och liknande ställen?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Ok, det fanns ett par stycken så jag får väl se mej som tillrättavisad i den frågan.
I fråga om övriga språk så kan jag i stort sett bara hålla med förutom vissa undantag.
Vissa Hongkong-filmer är riktigt bra och kinesiska passar riktigt bra till såna filmer
Jag såg också en riktigt bra film för ett tag sen som till stora delar utspelade sej i Colombia, med spanskt tal där handlingen senare flyttades till USA men fortfarande med dialogen till stora delar på Spanska "Maria-Full of grace".
Men filmer på andra språk än Engelska som är bra är nog ungefär lika svårfunna som tecken på intelligens i riksdagen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ett språk till kom jag på som jag klarar av att höra på film och det är franska. T o m rockmusik med fransk text går i nödfall. Leila K gjorde ju bl a en helskön version av Plastic Bertrands gamla (och enda?) hit "Ca plane pour moi" på franska.
Eller va fan, vänta nu lite... Den var ju på franska även original! Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Rockarn:
Är jag ute och cyklar om jag även nämner El Mariachi i kategorin bra filmer på andra språk, för visst var väl den på Spanska?

Franska i musikform ok, franska i filmer ej ok.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Öh... Den där filmen har jag nog aldrig hört talas om...
franska i filmer ej ok.
De kan vara en smula... Konstiga, ja.
Finns det någon bra fransk storfilm förresten? Räknas Taxi med Emma Sjöberg? Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 18:06:34, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Öh... Den där filmen har jag nog aldrig hört talas om...



De kan vara en smula... Konstiga, ja.
Finns det någon bra fransk storfilm förresten? Räknas Taxi med Emma Sjöberg? Image [/quote]

El Mariachi är föregångaren till Desperado och Once upon a time in Mexico det var den första film Robert Rodriguez gjorde och kostade väl si så där en 37.50 och en enchilada att göra.

Taxi var väl så där om man skall vara riktigt snäll.
Räknas Luc Bessons filmer t.ex. Leon fast skådespelarna inte talar Franska?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Räknas Luc Bessons filmer t.ex. Leon fast skådespelarna inte talar Franska?
Jag vet faktiskt inte riktigt? Det var ju även med franska skådisar fast de snackade engelska.
Leon var för övrigt bra, Gary Oldman gjorde hela filmen!
Annars så gjorde ju Luc Besson en suuupertöntig film för några år sedan som hette Femte Elementet. Rena Walt Disney möter Starwars och Teletubbies. En av de få filmer som har fått mig att lämna biografen.
Post Reply