Ett intressant företag...

Länkar till andra intressanta sidor
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ett intressant företag...

Post by Långis »

http://www.kraftkultur.com

Från deras hemsida:

"Företagets affärsidé är att tillsammans med ett brett kulturutbud förse svenska hushåll, företag och offentlig förvaltning med el från vind och vatten till ett förmånligt pris.
Kraft&Kulturs mål är att tränga undan de elbolag som inte bryr sig om hur den el de säljer produceras."



Vad tror ni om denna företagsidé då?

Själv tycker jag det är skönt med ett företag som bryr sig för en gångs skull. Med sin idé att bara leverera el från vatten och vind har de också en stor möjlighet att påverka framtidens elproduktion.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ett intressant företag...

Post by ozzman »

Jag köper all min el från:
www.braunkohlenergiefüralle.com

Äkta östeuropeisk brunkolsel. Garanterad att värma ditt hus och ge den nyckfulla naturen en läxa på samma gång.
2 flugor i en smäll.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ett intressant företag...

Post by rex »

Två ytterligheter.......vilken skall man välja tro? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ett intressant företag...

Post by gammalhardrockare »

Skulle aldrig falla mig in att köpa el från ett miljöfjompeföretag. Jag är kärnkraftsförespråkare och alltså stödjer jag inte ett dylikt företag.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ett intressant företag...

Post by uy »

Nej, fy fan för vattenkraft. Jävla bluffmakare, hela bunten. När de byggde trängseldammen lovades det att kommunen skulle få en av turbinerna. Men vi har inte sett röken av några pengar sedan dammjäveln byggdes. nej, alla pengarna går till finska staten. Fy fan säger jag, stora satboleget kommer hit och bygger kraftvärk som de sedan säljer till finnarna. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ett intressant företag...

Post by Långis »

Ni ska då alltid vara emot allting....
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ett intressant företag...

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Ni ska då alltid vara emot allting....
He he.
Jag skulle vilja veta hur ett elbolag kan garantera att just de elektroner jag använder kommer från sk. "grön" el?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ett intressant företag...

Post by Långis »

Josey Wales wrote:He he.
Jag skulle vilja veta hur ett elbolag kan garantera att just de elektroner jag använder kommer från sk. "grön" el?
nej, det kan man ju inte. Den el man förbrukar är nog med största sannolikhet från diverse olika håll, men pengarna man betalar går till den "rena" elproduktionen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ett intressant företag...

Post by ozzman »

Långpanna wrote:nej, det kan man ju inte. Den el man förbrukar är nog med största sannolikhet från diverse olika håll, men pengarna man betalar går till den "rena" elproduktionen.
Det skulle inte förvåna mej om det funkar på samma sätt som MC Donalds sopsortering, sortering görs så länge kunden ser men sedan så slängs allt i samma hög i slutändan i alla fall.
Skrapar man lite på den gröna elen så tror jag att vattenfalls kolkraftverk finns någonstans där långt inne.
Post Reply