sämsta filmen

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Jag har inte sett "Utanför din dörr" men jag undrar om jag inte skall börja hylla den oreserverat ändå.
Hmmmmmm, jo så får det bli.

Utanför din dörr är ett mästerverk och det vet alla
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

sämsta filmen

Post by Långis »

Jag fick nästan lite dåligt samvete efter att ha sågat filmen med liktornarna...det var ju trots allt killens första film... men bra? Nej...
Last edited by Långis on 17 Feb 2005, 12:50, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Jag läste någonstans att killen hade både skrivit manus, regisserat och spelat huvudrollen.
Det låter otroligt, kan det verkligen stämma?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

sämsta filmen

Post by Långis »

on 02/17/2005 at 15:14:29, GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Jag läste någonstans att killen hade både skrivit manus, regisserat och spelat huvudrollen.
Det låter otroligt, kan det verkligen stämma? [/quote]

Kan säkert stämma. Vilket jäkla jobb isåfall...mycket att hålla reda på... kanske därför filmen blev så dålig?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Du förstår dig helt enkelt inte på en god filmberättelse ännu, men det kommer säkert med åren. Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

sämsta filmen

Post by lumberjack »

Trots vissa varningar såg jag The Village härom dan. En riktig skitfilm vill jag lova. Det jävliga är att filmen i sig hade en grundhandling som kunde ha blivit något riktigt bra. Någon som sett den?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Lumberjack:

Ja, jag har sett den och jag tyckte att den var bra!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Intelligensreserven har kommit tillbaka märker jag... Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

on 03/28/2005 at 13:57:40, LumberJack wrote:Trots vissa varningar såg jag The Village härom dan. En riktig skitfilm vill jag lova. Det jävliga är att filmen i sig hade en grundhandling som kunde ha blivit något riktigt bra. Någon som sett den? [/quote]

Den var bra,ja. Något orealistisk intrig men dock charmig tanke.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

on 05/04/2005 at 02:21:38, hellboy wrote:Ladder 49 passar här ihop med skitfilmerna,riktig dynga. [/quote]

Vad fan är det för film? Den har jag inte ens hört talas om.

För övrigt i genren dåliga filmer så har jag precis genomskådat dom nya Beck-filmerna.
Jag kan ge mej fan på att någon har använt bra mycket karbonpapper vid manusskrivandet. Maken till likadana filmer får man leta bra nog efter.

En Beckfilm av nyare snitt ser ut ungefär som följer:

Ett mord begås->
En annan skum sak sker som synbarligen inte har med mordet att göra inträffar->
"Gruppen" behöver eller har precis fått en ny medlem->
Gunvald är arg->
Gunvald blir ännu argare->
Chefen frågar Beck om det finns problem i "gruppen"->
Gunvald är nu riktigt förbannad->
Becks granne gör något putslustigt samtidigt som han inte har någon sprit hemma->
Gunvald har nu arbetat upp sej till rödglödgat raseri->
Becks dotter gör något som Beck ställer sej tvekande till, varvid dottern blir arg->
Gunvald är nu riktigt skogstokig och spöar förslagsvis någon som endast har svaga kopplingar till mordet, alt. genomför ett oortodoxt förhör->
Som av en händelse upptäcks en koppling mellan mordet och den mysko händelsen i början av filmen, kopplingen görs lämpligast genom något totalt slumpartat och gärna komplett ologiskt->
Gunvalds ilska är "still going strong"->
Ett dramatiskt gripande sker->
Beck får bjuda sin sinnesslöe granne på dyr sprit->
The end
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

sämsta filmen

Post by lumberjack »

Ska´re va en stänkare Image

En påpricken beskrivning! Men se Beckfilmerna för vad dom är, TV-deckare och lite lättsmält underhållning. Det där med film är bara för att lura folk till biograferna.



Förresten tyckte jag att den som påminde om Malexandermorden var bra.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

sämsta filmen

Post by Jungbacka Erik »

Tycker att beckfilmerna är ganska underhållande, men Ozzmans beskrivning var ändå klockren Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

sämsta filmen

Post by ozzman »

Jag är så mycket stofil att jag tycker att filmerna med Gösta Ekman, Rolf Lassgård och Kjell Bergqvist är bättre än dom nya filmerna.
Det kan ju också bero på att dom är baserade på böckerna till skillnad från dom nya filmerna som väl klämts fram i någon manusfabrik någonstans.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

sämsta filmen

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Jag är så mycket stofil att jag tycker att filmerna med Gösta Ekman, Rolf Lassgård och Kjell Bergqvist är bättre än dom nya filmerna.
Nämen hjälp! T o m jag som är en erkänd bakåtsträvare av rang tycker att de är fullständigt värdelösa jämfört med de nya!
Vänsterproggflummarkonstnären Gösta Ekman har jag aldrig tålt och inte fläskot Lassgård heller. Men Kjell Bergkvist är bra, dock inte i de rollerna han hade i de gamla Beckfilmerna.

Någon som kommer ihåg filmen "Lyckans gullgosse" eller vad den nu hette? Den kom under åttiotalet och jag tror att det var Kjell Sundvalls första långfilm. Den handlade om en tönt som jobbade på någon mekanisk verkstad i Sthlm och som fick i uppdrag att åka och lämna traktamentespengar i Hudiksvall (tror jag det var) men hamnade till slut efter div omständigheter i Haparanda.
Hur som helst så skulle jag vilja se den igen för den var jävligt bra!

"Lyckans ost" hette filmen förresten! Nu lossnade det.
Last edited by gammalhardrockare on 04 May 2005, 23:10, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

sämsta filmen

Post by rex »

"Traktamentespengar" Låter ju som en jävligt spännade film Image Typiskt dig att tipsa om nåt så uddlöst.....
Post Reply