USA-valet

Politiska diskussioner
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

USA-valet

Post by wiking »

on 11/06/2008 at 21:44:58, E-M wrote:Tänker du på judarnas konspiration att ta över hela världen? Image [/quote]
Tja, vilket folkslag är det som äger bankerna Image

ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

USA-valet

Post by ELN »

on 11/06/2008 at 23:23:00, Hakan wrote:Så lät det inte när du hade munnen full.. Image [/quote]Men då var de ju fullt me andra dyckertar med.. Image Image Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

USA-valet

Post by hakan »

ELN: Hehe.. Image

Ja, Wiking, kan du inte upplysa oss om det? Vilket folkslag äger alla världens banker, och kanske viktigare - på vilket sätt påverkar det dig? Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

USA-valet

Post by wiking »

Nej det behöver jag inte, dom som inte vet det vill inte veta och det är då bortkastad tid för mig att sitta här och förklara saker och ting.

Och om du nu verkligen vill veta så kan du ta reda på det själv, men det misstänker jag att du inte bryr dig om.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

USA-valet

Post by uy »

Så brukar jag också svara när får frågor jag inte kan svara på Image
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

USA-valet

Post by wiking »

Meningslöst att sitta att skriva en massa svar som ingen bryr sig om i alla fall.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

USA-valet

Post by E-M »

Jag skulle tycka det vore intressant om du svarade, sålänge det bygger på fakta – annars är det ju risk att man inte bryr sig.
Last edited by E-M on 07 Nov 2008, 18:15, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA-valet

Post by ozzman »

De flesta stora internationella banker ägs av stiftelser, fonder och i vissa fall privatpersoner, inget konstigt med det.
Jag är dock den förste att erkänna att det förmodligen finns en oproportionerligt stor del av ägarna som är judar, men jag tror inte det beror på någon världskonspiration utan pga. att judar är ett ovanligt flitigt, intelligent och driftigt folk.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

USA-valet

Post by wiking »

Dom är skrupelfria, då blir man också bra affärsman. Det judisk folket har heller aldrig byggt upp något själva.

Men alla jude älskare som tycker det är synd att Obama vann kan vara lugna, Rahm Emanuel är utsedd till "White House chief of staff". Han är en ortodox, hängiven, judisk aktivist.
Så ni behöver inte vara oroliga, USAs utrikespolitik kommer att vara lika aggressiv som den varit, förmodligen blir den värre.

Det är ingen stor hemlighet att USA är "huvudbasen" för världens frimurare och judar, och att dom får mer och mer makt i jordens alla länder.

Nej, om muslimerna och judarna kunde ta kol på varandra så hade jorden blivit en bebolig olats igen.

Tack och hej, leverpastej!
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

USA-valet

Post by hakan »

Dom är skrupelfria, då blir man också bra affärsman. Det judisk folket har heller aldrig byggt upp något själva.
Yes! Där kom den, som på beställning! Image

Först äger de alla världens banker, media, har infiltrerat samtliga regeringars maktpositioner, och sedan: så har de aldrig byggt upp något? Låter som du säger emot dig själv där Wiking.

Judar är ett strävsamt folk, har högre integritet, och högre intelligens. Det måste man ta ställning till innan man hatar dem.

När man gjort det, och ändå hatar dem, så bör man ta i beaktande Axel Sandemoses mest kända verk, En flykting korsar sitt spår, där han introducerar Jantelagen. Image

Last edited by hakan on 09 Nov 2008, 01:44, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

USA-valet

Post by wiking »

on 11/09/2008 at 01:24:16, Hakan wrote:Yes! Där kom den, som på beställning! Image

Först äger de alla världens banker, media, har infiltrerat samtliga regeringars maktpositioner, och sedan: så har de aldrig byggt upp något? Låter som du säger emot dig själv där Wiking.



[/quote]
Får väl förklara det då.


Nej dom har inte byggt det, dom har tagit över det.
Som jag sagt, dom har inte byggt något själva. Bara parasiterat på andra.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

USA-valet

Post by hakan »

Jag skulle vilja säga att de tvärtom är väldigt bra på att bygga upp saker.

De har t.ex. byggt upp världens bästa militär. Världens näst bästa akutsjukvård.
Det finns mängder med företag inom produktionsindustrin som har judiskt påbrå.

Vad menar du med att "bygga upp"?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA-valet

Post by ozzman »

Vem har de tagit över allting ifrån då?

De enda övertaganden som gjorts genom historien är när egendom, genom pogromer, kristallnätter och liknande, tagits från judarna.
Om man t.ex. tittar på det judarna gjort i Isarel från 1948 och framåt. Med oerhört knappa resurser, i stort sett helt utan stöd från resten av världen och med bara en stenöken ,tom på allt utom ett gäng kamelknullare, som utgångspunkt så har de byggt upp en modern, livskraftig demokrati där medorgarna har en levnadsstandard skyhögt över de flesta av grannländerna trots att det inte finns en gnutta olja i Isrel. Imponerande!

Leshana haba’a birushalajim
Last edited by ozzman on 09 Nov 2008, 19:38, edited 1 time in total.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

USA-valet

Post by hakan »

Wiking:

Om vi säger såhär: Vikingarna stal väl betydligt mycket mer än de skapade? Motsägelse två.

JW: Modeh Ani Image

Guitar Johnny: ASG! Jag vågar tro att Wiking har såpass självdistans faktiskt. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

USA-valet

Post by overkill »

Är inte så insatt i amerikansk politik faktiskt, men jag tyckte inte att varken Macain eller Obama kändes riktigt klockrena som presidenter faktiskt. Men nu vann ju som bekant Obama och det är väl bara att hålla tummarna för att han gör sitt jobb bra. Han lär ju i vilket fall bli en bättre president än Bush.
Post Reply